12.5.2017. Autor: Željko Marušić

'Hi-tech' 3-cilindraši, dvosjekli mač za kupce, evo i zašto

Kad se nagazi gas, vuku k'o veliki, ali i troše k'o veliki, održavanje je skuplje, ništa se ne može napraviti izvan servisa, a rizici papreno skupih kvarova neusporedivo su veći...

Svi vodeći proizvođači, u klasama vozila koja se najčešće kupuju, prelaze na 3-cilindarske turbobenzince 1.0 s direktnim ubrizgavanjem, koji zbilja vuku isto ili bolje od atmosferskih 1.6, čak i 1.8. Sve je krasno, fino i lijepo, u prospektu. Dakle, uz višu cijenu imate osjećaj vožnje 'hi-tech' auta, koji, barem na papiru, troši litru manje od benzinskog motora bez turbopunjača.

Po službenim podacima, u normalnoj vožnji 'po propisima', downsizing-motori gutaju pet do šest, a klasični šest do sedam litara. U praksi, oba troše po osam, a ako se baš nagaze, i više od deset. Dakle, tada vuku kao veliki, ali i troše kao veliki. Zašto? Analizirajte bit afere Dieselgate, koja se temelji na lažnim deklaracijama.

Sve deklaracije o potrošnji goriva, svih proizvođača, u velikoj su mjeri frizirane, a deklarirane vrijednosti u praksi su nedostižne. A održavanje im je znatno skuplje, jer trebaju koristiti sintetično ulje 5W 30, dvostruko skuplje od polusintetičnog 10W 40 za obične benzince, ni najmanji zahvat ne može se napraviti izvan ovlaštenog servisa, kad stanu pomaže samo šlep-služba... Uh.

Štednja se postiže većim toplinskim i mehaničkim opterećenjem (izgaranje pri višim temperaturama i tlakovima temelje je štednje goriva) i znatno složenijom izvedbom, pa na  duži rok imaju neusporedivo veći rizik skupih kvarova: turbopunjač, brizgaljke, senzori, sustav Start&Stop...

Aduti za naknadnu prodaju znatno se smanjuje, jer tko će kupiti auto kojemu se očekivani popravci plaćaju 'suhim zlatom'?! Stoga se prosječni kupac baš i neće okoristiti novom tehnologijom s više snage iz manjeg obujma, s tri cilindra.

Dakle, 'hi-tech' motori štede na mostu, ali rasipaju na ćupriji. Dobar su izbor za njemačkog kupca, za hrvatskog baš i ne...






Cindrić



Vulkal gume