4.6.2017. Autor: Željko Marušić

Rabljeni: Renault Clio II (1998. - 2012.), 'dobar auto za malo novca', ima sljedeće vrline i mane

Prema agenciji Dekra problema ima s upravljačkom elektronikom, istrošenjem prednjih diskova te zazorom u kuglastim zglobovima, a TÜV ističe i probleme sa zupčastom letvom volana. Inače je OK

Kakav je Renault Clio druge generacije, jedan od najpovoljnijih auta koji se u dobrom stanju mogu kupiti za 10.000 do 15.000 kn? Prema iskustvima mnogih vlasnika s kojima smo razgovarali to je dobar i pouzdan automobil, ali napravljen standardima niže klase kasnih 1990-ih (377 x 164 x 142), uz međuosnih 247 cm i masu od 940 kg.

Karijeru je započeo s novim benzincem serije D7F obujma 1149 ccm s jednim bregastim vratilom i 8 ventila, koji razvija 58,5 KS (43 kW) te je, za razliku od prethodnika E7J, slične snage iz 1171 ccm, imao Multipoint ubrizgavanje, umjesto Singlepoint. Prethodno je 1996. ugrađen u Twingo, a 1997. i u Clio I. Snažnija verzija sa 75 KS iz 1390 ccm bila je prethodne serije E7J.

Krajem 2000., temeljitim redizajnom, staru seriju motora E7J sa 75 KS zamjenjuje nova D4F, izvedenica prvog benzinca s 1149 ccm, ali s dva bregasta vratila i 16 ventila, snage 75 KS (55 kW). Premda življa, ta verzija, posebice iz prvih serija, manje je preporučljiva od osnovne 8-ventilske. Zbog premalih ventila i tankih stijenki u glavi ima znatno više problema, a veća snaga stvara veće mehaničko i toplinsko opterećenje (to znači manju pouzdanost i kraći vijek). Stoga,  ako možete birati, svakako izaberite slabiju verziju.  

Clio druge generacije pokazao se solidnim i pouzdanim, ali nije bio bezgrešan. Prema agenciji Dekra problemi se mogu očekivati s upravljačkom elektronikom, istrošenjem prednjih diskova te zazorom u kuglastim zglobovima, a TÜV ističe i probleme sa zupčastom letvom volana. Podvozje, upravljački mehanizam i ispušni sustav su solidno napravljeni, pa stanje ovisi i o održavanju. Vrijedi to i za prednje diskove od 238 mm, koji su za dva broja manji nego u suvremenim modelima B-segmenta, pa su, zbog toga izloženi bržem trošenju. 

Mnogi  ciljaju na turbodizelaša 1.5 dCi, koji je danas jedan od najpoželjnijih na tržištu. Konačno, ugrađuju ga i Nissan Qashqai, Mercedes-Benz A i B-klase,  Infiniti Q30..., ali u početku karijere (startao je 2001. sa 64 KS, a 2003 dobio je 82 KS) imao je problema sa sustavom common-rail Lucas. Problem je u bregastom vijencu, koji pokreće klipne elemente visokotlačne pumpe goriva.  Nije bio dobro cementiran te se trošio i ljuštio, najčešće nakon 50.000 km. Strugotina najprije oštećuje brizgalice, a potom ulazi u motor, a kroz povratni vod u spremnik goriva i vraća se u pumpu, što izaziva struganje. 

Kako su dizelski primjerci u pravilu s više od 200.000 km, i tko zna kako održavani (zbog dobrih performansi i povoljne potrošnje rijetko će ih tko prodavati dok su u dobrom stanju), bolje ih je izbjegavati. Limarija je dobro zaštićena od hrđanja, ali po pitanju sigurnosti treba znati da je to auto razvijen sredinom 1990-ih i da je daleko od suvremenih sigurnosnih standarda, kakve, primjerice ima novi model, a još više nova Nissan Micra.

A sad malo povijesti:

Io, Clio (Ja, Clio) bio je tijekom 1991. u Italiji reklamni slogan francuskog aduta niže klase, nasljednika uspješnog modela 5 (nastavio se proizvoditi paralelno s Cliom I do 1996.), ukrašen oznakom 'Europskog automobila 1991. godine'. Prodaja je počela na jesen 1990. 

Model  II. generacije, o kojem pišemo, predstavljen je 1998. Temeljito je redizajniran 2001. (Phase 2, kad je dobio novu masku - Phase 2) i 2004. (Phase 3), značajnijim osvježenjem interijera. Kad je 2005. stigao model III. generacije, koji osvaja drugu titulu za Clio - 'Europskog auta 2006. godine', Clio II se nastavio proizvoditi u Novom Mestu do 2012., kao Clio Storia.

Vrlo funkcionalna, ali dizajnerski neuspješna (nezgrapna) limuzinska verzija Thalia, koja se do 2008. na nekim tržištima prodavala kao Clio Symbol, pokreće se izdržljivim 8-ventilskim benzincem 1.4 sa 75 KS, koji je za preporuku 

Model IV. generacije stigao je na jesen 2012., a lani je redizajniran.





Cindrić



Vulkal gume