24.4.2017. Autor: Željko Marušić

Rabljeni: Audi A4 B8 (2008. - 2015.), neočekivano znatno pouzdaniji od Passata B7

Izvedba prije 'downsizinga', uz masu veću od 1,5 tona, potvrđuje solidnost izvedbe i svih važnih sklopova, osim prednjih 'kugli'

Audi ipak nije tek luksuzniji Volkswagen. U tvornici iz Ingolstadta vrijede nešto viši standardi, zbog čega A4 već izvedbom kokpita jasno nadmašuje C-klasu i Seriju 3. Riječ je pretposljednjoj generaciji B8, koja je punih sedam godina, uz jedan blagi redizajn, bila tržišni lider u klasi. Uvjerljiva svojstva te serije upoznali smo na testu nedugo nakon dolaska na naše tržište. Kod A4, za razliku od C-klase s početka 2000-ih, nikada nije bilo ni najmanjih problema s limarijom i prohrđavanjem, te su i stariji primjerci u pravilu u dobroj formi. 

Dobro, legendarni su problemi s prednjim kuglastim zglobovima, ali više u serijama B6 i B7, nego u novijima (kao i u slučaju A6). Dizelaši 2.0 TDI neugodnosti su stvarali s ubrizgavanjem (piezo brizgaljke Siemens), a kod starijih mnogi su se žalili na otkaz zamašnjaka podijeljene mase. Ali, sve u svemu, Audi A4 je vrlo kvalitetan i solidan, a kad je održavanje u pitanju, na ruku mu ide srodstvo s Volkswagenom. 

Treba računati i na visok rizik krađe, što pri izboru traži temeljitu provjeru svega, ako se ne kupuje od provjerene tvrtke. S druge strane treba računati na poželjnu ugradnju mehaničke blokade mjenjača, nakon kupnje (ako nije ugrađena). Najisplativiji su osnovni dizelski modeli s ručnim šaltungom. Kod novih je druga priča, ali integralni pogon (4x4), pogotovo automatski mjenjač s dvostrukom spojkom, nisu baš (uvijek) za preporuku. 

Razlog je često u lošem održavanju i nemijenjanju ulja/hidrauličkih tekućina, jer kad dođu na red, upravo tada istekne garancija, pa mnogi 'zaborave'. Pogotovo treba izbjegavati benzince s CVT mjenjačem Multitronic. Analizirali smo model iz 2011., koji je prešao 151.000 km, uglavnom na dužim relacijama, redovito održavan i u gotovo besprijekornom je stanju. Ali to nije pravilo, jer malo će se tko željeti riješiti ovakvog udobnog, sigurnog, temperamentnog i štedljivog auta jer mu je 'prošla moda'.

Prema njemačkom udruženju za tehnički nadzor TÜV (Technischer Überwachungsverein), jednoj od najcjenjenijih institucija u svijetu za ocjenu pouzdanosti rabljenih vozila, među 124 modela starih 4-5 godina (posljednja statistika je za 2016. godinu, dakle za automobile proizvedene od kraja 2010. do početka 2012.), Audi A4 je na 19. mjestu, najbolji u D-segmentu (srednjoj klasi). 

Mercedes-Benz C-klase je 28., a BMW serije 3 48. U klasi su još Toyota Avensis na 32. mjestu, Opel Insignia na 62., Volkswagen Passat na čak 99., a Citroën C5 na 105. Zanimljivo, na prvih sedam mjesta četiri su Audija. Redoslijed na vrhu je SLK, A6 TT, 911, Q5, ASX, A1... To dosta govori o kvaliteti modela iz Ingolstadta.

A sad konkretno:  podrijetlo i kilometraža vrlo su važni i treba biti vrlo oprezan kod kupnje rabljenog primjerka, pogotovo iz uvoza, jer ima 'muljaža'. Dobra svojstva turbobenzinskih motora 1.8, 2.0 i 3.0 V6 TFSI pala su u sjenu problema s faznim lancem, posebno u serijama od 2008. do 2011. Problema s brizgaljkama bilo je samo u prve dvije godine i općenito, ove su serije manje preporučljive od turbodizelskih TDI.

Dizelaši su izdržljivi, ipak nisu bezgrešni. Audijevi su TDI motori (za njih su najviši standardi u koncernu Volkswagen) dizelaši zahvalni, pogotovo osnovni, jednaki Volkswagenovim. Najbolji dizelaš koji se ugrađivao u A4 (ne u B7) je 1.9 TDI. Kod 2.0 TDI bilo je problema s uljnim pumpama i piezo brizgaljkama, što je riješeno.  Trajnost zamašnjaka podijeljene mase ovisi o vožnji. 3.0 V6 lako prelaze više od 400.000 km, a imali su problema s brizgaljkama i električnim aktuatorima turbopunjača, veli Mirko Pinjušić, specijalizirani serviser za dizelske motore.

U benzincima 3.0 V6 TFSI bilo je problema s puštanjem goriva na brizgaljkama, a kod 2.0 TFSI s propuštanja ulja na priključku za senzor tlaka ulja. Zabilježeni su i otkazi servouređaja volana benzinaca. Dizelaši 2.0 TDI imali su previsoku emisiju NOx, a dizelaši 3.0 V6 TDI curenje motornog ulja, koje je moglo dospjeti u vakuumski vod i prouzročiti kvar. Bilo je i propuštanja brtvama vrata te neugodnih zvukova iz kočnog sustava, zbog sporijeg povratka kočnih klipova (problem razrade). Serije od 2011. do 2014. bile su pozvane u ovlaštene servise zbog greške u kontrolnom sustavu zračnog jastuka.  

Problem je što mnogi kupuju iznad mogućnosti, pa potom štede na održavanju. Najčešći na tržištu je 2.0 TDI, koji je, samo prve godine imao problema s piezo-brizgaljkama i mjeračem protoka zraka. Noviji su bez problema, a najizdržljiviji je 3.0 V6 TDI, pogotovo bazni sa 204 KS, jer je najmanje opterećen. 2.0 TDI je bolji za prednji ovjes. Cjelokupna je izvedba vrlo solidna i precizna, posebno limarija i zaštita od korozije, pa su i stariji primjerci, s više od 200.000 km (dobro održavani) u pravilu bez mana. Zbog velike mase i snage stanje se može dobro procijeniti po istrošenosti prednjih diskova.

Stražnji lonac i cijevi od kvalitetnog inox čelika nerijetko izdrži i više od 200.000 km, što pokazuje da u Ingolstadtu nisu štedjeli na izvedbi i kvaliteti materijala. Kod modela s pogonom quattro (4x4) preporučljivo je provjeriti stanje svih gumenih manšeta. Otkazivanje dvostrukih kuglastih zglobova na prednjim poprečnim ramenima tradicionalna je boljka, zbog aluminijske izvedbe i složenih hvatišta uzrokovanih motorom uzdužno. Problemi su manji nego kod prethodnika, a ekstremne niskoprofilne gume nisu preporučljive. Riješeni su i problemi selen blokova prethodne generacije.







Cindrić



Vulkal gume