16.6.2017. Autor: Željko Marušić

Test: Honda Civic 1.5 VTEC Turbo CVT Sport, ne šalimo se, zbilja je najbolji

Koktel vrlina u sportskom kompaktu dugom 4,5 m, koji 'jede zavoje' te turbobenzincem sa 182 KS i CVT-om stotku hvata za 8,2 s. Da, vrijedi 200.350 kn

O Hondi Civic 10. generacije već smo detaljno pisali, japanski kompakt s britanskom putovnicom (proizvodi se u Swindonu), oduševio je na hrvatskoj prezentaciji u Opatiji. Već tada većina prisutnih je zaključila da je uz sve dosad poznate vrline Civic dobio fer cijenu. Početnih 144.890 kn, sa 129 KS i korektnom opremom Comfort, koja nudi i automatsku klimu i autonomno kočenje, kvalitetan audio uređaj, 16-colne alu felge, kompletno podešavanje stakala i retrovizora, LED dnevna svjetla... zbilja nije previše. Usporedivi Golf 1.0 TSI Trendline, kad ga se dopuni opcijama, skuplji je 20.000 kn. 

A Civic je zbilja poseban. Ne treba tvrditi da je bolji od Golfa, premda bi tradicionalni štovatelji stavili ruku u vatru za to, ali da je lošiji, nije sigurno. Ne žele to mnogi priznati, ali po više kriterija, najbolji u 'Golf-klasi' je Civic.  O uvjerljivosti Hondinog kompakta, još uvijek aktualnog modela (9. gen.) i prethodnog (8. gen.), hvaleći vrline, ali i kudeći paprenu cijenu, pisali smo višekratno. A ovaj je zbilja otišao dalje od svih, što već brine tvorce Golfa, Astre, Focusa... 

Zasad su u ponudi samo dva, zbilja vrijedna turbobenzinca: 3-cilindarski 1.0 VTEC Turbo sa 129 KS i 4-cilindarski 1.5 VTEC Turbo sa 182 KS, s ručnim 6-stupanjskim mjenjačem ili kontinuiranim CVT-om, sa 7 predodređenih stupnjeva (dakle, elektronički aktuatori podešavaju točno određene položaje). Honda je odlučila unaprijediti CVT tehnologiju, a ne upotrijebiti sve popularniju izvedbu automatiziranog mjenjača s dvostrukom spojkom i sedam stupnjeva. Zbilja, dojam za volanom je da je Civic malo iznad svega što se nudi u klasi.

Osjećaj ležanja, ergonomija, bogata oprema i kvaliteta izvedbe pokazuju da je riječ o prvoklasnom proizvodu. Komfor je pohvalan sprijeda i straga, osjeća se sigurnost i funkcionalnost. Prvo što se zamjećuje je uglađen, turbinski rad motora i ravnomjerno otpuštanje snage, a kontinuirani automat, zbilja pokazuje da mjenjači tipa DSG zbilja nisu 'sveta krava'. Niti jedan dosadašnji CVT ne grize kao ovaj, a istodobno je prednost u ravnomjernom povećanju snage. 

Kako sve izgleda, u sklopu gore navedenog, pokazuje štoperica. Do stotke ubrzava za 8,2 sekundi, potpuno jednako kao s ručnim šaltungom. U kombinaciji s preciznim volanom i izvrsnim podvozjem može se zbilja uživati u vožnji. Sigurno, uz potpunu kontrolu. Ako nije jasan pojam 'vozački ugođaj', vožnja Civica to potvrđuje. Može se voziti lagano, kliziti u gradskom okruženju, na zavojitim vestama (CVT je kao stvoren za to), a kad se nagazi gas pretvara se u sportski auto.

Razlika prema verziji s ručnim šaltungom je u najvećoj brzini. Ta verzija potegne do 220 km/h, a ova ima špicu od 200 km/h. Koliko je to bitno? U realnim uvjetima nimalo. Ovo je zbilja kombinacija za uživanje, pogotovo kad se izabere sportski način rada mjenjača. Tada do izražaja dolaze sve ostale vrline, jer automobil vjerno prati sve komande. Stabilan je i 'poslušan', a sve prate snažne kočnice, koje se lako doziraju.

Dakle, može se sigurno i lagano voziti do granice kad vožnja postaje sportska, premda CVT 'po definiciji' nije ta jurnjavu. Što smo više vozili, bili smo uvjereniji da 14.400 kn, koliko košta doplata, vrlo isplativa opcija. Brzo se zaboravi na šaltung, u gradu je startan i poletan, a u pravom je elementu na autocesti, Zbog podvozja, pogonskog sustava i perfektne aerodinamike (koeficijent otpora zraka od 0,26 za kompakt je senzacija). 

Službeno, prosječna se potrošnja povećava s 5,8 na 6,1 litar, a realno je od sedam do devet. Računajući veličinu auta, snagu i performanse, to je više nego OK. Uz to se može očekivati dugovječnost i pouzdanost. Kad se sve uzme u obzir, vrijedi 200.350 kn, itekako, koliko god na prvi pogled izgleda previše.


POGON 

Motor: turbobenzinski, 4 cil., DOHC, 16V, zupčasti remen, blok od alu lijeva

Ugradnja: sprijeda poprečno

Obujam: 1498 ccm

Provrt x hod: 73,0 x 89,5 mm

Kompresija: 10,6:1

Snaga: 134 kW (182 KS) pri 5500/min

Moment: 220 Nm pri 1700-5500/min (s ručnim  mjenjačem: 240 Nm pri 1900-5000/min)

Mjenjač: CVT, 7 stupnjeva

Pogon: prednji

Start/stop: da


KAROSERIJA 

Izvedba: hatchback C-segm, 5 vrata 

Gabariti: 4497 x 1800 x 1421 mm 

Međ. razmak: 2625 mm

Cd: 0,26

Masa: 1352 kg 

Prtljažnik: 478 l

Spremnik: 46 l 

EuroNCAP: nije proveden 


PODVOZJE 

Ovjes: McPherson/Multilink

Kočnice: samov. diskovi 280 mm/diskovi 262 mm

Ručna: električna

Gume: 235/45 R 17 


PERFORMANSE 

Brzina: 200 km/h (s ručnim mjenjačem: 220 km/h)

0-100 km/h: 8,2 s 

Potrošnja (EU): 7,9/5,0/6,1 l/100 km (s ručnim  mjenjačem: 7,4/4,9/5,8 l/100 km)

Potrošnja (test): 7,3 l/100 km

CO2: 139 g/km 


CIJENA

Testni model: 200.350 kn (26.713 eura)

S ručnim mjenjačem: 185.950 kn (24.793 eura) 

Osnovni model: 144.890 kn (19.319 eura) - 1.0 VTEC Turbo/129 KS






Cindrić



Vulkal gume