30.4.2017. Autor: Željko Marušić

Rabljeni: Peugeot 407 (2004. - 2010.), nije uzoran, ali je ipak solidan

Francuski adut D-segmenta najpoželjniji je s dizelašem 2.0 HDi, koji može izdržati više od 300.000 km

Kad je početkom 2004. Peugeot 407 zamijenio korektnu 406-icu, mnogi su joj predviđali solidan uspjeh, premda u D-segmentu kod nas mnogo toga počinje, a i završava s Passatom (tu je negdje i Octavia, premda nije prava srednja klasa). Mnogi su očekivali dobru izvedbu, premda klasu manji Peugeot 307, koji je osvojio titulu 'Europskog auta 2002. godine', nije oduševio kvalitetom, pogotovo elektronikom. Počele su padati ružne riječi na račun kvalitete auta francuskog brenda, koji je 1960-ih i 1970-ih 'žario i palio' na tržištu.

Francuska limuzina tada je, na prvu loptu, oduševila dizajnom i komforom, a potom i solidnošću, jer je nedugo nakon predstavljanja uvjerljivo osvojio pet zvjezdica na Euro-NCAP testu. Većina vlasnika dizelskim modela je zadovoljna, ali po statistikama TÜV-a 407-ica ne stoji dobro - tek je na 90. mjestu među 107 kandidata starih šest do sedam godina. Gora je jedino Laguna na 103. mjestu. Najbolji je 43. Mondeo, slijede 44. Accord, 49. Mazda 6, 50. Passat i 81. Vectra. 

Testni je model, 2.0 HDi, s dizelašem od 140 KS i bogatim paketom opreme XT Pack, dobar izbor, a dizelski su modeli, općenito, preporučljiviji od benzinskih. Model iz 2009., sa 135.000 km, dosad nije imao nikakvih izvanrednih problema, niti kvarova. Ali, to vrijedi uglavnom za turbodizelaše i to baš 2.0 (1.6 se pokazao manje pouzdanim, prvenstveno zbog sklonosti nakupljanja taloga u uljnim kanalima). Dvolitreni turbodizelaš izvrsnost je potvrdio i u Ford Mondeu.

Naime, PSA-ovi benzinci proteklih serija imali su problema s elektronikom, najviše s upravljačkim modulom, bobinama i elektromotornim ventilom za podešavanje rada u praznom hodu. Nisu to bili učestali problemi, ali bilo ih je dovoljno za zaključak da je mehanika bolja od elektronike. Dizelaši su 'druga pjesma'. Testni model, koji je u sedam i pol godina prešao neveliku kilometražu i ima uredno ispunjenu servisnu knjižicu, tek nešto klopotavijim zvukom, dok se ne zagrije, pokazuje da nije nov. 

U testnom modelu sve funkcionira OK, a komande su precizne, s iznimkom mjenjača. Performanse nisu nimalo oslabile, potrošnja ulja je zanemariva, a u ispuhu se ne uočava čađa. Troši šest do sedam litara. Ovaj je primjerak u besprijekornom stanju, pa realno vrijedi 10.000 eura, koliko je najveća postiziva cijena na tržištu. Rabljeni  407 cijeni se 10 do 15 posto manje od usporedivog Passata i ako ga ne mislite brzo prodati, može biti isplativiji.

Limarija je jako dobra te je 407, nakon Ford Mondea, najmasivnija limuzina srednje klase. U dizelskoj verziji 2.0 HDi ima čak 1650 kg, što je jamstvo visoke sigurnosti. Izvrsno je zaštićen od hrđanja, kako se vidi na testnom primjerku, koji nema ni najmanjeg traga hrđe. Materijali u kokpitu i volan bez zazora pokazuju napredak nakon redizajna 2007.

Gotovo 90 posto modela 407 na tržištu dizelske su verzije 2.0 HDi, koja je bolja od 1.6 HDi. Mnogi će vam mehaničari potvrditi da s njim ima manje problema nego u Passatovim 2.0 TDI iste generacije.  Činjenica da se isti dizelski motori ugrađuje u 20-ak modela Peugeota, Citroëna, Forda i Volva te pojeftinjuje održavanje. Problemi sa zamašnjakom podijeljene mase neusporedivo su manji nego kod Volkswagena. Ipak, intervale izmjene ulja nije preporučljivo 'cijediti' do kraja. Jedini osjetljivi sklop je podtlačni sustav za podešavanje uređaja motora.

Osjetljiv prednji ovjes izraženiji je problem kod dizelskih, nego benzinskih modela. Problema s amortizerima bilo je do 2006., a na 80.000 do 100.000 km u pravilu treba izmijeniti kuglaste zglobove. Važno je provjeriti istrošenost prednjih diskova, a zupčasta letva je OK. Besprijekorno stanje važnih dijelova na 6-godišnjem modelu pokazuju da je temeljna koncepcija dobra. Manšete i ispušni sustav mogu izdržati i 200.000 km, a to se odnosi i na sve bitne dijelove podvozja, osim kuglastih zglobova. Uz normalnu vožnju ni diskovi nisu problem.

Mehanika je bolja od elektronike, posebno kod benzinskih modela, koji imaju problema s elektroničkim bobinama, a bilo je i problema s instrumentnom pločom. Dojam kvari vibriranje prednje armature kod starijih modela i neprecizan mjenjač, što je značajka mnogih PSA modela. Probna vožnja i pregled testnog modela potvrdili su moja dobra iskustva s ovim modelom, koji je neopravdano manje cijenjen od njemačkih konkurenata, naglašava serviser Stjepan Matić iz ovlaštenog servisa Auto Holetić. 

Općenito, Peugeotovi su dizelaši izvrsni, posebno 1.4 HDi i 2.0 HDi, a i 1.6 je dobar, ali jedanput treba 'prebrtviti' uljnu pumpu. No troškovi održavanja manji su nego kod 2.0 HDi. Za trajnost je posebno važno, ako se često vozi u gradu, motorno ulje s filtrom mijenjati na 10.000 km.

Peugeot 407 je tehnološki srodnik s Citroënom C5, a izvedbom je nadmašio 406, koji se proizvodio od 1995. do 2004. Među rijetkim benzinskim verzijama osnovne 1.8 sa 116 KS i 2.0 sa 136 KS manje su zastupljene od najskuplje 2.9 V6 sa 211 KS sa solidnim 6-stupanjskim automatskim mjenjačem, koji je u 'top' opremi s kožom birao poneki menadžer. 

Dizelska je verzija 2.0 HDi jedna od najizdržljivijih u klasi te nisu rijetki primjerci koji su 'odvrtjeli' i pola milijuna kilometara. Zbog toga ne čudi izvrsno stanje testnog modela sa 121.000 km. Uz normalnu vožnju ne treba očekivati ni probleme sa spojkom. Znatno manji rizik krađe u usporedbi s Passatom i pola broja manjom Octavijom dodatan je razlog za kupnju ovog solidnog modela

Znatno manji rizik krađe u usporedbi s Passatom i pola broja manjom Octavijom dodatan je razlog za kupnju ovog solidnog modela, a tražena cijena modela iz 2009., ovisno o kilometraži i stanju, je između 9000 i 10.000 eura.





Cindrić



Vulkal gume