1.9.2017. Autor: Željko Marušić

Peugeot 5008 druge generacije postao velik crossover sa sedam sjedala

Rastegnuta verzija (+19 cm) dobro prihvaćenog novog 3008 zanimljivom i funkcionalnom izvedbom te cijenom od 190.828 do 309.331 kn udara na Grand Scenic

Pola godine nakon Peugeota 3008, koji je osvojio titulu Europskog auta 2017. godine, a prethodno su mu hrvatski automobilski novinari dali titulu HR auto 2017., na naše je tržište stigla napuhana verzija 5008. Oba su modela drugom generacijom pobjegla iz MPV segmenta, koji više nije 'in' u područje crossovera, u kojemu svi vide budućnost, s istim motivima i strategijom s kojom su lani i preklani to napravili Renaulti Scenic i Espace.

Da vas netko pita kojem je modelu uvjerljivost kompromitirao nezgrapan dizajn, ne biste pogriješili pokazavši prvog 3008, a dijelom i 5008, dakle prethodnike modela o kojima je riječ. Svi vlasnici koje znamo (vrlo) su zadovoljni, ali... Crossoveri, kao 'automobilskija' evolucija SUV-a, postaju hit i 'kanibaliziraju' monovolumene, koji su od kraja 1990-ih do 2005. bili tražena roba.

U toj strategiji novi 5008 ne mijenja samo prethodnika i uvodi bolji stil. Toliko je ljepši od prethodnika da teško može stati u istu rečenicu s njim. U usporedbi s 3008 dužina mu je povećava s 453 ba 464 cm, a da bi se ostvario prostor za treći red sjedala (glavna razlika prema 3008) međuosni je razmak rastegnut s 273 na 284 cm. Za komfor je najvažnija značajka što je u drugom, odnosno srednjem redu sjedala prostor za koljena povećan za čak šest centimetara.

Povećanjem gabarita, 5008 je zakoračio u D-segment, dakle to je ozbiljan crossover srednje klase.
Funkcionalnost i komfor osigurani su u sva tri reda sjedala uz prtljažnik od čak 1060 litara kad je pet je pet sjedala u funkciji, a sa svih sedan ostaje još uvijek respektabilnih 640. A ako se obore sva sjedala osim prednjih, obujam raste na kombijevskih 1910 litara. Izvrsna koncepcija (prednji pogon je OK, 4x4 je 'out') te izvedba, potvrđena i dokazana u modelu 3008, svira 'za tercu' višim notama.

Izvedba unutrašnjosti djeluje bogato i stilski atraktivno (neki prigovaraju na nepreglednosti i kompliciranosti, ali to se brzo rješava praksom,, sa svim gadgetima i ostalim elementima opreme te istodobno dizajnerski zanimljivo. Premda se 'fura' na crossover, ima samo prednji pogon i provjerenu PSA-ovu mehaniku. Prednji je pogon zbilja dovoljan, jer na skliskoj podlozi pomaže sustav sprječavanja pogonskog proklizavanja Advanced Grip Control, s pet programa rada.

Prodaja je upravo počela, a cijene su, po vrsti i snazi motora te prijenosu i opremi, sljedeće:

BENZINCI
1.2 PureTech 130 S&S Active ................... 190.828 kn
1.6 e-THP 163 S&S Active ........................ 238.036 kn
1.2 PureTech 130 S&S Allure .................... 211.328 kn
1.2 PureTech 130 S&S EAT6 Allure .......... 234.950 kn

DIZELAŠI
1.6 BlueHDi 120 S&S Active ..................... 201.715 kn
2.0 BlueHDi 150 S&S Active ..................... 219.967 kn
1.6 BlueHDi 120 S&S Allure ..................... 226.391 kn
1.6 BlueHDi 120 S&S EAT6 Allure ............ 245.426 kn
2.0 BlueHDi 150 S&S Allure ...................... 240.861 kn
1.6 BlueHDi 120 S&S GT line .................... 249.710 kn
1.6 BlueHDi 120 S&S EAT6 GT line ........... 268.746 kn
2.0 BlueHDi 150 S&S GT line .................... 264.181 kn
2.0 BlueHDi 180 S&S GT ........................... 309.331 kn





CHR

s

Vulkal gume