20.3.2012. Autor:

TEST: KIA RIO 1.4 CRDI URBAN

Ugodan, solidan i štedljiv dizelaš od 90 KS - najbolji, ne i najjeftiniji u klasi

Kia Rio, jedan od najvažnijih noviteta na našem tržištu, po očekivanju je ostvario dobar početni uspjeh. Većina onih koji su ga vozili potvrdit će da je to jedan od najboljih, ili najbolji automobil niže klase. Takav sam dojam stekao i na testu osnovnog benzinskog modela snage 85 KS, s paketom opreme Urban, trećim po redu, koji omogućava pristojan luksuz u B-segmentu (aluminijske felge, upravljač i ručica mjenjača u koži, komande audio uređaja na upravljaču). U drugom smo ciklusu na testu imali, vjerojatno, najpoželjniji model u ponudi - 1.4 CRDi s četverocilindarskim turbodizelašem od 90 KS.

Da se radi o odraslom modelu niže klase vidi se kad se Rio parkira uz Golfa 'trojku' ili Astru prve generacije, hitove kompaktne klase iz 90-ih. Veći je, masivniji i ozbiljniji od njih te pokazuje jasan generacijski skok. Već na prvi pogled, a to sam zaključio i nakon prethodnog testa, Rio je dorađen, precizno izrađen automobil sa, za svoju klasu, kvalitetnim materijalima i vrlo dobrom završnom obradom. A prostranost u unutrašnjosti najbolje pokazuju međuosovinski razmak od 257 i širina od 172 centimetra. Po tome se najbolje vidi koliko je Kijin adut niže klase zagazio u kompaktnu.


Dizelski se model vanjštinom nimalo ne razlikuje od benzinskog

Korejski su stručnjaci dobro izbalansirali cijelu mehaniku. Dizelaš koji iz obujma od 1396 ccm kontinuirano otpušta snagu, ima najveći okretni moment od 220 Nm pri 1750 do 2750/min te pri 4000 razvija pristojnih 90 KS i dobro je usklađen s preciznim ručnim mjenjačem sa šest stupnjeva. S dizelskim pogonom masa je povećana na 1,2 tone, što naglašava solidnost i sigurnost. Zbog svega toga Rio se vozi kao kompaktni automobil, čvrsto leži na cesti i potpuno ispunjava ulogu obiteljskog automobila. To potvrđuje i prtljažnik od 288 litara, koji se preklapanjem stražnjih sjedala povećava do 923 litre.

Motor pali bez klasičnih dizelskih vibracija, mekano i razmjerno tiho te već nakon prvih radnih taktova budi povjerenje vozača. Od 90 dizelskih konja u masivnom autu na vrhu niže klase ne treba očekivati čuda, ali performanse su taman po mjeri. Ubrzanje do stotke u 14,2 sekunde u praksi djeluje uvjerljivije nego na papiru. Dizelaš lijepo povuče u svakom stupnju i prilično je elastičan te za solidne performanse ne treba ići iznad 3000/min. Ima dovoljno potencijala za temperamentnu vožnju u gradu, a i snage za dobar tempo na autocesti. Ako se uz to kaže da nije važni koliko neki auto ide, nego kako ide, ovaj auto to dobro pokazuje.


Uglađen i tih rad dizelaša solidnih performansi i povoljne potrošnje

Najveća je brzina 172 km/h, a dizelski Rio s lakoćom hvata 140, do koliko je i uputno voziti na autocesti. U šestom stupnju tada se okretaji zadržavaju na 2600/min. U tim se okvirima zadržava i povoljna potrošnja goriva, koja se kreće od pet do pet i pol litara. Na većim se brzinama počinje osjećati da motoru ponestaje daha, ali za ovakav automobil to nije ni presudno. A ako treba, dizelski Rio hvata korak i s bržima, no tada i potrošnja prelazi šest litara. Kijini su inženjeri pošteno odradili posao, jer su težem motoru prilagodili ojačan ovjes i snažnije kočnice (promjer prednjih diskova povećan je sa 256 na 280 mm). Zbog toga se dizelski Rio dobro drži ceste.

Bez napora i uz osjećaj potpune kontrole, moguće je voziti u visokom ritmu, a dobro prigušen motor i podvozje koje upija udare i vibracije s ceste, osiguravaju ugodnu vožnju. Naginjanje u zavojima je minimalno, a brza reakcija na gas olakšava vožnju. Premda je prednji dio dobio dodatnih 135 kg, upravljač nije otežao. Dapače, tek se sada stječe dojam da uz dobro podešen servouređaj pruža najbolji osjećaj upravljanja i povratne informacije s prometnice. Zbog toga je ovo, gotovo, idealan auto B-segmenta. Eh, da je još malo jeftiniji, jer cijena veća od 14.000 eura nije 'prilika zvana čežnja', bez obzira na sve vrline i činjenicu da Rio jedini u klasi serijski nudi ESP. Za sličan se novac može dobiti i osnovni dizelski Megane...

dr. Željko Marušić

U solidnom ritmu izmjerili smo prosječnu potrošnju od 5,1 litar, a štedljivom se vožnjom, prateći ritam prometa, može računati na 4,5 litara na 100 km

TEHNIČKE KARAKTERISTIKE
Motor: turbodizelski, 4-cilindarski, 2 bregasta vratila (lanac), 16 ventila, blok od sivog lijeva, common-rail, intercooler, turbopunjač VNG
Obujam: 1396 ccm
Provrt x hod: 75 x 79 mm
Kompresija: 17,8:1
Snaga: 66 kW/90 KS pri 4000/min
Moment: 220 Nm pri 1750 do 2750/min
Mjenjač: ručni, 6 stupnjeva
Ovjes: sprijeda neovisan McPherson, straga polukrut s vodilicama
Kočnice: sprijeda: samoventilirani diskovi 280 mm, straga: diskovi 262 mm, ABS, ESP
Gume: 185/65 R 15 (alu naplaci)
Dimenzije: 404,5 x 172 x 145,5 cm
Međuosovinski razmak: 257 cm
Krug okretanja:10,5 m
Prtljažnik: 288 - 923 l
Spremnik goriva: 43 l
Masa/nosivost: 1195/425 kg
Najveća brzina: 172 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h: 14,2 s
Potrošnja: 6,0/3,8/4,3 l/100 km
Potrošnja na testu: 5,1 l/100 km
Cijena: 14.040 EUR

SERIJSKA OPREMA
* alu naplaci 15 cola * maglenke * USB * automatska klima * upravljač i mjenjač u koži * el. prozori sprijeda i straga * el. podesivi i grijani retrovizori * radio/CD/mp3 * putno računalo * tempomat * ABS/TCS/BAS/ESP * 6 zračnih jastuka * kromirani umeci unutrašnjosti i karoserije * USB ulaz * pomoć pri kretanju na uzbrdici * upravljač podesiv po dubini i visini * djeljivo stražnje sjedalo * senzor kiše * središnji naslon za ruke sprijeda…
DOPLATE
* metalik lak * senzori parkiranja straga, ukupno 675 eura




CHR



Vulkal gume