27.11.2017. Autor: Željko Marušić

Test: Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4 Style, poželjan srodnik Audija Q3 i Seat Atece

Drugi SUV češke marke, 31,5 cm kraći od Kodiaqa, u bogatoj izvedbi, s proslavljenim dizelašem od 150 KS i pogonom 4x4, novi je 'odlikaš iz sjene', ali i košta...

Prošle su godine jeftinih Škoda, ali i došla vremena kad je češki proizvođač, u 100-postotnom vlasništvu Volkswagena, posta jak, opasan igrač na tržištu. Nije to još uvijek premium brend, kakva je Škoda bila pred II. svjetski rat, ali nije ni daleko od toga. Uzmite, primjerice, 'top' verzije Octavije, pogotovo Superba. U njima se može voziti bilo koja državna delegacija i nitko u tome ne bi vidio ništa spornog. Naravno, to ima svoju cijenu. Čuju se i prigovori na cijene opremljenijih modela Škode, ali aktualni novitet Karoq, kompaktni SUV koji nasljeđuje Yeti, barem u osnovnim verzijama, pošteno je procijenjen.

Ponuda počinje sa 148.280 kn, koliko stoji osnovni benzinac 1.0 TSI Active - 116 KS, a za osnovni dizelaš, jednako snažni i opremljeni  dizelaš 1.6 TDI Active, treba platiti 160.117 kn (najisplativiji model). Objektivno, nije to puno, jer je zbilja riječ o uvjerljivoj izvedbi (u Volkswagenovom koncernu srodni su mu, tehnološki praktički jednaki Audi Q3 i Seat Ateca, a i nešto veći (449 cm) Volkswagen Tiguan. Istu koncepciju imaju i pola klase manji Seat Arona, Audi Q2 i nedavno predstavljeni Volkswagen T-Roc, ali i 31,5 cm duži Kodiaq. 

Na zanimljivoj prezentaciji u Hrvatskom zagorju upoznali smo novi češki adut, čiji dolazak i nije iznenađenje. Riječ je o planskoj akciji, po kojoj je stigla nova, po Škodinim standardima sređena verzija Seat Atece. O ukusima se ne raspravlja, nekome se više sviđa španjolski model, nekome češki, ali Karoq izgleda funkcionalno i skladno. A izvedba i stil su očekivan, jer Karoq je umanjenica Kodiaqa. Gabaritima 4382 x 1841 x 1607 mm novi je model 19 mm duži, jednako širok i 6 mm viši od 'bratske' Atece. Naravno, budući da je u osnovi riječ o istom modelu, međuosni je razmak u milimetar isti (2638). 

Zamjetna je razlika u prtljažniku, po češkoj tradiciji maksimiziranja korisnog prostora, povećan na 521 do 1630 litara (u Ateci 510 do 1405 l). Posebno je vrijedan sustav preklapanja stražnjih sjedala Vario-Flex, koji omogućava najbolje korištenje, odnosno optimiziranje putničkog i prtljažnog obujma. Zasad su u ponudi po dva benzinska i dizelska motora, naravno svi s turbopunjačem i direktnim ubrizgavanjem, iz VW-regala. Osnovni je benzinac 3-cilindarski 1.0 TSI sa 116 KS, u čije smo se uvjerljive značajke uvjerili vozeći Audi Q2. Snažniji je novi 1.5 TSI sa 150 KS i sustavom za gašenje 2 i 3 cilindra u vožnji pri manjem opterećenju. U dizelskoj su provjereni aduti: 1.6 TDI sa 116 KS i 2.0 TDI sa 150 KS. 

Osnovne su verzije s prednjim pogonom i ručnim 6-stupanjskim mjenjačem, a uz snažnije dostupan je 4x4 preko Haldex spojke i automatski mjenjač s dvostrukom spojkom i sedam stupnjeva (DSG 7). U ponudi su paketi opreme Active, Ambition i Style. Da je riječ o hi-tech proizvodu, svjetlosnu godinu udaljenom od nekadašnjeg 'jeftilena', vidi se po opcijskom LCD kokpitu (u koncern ga je 2015. uveo Passat B8), koji omogućava digitalni prikaz osnovnih elemenata. S LED svjetlima Karoq jasno pokazuje da je u tehnološkom vrhu, a svi su modeli opremljeni 8-inčnim središnjim dodirnim zaslonom, osjetljivim na dodir. 

Naravno, u opciji su sve bitne stavke koje karakteriziraju najsigurnije aute na tržištu - pomoć pri parkiranju, signaliziranje napuštanja vozne trake i vozilo u mrtvom kutu te samostalno hitno kočenje, 'pametan' tempomat, koji zadržava udaljenost od vozila ispred. Ukratko, sve je na visokoj razini, uz pristojan komfor sprijeda i straga, te uzornu ergonomiju, kao u svim modelima koncerna Volkswagen. Testirali smo snažniju, najopremljeniju dizelsku izvedbu 2.0 TDI 4x4 Style, s integralnim pogonom, ali ručnim 6-stupanjskim mjenjačem. Premda opcijski DSG 7 zbilja funkcionira savršeno i preporučljiva je doplata, ručni je šaltung također itekako dobra opcija. 

Testni je model opremljen 19-colnim alu naplacima i gumama 225/40 R 19, koji podižu stilski dojam i povećavaju stabilnost na brzom asfaltu, ali smanjuju udobnost i praktički onemogućuju penjanje na iole viši rubnjak, zbog rizika oštećenja. Zbog toga su 17-colne felge s gumama 215/55 optimalan izbor. U kombinaciji s prilagodljivim sustavom pogona 4x4, koji praktički svu snagu može prebaciti samo na jednu pogonsku os, a po potrebi ukupnih 90 posto samo na jedan kotač, performanse su zbilja pohvalne. 

Do stotke ubrzava za 8,7 s, a najveća je brzina 196 km/h. To je zbilja pogodno za vožnju 'u visokom ritmu', ali imponira preciznost i uvjerljivost upravljanja i ležanja. Svojstva je potvrdio u gradu, gdje je Karoq okretan i dinamičan,  lijepo 'pegla' zavojite ceste Hrvatskog zagorja, a svojstva na autocesti pojačava, za SUV klasu izvrstan koeficijent otpora zraka od 0,30. Ne treba ni naglašavati uvjerljivost kočnica, što je već potvrđeno zaustavnim putem pri 100 km/h, od 36 m. Za kompaktni SUV - pet plus. Sportski kotači su pojačali dojmove na asfaltu, ali su smanjili mogućnost testiranja izvan, na terenu, u što ne treba nimalo sumnjati. Dapače. 

No, vratimo se vožnji. Kao što smo već upoznali u Q3 i Ateci, električni servo volan funkcionira savršeno, osjećajan je poput hidraulike, a smanjuje potrošnju. A 6-stupanjski mjenjač je za pet, pardon, deset, kao u svim modelima Volkswagena. Sve je tu za sigurnu i brzu, treba li i žestoku vožnju, sigurno i stabilno, najviše koliko se može očekivati od jednog crossovera, a mogućnost podvozja pojačava moćan 2.0 TDI, koji 150 KS razvija već od 3500/min i zadržava do 4000/min. Nije ovo sportski 'paket', ali motor se razmeće snagom u svakom stupnju, jasno potvrđujući da je i s osnovnim dizelašem 1.6 TDI sa 116 KS Karoq itekako dobro motoriziran. Snažniji dizelaš pruže više dinamike i mogućnost 'napadanja' zavoja, uz dovoljno rezerve za izvlačenje iz zavoja. 

Tome doprinose sportski kotači, koji nisu 'ubili' razmjerno dobru udobnost. Za to su, uz kvalitetan ovjes, zaslužna i lijepo oblikovana sjedala. Uvjerljiv dojam zaokružuje povoljna potrošnja. Na testu smo, uz oštriji ritam, izmjerili 6,3 litre na 100 km, što u 1,5-tonskom crossoveru (tolika masa, uz sve hi-tech mjere smanjenja potrošnje naglašava solidnost) s pogonom 4x4, u testnim uvjetima, zbilja povoljno. Realno je pet i pol do šest. Jesmo li zaboravili napomenuti da je Karoq upravo osvojio pet zvjezdica po EuroNCAP testu, što po novim, snažnijim kriterijima itekako znači? Cjelokupna je izvedba prvoklasna, a ima sve adute i za terensku vožnju, o čemu ćemo drugom prilikom...

POGON

Motor: turbodizelski, 4 cil., DOHC, 16V (zupčasti remen), blok od sivog lijeva

Ugradnja: sprijeda poprečno

Obujam: 1568 ccm

Provrt x hod: 81,0 x 95,5 mm

Kompresija: 16,2:1

Snaga: 110 kW/150 KS pri 3500 - 4000/min

Moment: 340 Nm pri 1750 - 3000/min

Mjenjač: ručni, 6 stupnjeva 

Pogon: 4x4

Start/stop: da


KAROSERIJA

Izvedba: SUV C-segmenta, 5V, 5 sjedala

Gabariti: 4382 x 1841 x 1607 mm

Međuosni razmak: 2638 mm

Cd: 0,30

Krug okretanja: 10,8 m

Masa/nosivost: 1486 kg/540 kg

Prtljažnik: 521 - 1630 l

Spremnik: 55 l

Euro NCAP: 5 zvjezdica


PODVOZJE 

Ovjes: sprijeda McPherson, straga Multilink

Kočnice: sprijeda samov. diskovi 288 mm, straga diskovi 262 mm

Ručna: električna

Naplaci: aluminijski

Gume: 225/40 R 19 (serijske 215/55 R 17)


PERFORMANSE 

brzina: 196 km/h

0-100 km/h: 8,7 s

Potrošnja (EU): 5,9/4,5/5,0 l/100 km

Na testu: 6,3 l/100 km

CO2: 130 g/km


CIJENA 

Testni model: 269.111 kn (35.881 eura)

Bez doplata: 236.549 kn (31.540 eura)

Osnovni benzinac: 148.280 kn (19.771 eura) - 1.0 TSI Active - 116 KS

Osnovni dizelaš: 160.117 kn (21.349 eura) - 1.6 TDI Active - 116 KS


+ funkcionalnost i sigurnost

+ kvalitetna izvedba

+ performanse/potrošnja

- skupe doplate




CHR





Vulkal gume