24.4.2017. Autor: Željko Marušić

Test: Peugeot 3008 GT 2.0 BlueHDi 180 EAT6, cilja visoko

Europski i hrvatski auto 2017. godine u 'top' izvedbi atraktivan je i dinamičan kompaktni crossover koji osvaja svime osim cijenom...

Jedan od najuspješnijih francuskih automobila novijeg doba je Peugeot 3008, ne samo jer je osvojio titule hrvatskog i europskog automobila godine. Upoznali smo ga i vozili početkom godine i već se tada uvjerili da je jedinstven. Privlačan, naizgled dinamičan kompaktni crossover, koji je zamijenio nezgrapni kompaktni MPV ne može s njime stati u istu rečenicu. Nije riječ samo lukavo izvedenoj pretvorbi. Francuzi su imali muda napraviti SUV sa sportskim štihom i malenim volanom, koji je dobro 'sjeo' u modelima 208 i 308. Premda i danas mnogi tvrde da je to pogrešno, već u prvoj vožnji uvjerili smo se da je sve pogođeno. Drukčije nego u konkurenciji, što je mudra odluka.

Velik uspjeh crossovera temelji se na njihovom talentu za dinamičnu vožnju, uz ugodno uzdignut položaj, koji povećava vidljivost i sigurnost, olakšavaju ulazak i izlazak iz auta, a istodobno i vožnju u blažim terenskim uvjetima. U najskupljoj izvedbi sa 19-colnim naplacima to ne dolazi u obzir, ali sa 17-colnim, koje su serijske u baznim modelima, to nije problem. A za dobar početni dojam zaslužan je i atraktivan dizajn, posebice u dvobojnoj testnoj izvedbi s panoramskim krovom.

Peugeot 3008 je u klasi s Volkswagen Tiguanom, Nissan Qashqaijem, Renault Kadjarom, Kia Sportageom, Hyundai Tucsonom... Ipak, ovako napucana verzija cilja više. Za najskuplji model 3008 GT 2.0 BlueHDi 180 EAT6, s dvolitrenim dizelašem koji razvija 180 KS i 400 Nm, dobrim 6-stupanjskim automatskim mjenjačem i raskošnom serijskom opremom treba istresti 295.285 kn. A s doplatnim opcijama (niže) čak  376.451 kn. Uh, puno, previše. Doduše, u opremi je praktički sve što se može ugraditi u serijski auto.

Koliko god svjetska politička i gospodarska elita otpisuje dizelaše, u ponudi je samo jedan benzinac, turbo, naravno, 1.6 sa 165 KS. Reda radi, jer malo tko vjeruje u ikakve prodajne brojke. Sa srednjim paketom opreme stoji 222.990 kn. Zato su u ponudi tri dizelaša: 1.6 BlueHDi sa 100 KS i 120 KS te 'top-gun' 2.0 BlueHDi sa 180 KS. Ovaj model, s krovnom opremom, ne plaši baciti 'rukacicu u lice' Audiju Q2, BMW-u X1 i Mercedes-Benzu GLA. 

Više od respektabilne snage znači mu moment od 400 Nm, pa s uvjerljivim ZF-ovim automatskim mjenjačem stotku hvata za 8,9 s i potegne 209 km/h. Puna šaka brade za crossover, kojemu užitak upravljanja povećava maleni volan. a stabilnost doplatni 19-colni alu naplaci s gumama 235/50. Manjak pogona 4x4 nadoknađuje Advanced Grip Control, sustav elektroničke blokade diferencijala i kontrole proklizavanja prednjih pogonskih kotača. 

Ubrzanja su uvjerljiva i kontinuirana. Fino, 'muški' potegne od niskih okretaja i šalta bez osjetnijeg trzaja. Osjeća se žestina u pogonu, premda ne tolika kao u najsnažnijim verzijama Q2, X1 i GLC. No, objektivno nudi sve što treba, a pomaže mu talent u 'peglanju zavoja' i snažne kočnice. Dakle, ovaj ne nudi sve što treba, nego više, bolje reći previše, jer cijenu napuhuje na 376.451 kn. Najisplativiji je srednji dizelaš sa 120 KS, solidnom osnovnom opremom, uvjerljivim performansama (11,2 s, 189 km/h) i realno potrošnjom od pet litara, za 171.099 kn.


POGON 

Motor: turbodizelski, 4 cil., DOHC, 16V, zupčasti remen, blok od sivog lijeva

Ugradnja: sprijeda poprečno

Obujam: 1997 ccm

Provrt x hod: 85 x 88 mm

Kompresija: 16:1

Snaga: 133 kW (180 KS) pri 3750/min

Moment: 400 Nm pri 1750/min

Mjenjač: autom., 6 st.

Pogon: prednji

Start/stop: da


KAROSERIJA 

Izvedba: crossover C-segm., 5V, 5 sjedala

Gabariti: 4447 x 1841 x 1624 mm

Međuosni razmak: 2675 mm

Cd: 0,29

Krug okretanja: 11,9 m

Masa/nosivost: 1465/625 kg

Prtljažnik: 520 -1482 l

Spremnik: 53 l

EuroNCAP: nije održan


PODVOZJE 

Ovjes: MacPherson/polukrut

Kočnice: samov. diskovi 283 mm/268 mm

Ručna: električna

Naplaci: aluminijski

Gume: 235/50 R 19 (standardne 225/55 R 18)


PERFORMANSE 

Brzina: 209 km/h

0-100 km/h: 8,9 s

Potrošnja (EU): 5,5/4,4/4,8 l/100 km

Na testu: 6,2 l/100 km

CO2: 124 g/km


CIJENA 

Testni model: 376.451 kn (50.193 eura) 

Bez doplata: 295.285 kn (39.371 eura)

Osnovni benzinac u ponudi: 205.904 (27.454 eura) - 1.6 e-THP 165 EAT6 Active

Osnovni dizelaš: 165.724 kn (22.096 eura) - 1.6 BlueHDi 100 S&S Access 

+ dizajn i izvedba

+ oprema i komfor

+ performanse i potrošnja

- 4x4 nije u opciji

- skupe doplate


DODATNA OPREMA

Grip Control + HADC pomoć kod kretanja na nizbrdici - 5.200 kn

Stakleni panoramski krov s maskom i ambijentalnim osvjetljenjem - 11.800 kn

Otključavanje i pokretanje vozila bez korištenja ključa - 3.400 kn

3D Navigacija, Prepoznavanje glasovnih naredbi, Video izlaz - 8.900 kn

Adaptivni tempomat s funkcijom STOP - 4.000 kn

FOCAL hi-fi sustav (2 niskotonca i 2 visokotonca u prednjem dijelu, 2 niskotonca i 2 visokotonca u stražnjem dijelu, jedan centralni, bas kutija s 12 kanalnim pojačalom ) - 8.000 kn

Metalik boja s efektom: Coupe Franche - 6.900 kn

Paket Koža (sjedala presvučena kožom; grijanje prednjih sjedala; električno namještanje u osam pozicija; masiranje u lumbalnom dijelu) - 20.000 kn

Prednji i stražnji senzori za pomoć pri parkiranju + Visiopark2 (360° kamera) + Park Assist - 4.500 kn






Cindrić



Vulkal gume