Rabljeni: Hyundai Elantra 1.6 16V (2000. – 2006.)

Solidna korejska konfekcija, dobro ide i rijetko se kvari
Više nikoga ne treba uvjeravati u kvalitetu i pouzdanost korejskih automobila. Za dobar je ‘glas’ zaslužna i Hyundai Elantra, svojevrsna korejska inačica Škode Octavije. Šteta što taj koncept nije bio posebno prodoran na našem i zapadnoeuropskom tržištu, ali Elantra o kojoj pišemo, bila je vrlo poželjna u SAD-u, u klasi najjeftinijih automobila, te Istočnoj Europi. Na zapadnoeuropskom je tržištu u toj klasi Škoda Octavia ‘zakon’, a ostali su modeli uglavnom autsajderi.
Elantra je 2000. naslijedila Lantru, Hyundaijevu limuzinu na granici kompaktne i srednje klase, napravljenu krajem 1990. po Mitsubishijevoj tehnologiji. Model druge generacije proizvodio se od 1995. do 2000., kad je stigla treća generacija u gami, o kojoj pišemo. Na našem se tržištu prodavala do 2006., kao limuzina s četvera (testni model) i petera vrata. Četvrta je generacije preskočila europsku premijeru te je do naših kupaca, krajem 2011., stigla tek peta.
Premda je na tržištu rabljenih neopravdano zapostavljena, korejski adut u klasi kompaktnih limuzina za 2500 – 3000 eura može se dobiti u dobrom stanju
Hyundai Elantra treće generacije pokazala se kvalitetnom i pouzdanom, a većina onih koji je imaju, odnosno imali su je, potvrdit će da nudi dosta za uložen novac. Tipična je konfekcija, što je vlasnicima i kupcima rabljenih više vrlina, nego mana. Pogotovo što su Hyundaijevi auti, iz godine u godinu, imaju sve bolji rejting. U početku su se javila dva problema – s neujednačenim ovjesom (krute opruge – mekani amortizeri, zbog čega se Elantra neugodno ljuljala) te u sinkronima mjenjača. Sve je otklonjeno 2002. te je …
… već krajem te godine, po statistikama kvarova TÜV-a i Dekre, Elantra postigla iznadprosječnu pouzdanost. U kombinaciji s povoljnom cijenom, to je jak adut na tržištu rabljenih, premda će mnogi kazati da se Elantra može jeftino kupiti, ali je poslije nije lako prodati. Najčešći su u ponudi 16-ventilski benzinci obujma 1599 ccm i snage 105 KS, koji je zbog izdržljivosti i povoljnog održavanja često mudriji izbor od dizelaša 2.0 CRDi. Naime, nije posebno štedljiv (treba računati na prosjek od sedam litara), a većina primjeraka na tržištu rabljenih ima ‘debelo’ iznad 200.000 km.
Unutrašnjost je obložena naizgled jeftinim, ali izdržljivim materijalima te je sve preciznije i kompaktnije nego kod francuskih modela istog godišta i kilometraže
Kod modela prve serije bilo je problema s pregaranjem žarulja, zbog previsokog napona instalacije, što je brzo riješeno. Stražnji polukruti ovjes s vodilicama izdržljiviji je od prednjega, a stanje ovjesa može se provjeriti i po istrošenosti guma. Osjetljivost kuglastih zglobova i gumenih oslonaca često je povezana s lošim prometnicama, no izdržljivost tih dijelova tek je prosječna. S manšetama su problemi rijetki, a ispušni sustav, uz normalnu vožnju, može izdržati i više od 100.000 km. Treba ipak provjeriti njegovo stanje …
… a također i zračnost u volanu i prednjem ovjesu te stanje (izbrazdanost) diskova, jer to pokazuje kako je auto vožen i održavan. DOHC benzinac obujma 1599 ccm izvorno je Mitsubishijeve koncepcije te uz redovito održavanje rijetko stvara probleme. Osjetljivi su jedino pumpa rashladne tekućine i termostat pa je nakon kupnje rabljenog primjerka, u sklopu zupčastog remena i napinjača, preporučljivo preventivno izmijeniti i te sklopove (osim ako nemate potvrdu da su izmijenjeni u servisnom intervalu od 120.000 km). Bilo je i problema sa senzorom tlaka usisnog zraka (MAF) i ‘motorićem ler-gasa’, no, u osnovi je sve OK.
Na tržištu rabljenih najviše je benzinaca 1.6 16V sa 105 KS, koji je dobar izbor. Najjeftiniji je, pouzdanost i izdržljivost dokazala se u 10-ak modela Hyundaija i Kije, ali potrošnja nije vrlina
Zastupljen je i solidan dizelaš 2.0 CRD sa 112 KS, zanimljive izvedbe, s jednim bregastim vratilom i 16 ventila. Po tome se poznaje izvorna koncepcija talijanskog VM Motori, proizvođača izvrsnih i najrasprostranjenijih dizelaša na tržištu (Alfa Romeo, Fiat, Chrysler, Jeep, Opel, a prije i Ford te ugasli Saab). Dorađena verzija tog dizelaša od 1991 ccm ugrađivala se u Chevrolet Cruze, Epicu i Captivu. Korejci su ga proizvodili u vlastitoj režiji (iz njega su razvili novu generaciju) i ako se normalno vozi i održava, bez problema prelazi 300.000 km.
Osjetljivi su jedino nosači motora, pumpa rashladne tekućine i termostat, a najvažnije je da ne naletite na loše održavan primjerak s vraćenom kilometražom. Nema problema ni s mjenjačem (Korejci su to dobro riješili), koji doduše ima nešto duži hod, ali šalta precizno, a spojka je dobro dimenzionirana. Na kraju treba naglasiti i da je limarija vrlo dobra te i kod najstarijih primjeraka ne treba očekivati većih tragova hrđanja. Zbog toga mnogi koji kupuju Elantre voze ih dugo, jer su naprosto zadovoljni. Dakle, uz dobar pregled, kupnja rabljene Elantre prilično je dobra opcija.
Očuvani su primjerci dobar izbor, jer pružaju povoljan omjer plaćenog i dobivenog. Kod održavanja treba izbjegavati jeftine, a loše kineske zamjenske dijelove, a originalni su prihvatljivi
 
TEHNIČKE KARAKTERISTIKE – 1.4 16V Ecotec: Motor: benzinski redni, 4-cilindarski, hlađen tekućinom, ugrađen sprijeda poprijeko, blok od sivog lijeva, 2 bregasta vratilo (zupčasti remen), 4 ventila po cilindru, neizravno ubrizgavanje MPI Obujam: 1599 ccm Provrt x hod: 76,5 x 87 mm Snaga: 77 kW/105 KS pri 5800/min Moment: 143 Nm pri 3000/min Pogon: na prednje kotače Mjenjač: ručni s pet stupnjeva Ovjes: sprijeda McPherson, straga polukrut Kočnice: sprijeda samoventilirani diskovi, straga bubnjevi (diskovi uz doplatu) Gume: 185/65 R 15 Karoserija: limuzina C-segmenta, 4 vrata, 5 sjedala Dimenzije: 452 x 172,5 x 142,5 cm Osovinski razmak: 261 cm Prtljažnik: 415/800 litara Masa/nosivost: 1020/480 kg Spremnik goriva: 44 l Krug okretanja: 10,2 m Najveća brzina: 182 km/h Ubrzanje 0-100 km/h: 11 s Potrošnja: grad 9,1 / otvoreno 5,7 / kombinirano 7 l/100 km Realna potrošnja: 7 – 10,5 l/100 km
Proizvodnja: od 2000. – 2006.
 
PROSJEČNA VRIJEDNOST (EUR):
2000. …… 1850 2001. …… 2100 2002. …… 2350 2003. …… 2600 2004. …… 2900 2005. …… 3200 2006. …… 3550
 
dr. Željko Marušić

Autor

Preporučeni sadržaj

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

OsigurajMe-logo