9.1.2018. Autor: Roberto Baždo

Test: Volvo XC60 D5 AWD R-Design, klasu manji, a možda bolji od XC90, penicilin za X3 i Q5

Atraktivan i siguran poput bunkera, s twin-turbo dizelašem 2.0 snage 235 KS i momenta 480 Nm, 8-stupanjskom automatikom ZF i pogonom 4x4 izvrsno grabi (220 km/h, 7,2 s), a troši 7 do 9 litara

Kako je dobro imati 'većeg brata'. Sve ono što je pružio i pokazao XC90 dugačak 4950 mm, sada je u atraktivnijem, pogođenijem izdanju pokazao XC60, koji mjeri 4688 mm, koji je nedavno briljirao na EuroNCAP testu. Provjerenu kombinaciju atraktivnog dizajna, naprednih tehnologija jednostavno nisu trebali previše dirati, već su samo morali sve to ugurati u manje dimenzije. Novi XC60 kraći je čak 262 mm od većeg brata, ali u takvom deficitu nije izgubio na svojoj dojmljivoj pojavi. Štoviše, zadržao je nabildani stil, u privlačnijem izdanju...

..., posebice u ovakvoj testiranoj R-Design kombinaciji. Time donosi još atraktivnije i naglašenije branike, kao i nešto drugačiji izgled maske od standardne s visokim sjajem. LED svjetla T-oblika su za čistu peticu, mrak doslovno postaje dan uz njih i odlično se uklapaju u vizuru cijelog vozila. A najbolje (kako za koga), testirani model vozi se na ultra atraktivnim, ali i po ovjes prilično osjetljivih 20 colnim kotačima (dok je na slikama sa zimskim setom guma i puno racionalnijih 18 cola).


Komfor naglašava međuosni razmak od 2865 mm, aerodinamiku koeficijent otpora zraka 0,32, a talent za vožnju u terenskim uvjetima udaljenost podnice od podloge od 216 mm

Zavirimo li u vozački prostor, samo ćemo dobiti još jednom potvrdu kako ova marka stvarno zna znanje i zrači profinjenošću s prvim dodirom kvake. Sve je odmah na prvu nalik na okružje iz XC90 i S90 modela, pa samim time interijer ne treba previše ni opisivati. Digitalni kokpit veličine 12,3 inča i Sensus connect rade bez greške, centralni zaslon preko kojega gotovo sve funkcije automobila imate na raspolaganju. Teško se mirimo s činjenicom da proizvođači automobila idu ka tome da jednog dana u potpunosti uklone fizičke tipke...

... ali kad ovako sve radi bez nekog štekanja, onda i ne možemo baš biti toliko anti toga. Usto, pametni telefoni imaju opciju povezivanja na CarPlay i Android Auto opcije, a Bowers & Wilkins ozvučenje natjerat će vas da brzo ubacite USB s vašim omiljenim izvođačima. Prostora ne manjka, pogotovo na prednjoj klupi, na stražnjoj ga je također dovoljno, rekli bismo putovanje bi se odradilo bez problema. Dok ćete prtljagu ugurati u 505 litara prtljažnika (što je samo 10 litara više od prethodne generacije), ta brojka ga ne gura u vrh segmenta i zato mora gledati u leđa njemačkim konkurentima - Audi Q5...


Raskošna oprema i izvrsna ergonomija, uz zakretni gumb za paljenje na središnjoj konzoli i pohvalan 8-stupanjski automatik, koji uz dizelskih 480 Nm grize na svaki dodir gasa formula je za uživanje

Zavirili smo i u prednju haubu. Testirana D5 inačica raspolaže s poprilično velikih 235 KS. Poznati četverocilindrični motor iz S90 modela uparen je s iznimno uglađenim i brzim automatskim 8-brzinskim mjenjačem ZF. Dobro prepoznaje našu reakciju na gasu, pa automobil ne skriva svoju dinamičnu stranu. Takvo raspoloženje ovog motora koji prenosi snagu na sva četiri kotača diže potrošnju i na devet litara, ali ako se pazi i ne pretjeruje, može se proći i sa sedam. Imponira lakoća kojom twin-turbodizelaš (riječ je o tzv. 'registarskom prednabijanju'...

... s malim i velikim turbopunjačem, koji spajaju poletnost i spremnost od niskih okretaja, bez 'turbo rupe, s eksplozivnošću pri velikim. O kakvoj se spravi radi, uz gotovo dvije tone pod nogama, pokazuje zube pri svakom dodiru gasa, uz fino izbalansiran ras i prigušen zvuk (neosporno ovo je najuglađeniji turbodizelaš 2.0 tog kalibra) pokazuje ubrzanje do stotke za 7,2 s i najveća brzina od 220 km/h. Dakle, nije samo važno koliko grabi ovaj XC60, nego kakav je osjećaj moći i snage. Pri 160 km/h, koliko se nekažnjeno može voziti autocestom vozi lako kao da lebdi, a kad se nagazi gas pruža silinu na pretjecajnoj traci.

Specifična snaga od 119,3 KS/l, a još više moment od 480 Nm, koji se oslobađa od 1750/min pokazuje da je ovo jedan od najboljih dizelaša, koji uvjerljivo pokreće i XC90, a ovdje pruža sinergiju žestine i uglađenosti

Dojmljiv i pod rukom fin volan s istaknutom oznakom R-Designa vozaču pruža zavidan doživljaj s ceste, izvrsne prigušenosti buke i vibracija te osjećaja da ga ništa ne može zaustaviti. A istodobno udobnost je prvoklasna uz 360-stupanjski pogled na automobil iz 'ptičje perspektive', foteljaška kožnata sjedala koja se kompletno podešavaju na struju i sve moguće gadgete. Volvo se nije odvojio od onih osjećaja teškog volana, tako je i sada ostalo, dok smo rupe gazili bez problema zahvaljujući zračnom ovjesu (aktivno podvozje 4C) koji je testirani primjerak posjedovao.

U terenskim uvjetima se također dobro snalazi, premda je cjelokupna izvedba izvrsna za asfalt, ali za gudure baš i ne (zbog sklonosti oštećenja), usprkos podnice uzdignute 216 mm. Ovo je šminkerski SUV srednje klase, premium izveden i opremljen, s kojim, mnogi će reći, šteta je silaziti s asfalta. No, zahvaljujući učinkovitom i 'pametnom' pogonu 4x4 i izvrsnom 8-stupanjskom automatskom mjenjaču, itekako je sposoban za to. Za kraj cijena ostaje ona spona koja odlučuje ovu priču koliko je stvarno dobra. U ovom slučaju ona je prilično visoka, ali činjenicu da je preskočila 700.000 kn, može 'zahvaliti' i paprenoj trošarini.

POGON
Motor: twin-turbo dizel, 4 cil., DOHC, 16V, zupč. remen, blok od alu lijeva, sprijeda popr.
Obujam: 1969 ccm
Provrt x hod: 93 x 83,2 mm
Snaga: 173 kW (235 KS) pri 4000/min
Moment: 480 Nm pri 1750-2250/min
Mjenjač: automatski, 8 st.
Pogon: na sve kotače
Start/stop: da

KAROSERIJA
Izvedba: SUV D-segmenta, 5V, 5 sjedala
Gabariti: 4688 x 1902 x 1658 mm
Međuosni razmak: 2865 mm
Cd: 0,32
Krug okretanja: 11,4 m
Udaljenos podnice od tla: 216 mm
Masa/nosivost: 1879 kg/ 640 kg
Prtljažnik: 505 l
Spremnik: 71 l
Euro NCAP: 5 zvjezdica

PODVOZJE
Ovjes: sprijeda MacPherson, straga Multilink
Kočnice: sprijeda samov. diskovi 328 mm, straga diskovi 320 mm
Ručna: električna
Naplaci: aluminijski
Gume: 255/45 R 20 (standardne 235/60 R18)

PERFORMANSE
Brzina: 220 km/h
0-100 km/h: 7,8 s
Potrošnja (EU): 6,1/5,5/5,2 l/100 km
Potrošnja (na testu): 7,9 l/100 km
CO2: 144 g/km

CIJENE
Testni model: 839.754 kn (111.967 eura)
Bez doplata: 515.939 kn (68.336 eura)
Osnovni benzinac: (T5 AWD Momentum, 254 KS): 440.272 kn (58.314 eura)
Osnovni dizelaš: (D4 AWD Momentum, 190 KS): 421.726 kuna (55.857 eura)

+ kvaliteta i sigurnost
+ performanse/potrošnja
+ uglađen i tih rad motora
+ infotainment sustav
- visoka cijena




CHR





Vulkal gume