9.3.2016. Autor: Željko Marušić

Audi Q2, kompaktni SUV izveden iz A3, u formatu premium nasljednika Škode Yeti

Pola klase manji od Q3, bez izravnog konkurenta, sa 116 do 190 KS, s prednjim i 4x4 pogonom

Strategija je vrjednija od tehnologije, a najvažnije je ući u područje koje ne pokrivaju drugi, odnosno u novu 'baru' bez puno krokodila, po mogućnosti bez ijednog. U pravoj kompaktnoj SUV klasi, među premium modelima, 'tuku' se Audi Q3 (4395 mm), BMW X1 (4429 mm) i Mercedes-Benz GLA (4417 mm). Na salonu u Ženevi tvrtka iz Ingolstadta predstavila je model Q2, koji je gabaritima 4191 x 1794 x 1508 mm 'rame uz rame' sa Škodom Yeti, te nema izravnih konkurenata (Nissan Juke i Fiat 500X to ipak nisu).

U koncepciji Audijevi stručnjaci nisu trebali 'izmišljati toplu vodu'. Riječ je o kompaktnom SUV-u (na dnu klase), s poprečno ugrađenim motorom i samo prednjim pogonom u osnovnim verzijama te uključivim 4x4 u snažnijim. Poput većeg Q3, Q2 je SUV (ako hoćete crossover) napravljen na zajedničkoj MQB platformi međuosnog razmaka 260 cm kao i Audi A3 treće generacije, koji ju je na proljeće 2012.  i uveo u koncern Volkswagen. A ako bi Q2 trebalo najjednostavnije opisati, povišena je izvedenica Audija A3. Ni više, ni manje, dovoljno!

Svi su motori u ponudi s turbopunjačem i direktnim ubrizgavanjem. Osnovni je benzinac 3-cilindraš 1.0 TSI, koji iz 999 ccm razvija 116 KS pri 5500/min, uz najveći okretni moment od 200 Nm pri 2000 do 3500/min. Performanse su više nego dobre, s prednjim pogonom i 6-stupanjskim mjenjačem: ubrzanje do stotke za 10,5 s i najveća brzina od 190 km/h. Tome doprinosi i masa od samo 1205 kg, zahvaljujući visokočvrstom čeliku i optimiziranju (olakšavanju) svakog sklopa. Uz doplatu je i 7-stupanjski automatski mjenjač s dvostrukom spojkom S-tronic (Audijev naziv za DSG7).

Sljedeći u nizu je 1.4 TSI sa 150 KS pri 5000-6000/min i momentom od 250 Nm pri 1500-3500/min, koji omogućava 'ozbiljnije' performanse (8,5 s, 208 km/h). Taj je 'srednji' turbobenzinac opremljen koncepcijom isključivanja dva cilindra u vožnji. Nudit će se s obje verzije mjenjača te doplatnim pogonom Quattro (4x4). 

Na vrhu benzinske ponude dobro je poznati 2.0 TSI, koji je sa 190 KS pri 4200-6000/min i 320 Nm pri 1450-4150/min prigušena verzija motora Golfa GTI (220 KS i 350 Nm). Kombinira se samo s pogonom Quattro i 7-stupanjskim S-tronicom te postiže već naglašene sportske performanse (6,8 s, 219 km/h) i bit će dobra alternativa običnim jurilicama C-segmenta.

Osnovni i za naše tržište najzanimljiviji dizelaš je 1.6 TDI, snage 116 KS pri 3250 do 4000/min i najvećeg momenta od 250 Nm pri 1500-3200/min. Kao i osnovni benzinac, može se dobiti s ručnim 6-stupanjskim mjenjačem ili automatskim 7-stupanjskim S-tronicom te samo prednjim pogonom. A performanse su OK: 10,7 s i 190 km/h. Za više trebat će izabrati 2.0 TDI sa 150 KS pri 3500-4000/min i 340 Nm pri 1750-3000/min. Do stotke stiže za 8,5 s i postiže 208 km/h, a može se doplatiti pogon 4x4 (Quattro).

Najsnažniji je dizelaš 2.0 TDI sa 190 KS pri 3500-4000/min i 400 Nm pri 1900-3300/min. Samo sa 7-stupanjskim S-tronicom i pogonom Quattro do stotke ubrzava za 7,0 s i postiže 218 km/h.

Uz klasičan Audijev kokpit moći će se doplatiti i virtualni, kao u TT-u, kombiniran s Head-Up-Displayem. Audi Q2 na naše tržište dolazi najesen (cijene još nisu poznate), s najnižom potrošnjom u klasi. Osnovni će benzinac realno trošiti pet do šest, a dizelaš četiri do pet litara. Dovoljno za uspjeh? Svakako!





CHR





Vulkal gume