15.11.2017. Autor: Željko Marušić

Test: Volkswagen Polo 1.0 TSI Beats, premium izvedba 'malog Golfa'

Kvantni skok u nižoj klasi, ušminkan, s turbobenzinskih 95 KS fino potegne (10,8 s, 187 km/h) i troši 5 - 6 l, izvrsno leži i, očekivano, (pre)skup je

Koliko god je afera Dieselgate naciljana da ‘ubije Volkswagen’ (zar zbilja mislite da su nekakve emisije bile razlog?!), prvenstveno kao američko upozorenje Nijemcima da 'šaltaju niže' u suradnji s Rusima, pogotovo da manje forsiraju 'Sjeverni tok' i smanje transfer najviše tehnologije, koji je Rusima, među ostalim, omogućio napraviti senzacionalni Sukhoi Su-57 PAK FA…

…koji je zaprijetio biti najboljim lovačkim avionom na svijetu (svi su podjednako varali s emisijama i deklariranom potrošnjom, samo je VW kažnjen), to je koncern iz Wolfsburga (uz neizravnu državnu potporu, jer su troškovi afere uvelike priznati kao porezne olakšice) prisililo da se restrukturira, oslobodi balasta te kvalitetu i izvedbu digne 'u nebo'.

Rezultat? Novi Polo! O njemu smo sve bitno elaborirali. Premda je i prethodnik, kojeg smo testirali u benzinskoj i dizelskoj izvedbi, u svemu bitnome pokazao izvrsnost, a nedavno smo testirali tehnološki, izvedbeno i motorizacijski jednak model-blizanac iz koncerna - novu Seat Ibizu, kojoj je teško naći manu, novi nas je Volkswagenov adut B-segmenta oduševio. Što kazati? Bolji od očekivanja, perfektan, umanjeni Golf, kralj niže klase…

Volkswagen nas je počastio atraktivnom verzijom Beats, koja donosi zanimljivu 'techno' izvedbu, s elementima premiuma, ali na poseban način, i 'studijskom' glazbom. No, prije svega osjeća se solidna, vrhunska izvedba, sve je naglašeno solidno, tip-top, kao da glazba koju smo već slušali u Seat Ibizi, ovdje 'svira' za tercu više. Slike govore više od tisuća riječi, pa pogledajte izvedbu novog predvodnika niže klase. Sve je izvedeno kvalitetom i solidnošću, kao da su u Wolfsburgu naumili da im novi adut traje sto godina.

Zasad je u ponudi samo 3-cilindarski benzinac obujma 999 ccm (o dizelašima zasad ni riječi), u atmosferskoj verziji sa 75 KS (poznata iz up!-a, gdje se nudi sa 60 i 75 KS te turbo s direktnim ubrizgavanjem, s 95 i 116 KS. Testirali smo model sa srednjom motorizacijom i ručnim 6-stupanjskim mjenjačem. Uz doplatu je poželjan automatski mjenjač sa 7 stupnjeva i dvostrukom spojkom DSG 7, o čemu, sljedećom prilikom. Testna je izvedba motorom i mjenjačem jednaka Seat Ibizi, koju smo nedavno testirali.

No da je u koncernu Volkswagen istoimeni brend apsolutni prioritet, pokazuje i usporedba, gdje je Polo prema Ibizi, 'isti, ali ipak bolji', vidi se po svakom detalju, a Polo 'u ruci' ipak pokazuje veću solidnost i preciznost. I frktavi zvuk motora je uvjerljiviji, a Polo leži i upravlja se konkretno, sportski precizno i sigurno. Ubrzanje do stotke skraćeno je s 10,8 na 10,9, a najveća brzina povećana sa 182 na 187 km/h. Premda se ne bi reklo, koeficijent otpora zraka sa 0,28, za nižu je klasu, ne za pet, nego za deset.

I premda su performanse u Polu 1.0 TSI s 95 KS 'za dlaku' bolje nego u jednako motoriziranoj Ibizi, izmjerili smo potrošnju od 6,1 l/100 km, dva decilitra nižu. U smirenoj vožnji moguće se lijepo voziti s pet ili malo više, što je dobra alternative, uz uglađeniji rad, za dizelaše. A osjećaj kontrole, stabilnosti, uz motor koji lijepo vuče u širokom području okretaja (vršni moment od 175 Nm je od 2000 do 3500/min). Polo se zbilja, nije to fraza, vozi poput velikog, ozbiljnog auta, a uvjerljivo ležanje, premda je dobro motoriziran s 95 KS, pokazuje da je sve predviđeno za (znatno) snažnije motorizacije.

Vrhunska je izvedba zaokružena ne samo s pet zvjezdica po Euro-NCAP testu, nego najboljim rezultatom u klasi i jednim od najboljih do sada uopće. Naravno, sve to, uključujući izvedbu i motorizacija, podiže cijenu, a testni model, napucan opremom, treba platiti 140.100 kn. Puno? I da i ne. Ali, s istom motorizacijom i baznim paketom opreme Trendline, kojemu ništa (bitno) ne fali, Polo je dostupan za 105.492 kn. To je to!.

POGON
Motor: turbobenz., 3 cil., 12V, zupč. remen, blok od alu lijeva, sprijeda popr.
Obujam: 999 ccm
Provrt x hod: 74,5 x 76,4 mm
Snaga: 70 kW (95 KS) pri 5000-5500/min
Moment: 175 Nm pri 2000-3500/min
Mjenjač: ručni, 5 st.
Pogon: prednji
Start/stop: da

KAROSERIJA
Izvedba: hatchback B-segmenta, 5V, 5 sjedala
Gabariti: 4053 x 1751 x 1461 mm
Međuosni razmak: 2548 mm
Cd: 0,28
Krug okretanja: 10,5 m
Masa/nosivost: 1180 kg/500 kg
Prtljažnik: 351 - 1050 l
Spremnik: 45 l
Euro NCAP: 5 zvjezdica

PODVOZJE
Ovjes: sprijeda MacPherson, straga polukrut
Kočnice: sprijeda samov. diskovi 288 mm, straga diskovi 262 mm
Ručna: mehanička
Naplaci: aluminijski (standardni čelični)
Gume: 195/55 R 16 (standardne 185/60 R15)

PERFORMANSE
Brzina: 187 km/h
0-100 km/h: 10,8 s
Potrošnja (EU): 5,6/4,2/4,7 l/100 km
Potrošnja (na testu): 6,1 l/100 km
CO2: 106 g/km

CIJENE
Testni model: 140.100 kn (18.680 eura)
Bez doplata: 121.059 kn (16.141 eura)
Osnovni benzinac: 99.293 kn (13.239 eura), 1.0 MPI Trendline/75 KS
Osnovni benzinac poput testnog: 105.492 kn (14.066 eura), 1.0 TSI Trendline/95 KS

+ perfektna izvedba
+ zanimljiva i bogata oprema
+ performanse/potrošnja
+ uglađen i tih rad
+ ergonomija
- visoka cijena







CHR





Vulkal gume