2.11.2017. Autor: Željko Marušić

Test: Audi Q2 1.6 TDI Sport +, 20 cm kraći od Q3 je nova mjera za elitu

Prvoklasnom izvedbom, 'pogođenim' dizelašem od 116 KS i očekivano visokom cijenom šminkerski kompaktni crossover novi je adut iz Ingolstadta. Veći, zapravo, ne treba

Q2 je četvrti, posljednji, najmanji i najskladniji SUV iz Ingolstadta. Seriju je 2005. otvorio Q7, dugačak 508,5 cm koji je 2015. dobio model druge generacije (505 cm), Q5 (466 cm) predstavljen je 2008., a Q3 (439 cm) 2012. Sada je red došao na Q2, dužine 419 cm. Zanimljivo, kao i 20 cm duži Q3, leži na platformi međuosnog razmaka 260 cm, pa oba vuku korijene od Golfa. 

Ali, dok je Audi Q3 posljednja izvedenica Volkswagen Golfa VI, odnosno V, Q2 je napravljen na novoj modularnoj platformi MQB, koju je na proljeće 2012. uveo Audi A3, da bi krajem te godine na njoj napravljen Golf VII. Dakle, Q2 je crossoverska, odnosno SUV izvedenica ta dva modela. Zbilja, za volanom smo se osjećali kao da smo u povišenoj polu-terenskoj verziji Audija A3. Sve je napravljeno školski funkcionalno, a tehnološki i funkcionalno prvoklasno. 

Broj, zapravo, zbunjuje, jer je Q2 po svemu uzdignuta, crossoverska izvedba modela A3, premda ima jak 'personality'. Hi-tech, sa svim bitnim infotainmentima, a istodobno gospodski suzdržano, bez ulaska u pretjeranu digitalizaciju, što je čest problem 'francuza'. Q2 je na donjoj polovici kompaktne klase, dakle, ne može biti posebno prostran, ali skučen nije. Komforno je i za pet krupnih osoba, a nema se što prigovoriti ni prtljažniku od 405 do 1050 kg. Još više vrijedi dojam prvoklasne izvedbe, sigurnosti i ergonomije


Mjesta je po mjeri, a za sve drugo, trebali bi raspisati natječaj da netko pronađe manu.  Od volana, mjenjača, papučica i kokpita, rada i odziva motora, podvozja... Q2 pokazuje temperament u gradu i na autocesti, dojam motoriziranosti je vrlo dobar, čemu pomaže uzorno precizan i dobro raspoređen 6-stupanjsku mjenjač. Ali, zbilja, treba se zapitati zašto Q2, s na papiru ne pretjerano uvjerljivim brojkama, potegne i ide uvjerljivo? 

Prvo, poznato je da su svi motori koncerna iz Wolfsburga stvarno jači nego što je deklarirano, pa bismo 'ruku u vatru' stavili da je pod haubom ima ne 116, nego najmanje 125 konja. To jasno pokazuju performanse, ubrzanje do stotke za 10,3 s i najveća brzina od 197 km/h. Spretan je i dinamičan u gradu, a to su performanse su taman po mjeri i za autocestu, uz izvrstan šaltung ima špirita i potpuno opterećen.

Razmjerno mali vršni moment (službeno 250 Nm, stvarno) u širokom rasponu okretaja recept je za uklanjanje 'turbo rupe' i ravnomjerno otpuštanje snage. Dinamici i potrošnji pogoduje, za svoju klasu niska silueta (151 cm) i koeficijent otpora zraka od 0,31. Uz sve to, osjećaj je kao da se vozi uzdignutiji, povišeni A3. Audijev kompaktni crossover pegla zavoje stilom dinamičnog kompakta ...


... uz blago uzdignut položaj sjedenja, uzorno složeno podvozje i dovoljno moćan dizelaš. snage ima zbilja dovoljno, a motor, za pojmove turbodizelaša, radi dovoljno uglađeno i razmjerno tiho. Potrošnja? Kad je 1.6 TDI u pitanju, ne treba sumnjati u štedljivost - troši pet do šest litara i normalnoj vožnji. Uz sve to Interijer je iz knjige: svaki je detalj izbrušen, uzorno precizni upravljač i mjenjač pružaju užitak, pa nismo poželjeli automatiku.

Cijena? Jasno, 261.591 kn za opremom napucani model s prednjim pogonom i ručnim šaltungom (ako se želi pogon 4x4 - quattro i automatski mjenjač s dvostrukom spojkom i sedam stupnjeva - s tronic cijena leti 'u nebo') nije nimalo povoljno, no razuman je izbor osnovni dizelaš, jednako motoriziran kao ovaj, i s baznom opremom, kojoj u osnovi ne fali ništa. Za njega je 204.699 kn sasvim OK:


POGON  

Motor: turbodizelski, 4 cil., DOHC, 16V (zupčasti remen), blok od sivog lijeva

Ugradnja: sprijeda poprečno

Obujam: 1598 ccm

Provrt x hod: 79,5 x 80,5 mm

Kompresija: 16:1

Snaga: 85 kW/116 KS pri 3250 - 4000/min

Moment: 250 Nm pri 1500-3000/min

Mjenjač: ručni, 6 stupnjeva

Pogon: prednji

Start/stop: da


KAROSERIJA 

Izvedba: SUV/crossover C-segmenta, 5V, 5 sjedala

Gabariti: 4191 x 1794 x 1508 mm

Međuosni razmak: 2601 mm

Cd: 0,31

Krug okretanja: 11,1 m

Masa/nosivost: 1405 kg/500 kg

Prtljažnik: 405 – 1050

Spremnik: 60 l

Euro NCAP: 5 zvjezdica (bazni).


PODVOZJE 

Ovjes: sprijeda MacPherson, straga Multilink

Kočnice: sprijeda samov. diskovi 288 mm, straga diskovi 262 mm

Ručna: električna

Naplaci: aluminijski

Gume: 215/55 R 17


PERFORMANSE 

Brzina: 197 km/h

0-100 km/h: 10,3 s

Potrošnja (EU): 5,2/4,2/4,6 l/100 km

Na testu: 5,8 l/100 km

CO2: 118 g/km.


CIJENA 

Testni model: 261.591 kn (34.879 eura)

Bez doplata: 213.529 kn (28.470 eura)

Osnovni benzinac: 209.449 kn (27.927 eura) - 1.4 TFSI Comfort - 150 KS

Osnovni dizelaš: 204.699 kn (27.293 eura) - 1.6 TDI Comfort - 116 KS.


+ dizajn, izvedba, ergon.

+ performanse i potrošnja

+ ležanje i sigurnost

- skupe dorade




CHR





Vulkal gume