5.6.2017. Autor: Željko Marušić

Test: Opel Mokka X 1.6 CDTI Innovation, višebojac 4x4 talentiran za sve

Opelov kompaktni SUV pojačao vrline, pa u opremom napucanom dizelašu sa 136 KS pruža užitak na cesti, a ne plaši se kaljuže

Mokka, koja je dobila ime po kavi sorte Coffea Arabica, predstavljena je krajem 2012. kao tehnički blizanac Chevrolet Traxa i prvi Opelov kompaktni SUV. Na mnogim je tržištima u vrhu prodaje, pa su u Rüsselsheimu napravili dobar posao. Privlačno dizajniran 'bumbar' dimenzija 427,5 x 178 x 166 cm ponudio je uvjerljiva svojstva u gradu, na brzim cestama, a i offroadu. 

Osnovni model ima prednji pogon, a za ozbiljnije performanse na skliskoj podlozi poželjan je 4x4. Prošlogodišnjim je redizajnom dobio oznaku Mokka X. Ovaj model više naginje terencu, za razliku od novog Crosslanda X, umanjenice Peugeota 3008, koji je cestovno usmjeren pe je crossover. Premda dolazi iz španjolske Zaragoze, djeluje 'über-njemački', dakle najmasivnija je u klasi, a istodobno spretno. 

Impozantnost i ležanje naglašavaju 19-colni alu naplaci s gumama 235/45. Na ugodno povišenim sjedalima ima se osjećaj vožnje ozbiljnog auta, koji se ničeg ne boji. Komforno je sprijeda i straga, što vrijedi i za gepek od 356 litara, premda to nisu glavne vrline Opelovog 'višebojca'. Uvjerljivost naglašava turbodizelaš sa 136 KS (osnovni ima 110) s pogonom 4x4. Više od snage znači mu okretni moment od 320 Nm, raspoloživ od 2000/min. Zaslužan je brz odziv na gas.

Premda se 'pod nogama' itekako osjeća masa veća od tone i pol, jer je osnovna konstrukcija nastala prije vremena 'downsizinga', performanse su više nego OK. Neki će reći da 10,3 s do stotke i najveća brzina od 187 km/h nisu nešto posebno, ali kome treba više u polu-terenskoj izvedbi. Mokka X je spretna u gradu, fino povuče i na otvorenom, čemu pomaže dobro raspoređen i ugodan 6-stupanjski šaltung (to donedavno nije bila Opelova vrlina). 

Za kriterije SUV-a Mokka X ima i solidnu aerodinamiku te dobro leži, pa ima talenta i za peglanje zavoja. Vrliki kotači, dobro izbalansirano podvozje i masivna izvedba omogućavaju ugodnu vožnju pa je pravi 'gutač kilometara'. A ima i dovoljno aduta i talenta za silazak s asfalta. Za to je zaslužno masivno podvozje s 19-colnim kotačima, 16 cm udaljenosti podnice od podloge i dovoljno 'snažan' prvi stupanj prijenosa. Dakle, voli jurnjavu, a ne plaši se kaljuže.

Obzirom na veliku masu i pogon 4x4 realna potrošnja od šest litara je povoljna, ali uz sve to ne može biti jeftin. Najskuplja verzija, dodatnim je opcijama i Matrix farovima cijenu napucala na 246.800 kn. No, koliko je testni model 'papren', osnovni dizelaš sa 110 KS, solidnom opremom Enjoy i prednjim pogonom dostupan je za korektnih 162.447 kn, a ako se doda pogon 4x4 i 136 KS cijena raste na 185.869 kn. Palac gore!

POGON 

Motor: turbodizelski, 4 cil., DOHC, 16V, lanac, blok od sivog  lijeva

Ugradnja: sprijeda poprečno

Obujam: 1598 ccm

Provrt x hod: 79,7 x 80,1 mm

Kompresija: 16:1

Snaga: 100 kW (136 KS) pri 3500-4000/min

Moment: 320 Nm pri 2000-2250/min

Mjenjač: ručni, 6 st.

Pogon: prednji

Start/stop: da


KAROSERIJA 

Izvedba: SUV C-segm, 5 vrata 

Gabariti: 4275 x 1781 x 1658 mm 

Međ. razmak: 2555 mm

Cd: 0,33

Masa: 1504 kg 

Prtljažnik: 356/1260 l

Spremnik: 48 l 

EuroNCAP: 5 zvjezdica 


PODVOZJE 

Ovjes: McPherson/Multilink

Kočnice: samov. diskovi 295 mm/diskovi 281 mm

Ručna: mehanička

Gume: 235/45 R 19 


PERFORMANSE 

Brzina: 187 km/h 

0-100 km/h: 10,3 s 

Potrošnja (EU): 4,7/4,4/5,2 l/100 km

Potrošnja (test): 6,4 l/100 km

CO2: 124 g/km


CIJENA

Testni model: 246.800 kn (32.907 eura); 200.712 kn (26.762 eura) 

Osn. dizelaš: 162.447 kn (21.660 eura) - 1.6 CDI Enjoj/110 KS

Osn. dizelaš 4x4: 185.869 kn (24.782 eura) - 1.6 CDI Enjoj 4x4/136 KS


+ solidna izvedba

+ bogata oprema

+ uvjerljive performanse

+ povoljna potrošnja (uz 4x4)

- skupe doplate






Cindrić



Vulkal gume