9.5.2017. Autor: Željko Marušić

Seat Ibiza 5. generacije, Casanova niže klase glasnik je novog Pola

Nova koncepcija Volkswagenovog B-segmenta, koju je krajem 2014., na zajedničkoj platformi MQB, uvela Fabia III, ‘pozlaćena’ je dizajnom, izvedbom i komforom, nažalost i cijenom…

Među modelima koji su na salonu u Ženevi izazvali najveću gužvu na prezentaciji je Seat Ibiza pete generacije. Dobro se podsjetiti, prva je Ibiza (1984.) bila izvedenica Fiat Una, ostale (1993., 2002., 2008.) Volkswagen Pola. Umanjeni Leon, najčešći je komentar na pojavu nove Ibize, što nije ni loše, niti netočno. Drugi je to model niže klase (B-segmenta) iz koncerna Volkswagen napravljen novom koncepcijom, na zajedničkoj platformi MQB. 

Prvi je bila Škoda Fabia III, krajem 2014., ali nova Ibiza, po istom receptu, bitno je drukčija, veća i otmjenija. Treći će biti novi Volkswagen Polo. Najavljuje da će biti bolje pozicionirana, negdje u rangu s Polom, ali s više emocija, kako govori Seatov slogan 'Auto Emocion'. Gabaritima 4032 x 1780 x 1427 mm kraća je dva, šira čak 87 i niža za milimetar. 

U osnovi riječ je o privlačnoj umanjenici Leona, 23 cm kraćoj, a stilski praktički jednakoj, razlika je jedino u farovima s LED elementima. Kao što je drastično povećana širina, međuosni je razmak dobio poštenih 95 mm, a prtljažnik dobrih 63 litara obujma. Najveća širina (178 cm) i prtljažnik (355 litara) u B-segmentu te snažniji bazni motori najavljuju iskorak. 

To potvrđuje i međuosni razmak rastegnut na 2564 mm, što je pri vrhu niže klase. Sve to Ibizi osigurava najveću prostranost u klasi i status obiteljskog automobila. Za trećinu veća čvrstoća karoserije zasluga je korištenja visokočvrstog čelika i čak 4000 točaka zavarivanja, najviše u nižoj klasi prostranost, a fluidnom siluetom ostvarena je, za auto od 403 cm, izvrsna aerodinamika (0,29).

Da u Seatu podižu letvicu, pokazuje osnovni benzinac u ponudi, 3-cilindarski 1.0 TSI sa 90 KS, turbo s direktnim ubrizgavanjem. Bazna Fabia 1.0, bez turbopunjača i s neizravnim ubrizgavanjem, ima 60 KS. U sredini benzinske palete isti je motor sa 116 KS, a krajem godine stiže napredni 1.5 TSI sa 150 KS, koji zamjenjuje 1.4 TSI.  Opremljen je VTG turbopunjačem, što je značajna novost u benzinskom programu, kojom se hvali i redizajnirani Golf VII. 

Iz dizelskog programa ispada drndavi 3-cilindraš 1.4 TDI, a ostaje samo 4-cilindarski 1.6 TDI sa 80 i 95 KS.  Premda mnogi predviđaju krah dizelaša, većina kupaca prepoznaje da je to uglavnom zbog politike, pa će dizelski modeli biti u žiži zanimanja. Osnovne se verzije kombiniraju sa 5-stupanjskim ručnim mjenjačem, a za snažnije predviđen je 6-stupanjski ili, uz doplatu, automatski DSG7, s dvostrukom spojkom i sedam stupnjeva. 

U unutrašnjosti je zadržan prepoznatljiv Seatov stil, a istodobno preglednost i funkcionalnost. U opciji su i svi suvremeni gadgeti: Apple Car Play, Android Auto, Mirror Link... Paket opreme FR, dostupan uz 1.5 TSI sa 150 KS i automatski DSG7, obogaćen je školjkastim sjedalima. Dakle, nova se Ibiza, iz drugog plana, penje na vrh! Prvi je dojam da je izvedba kvalitetnija i bogatija, već pomalo premium. 

Nažalost, sva će poboljšanja utjecati i na cijenu, koja će startati od oko 100.000 kn. 


TEHNIČKE KARAKTERISTIKE (1.6 TDI)


POGON  

Motor: turbodizelski, 4 cil., DOHC, 16V (zupčasti remen), blok od sivog lijeva

Ugradnja: sprijeda poprečno

Obujam: 1598 ccm

Provrt x hod: 79,5 x 80,5 mm

Kompresija: 16:1

Snaga: 70 kW/95 KS pri 3500 - 4000/min

Moment: 230 Nm pri 1400 - 3100/min

Mjenjač: ručni, 5 stupnjeva

Pogon: prednji

Start/stop: da


KAROSERIJA 

Izvedba: hatchback B-segmenta, 5V, 5 sjedala

Gabariti: 4032 x 1780 x 1427 mm

Međuosni razmak: 2564 mm

Cd: 0,29

Krug okretanja: 10,5 m

Masa/nosivost: 1105 kg/500 k

Prtljažnik: 355 - 1050 l

Spremnik: 45 l

Euro NCAP: nije proveden


PODVOZJE 

Ovjes: sprijeda MacPherson, straga polukrut

Kočnice: sprijeda samov. diskovi 288 mm, straga diskovi 262 mm

Ručna: mehanička

Naplaci: aluminijski (standardni čelični)

Gume: 215/55 R 17 (standardne 185/60 R15)


PERFORMANSE 

Brzina: 186 km/h

0-100 km/h: 10,9 s

Potrošnja (EU): 4,1/3,2/3,5 l/100 km

Potrošnja (realno):: 4,5 do 5,5 l/100 km

CO2: 90 g/km


OČEKIVANE CIJENE 

Benzinski modeli: od 100.000 kn (13.333 eura) - 1.0 TSI sa 90 KS

Dizelski modeli: od 115.000 kn (15.333 eura) - 1.6 TDI sa 80 KS


+ komfor i prtljažnik

+ prvoklasna izvedba

+ bogata oprema

+ sigurnosne značajke

- očekivano viša cijena




Vulkal gume


Cindrić