RENAULT CLIO KARAVAN: POČETAK PRODAJE U HRVATSKOJ SREDINOM OŽUJKA 2013.

Tehnički identičan kombi-limuzini - duži je za 20 cm i ima veliki prtljažnik obujma od 443 do 1380 litara

Objavljeno: 15.02.2013 - 07:59 Kratki link na ovaj članak: http://is.gd/duPx8M

Renault će relativno brzo od početka nove generacije Clia sa petora vrata u prodaju pustiti i karavansku verziju. Doduše Clio karavan je zajedno s novom generacijom Clija pokazan još na autosalonu Paris Motor Show krajem 2012., tako da njegov oblik nije velika novost. Renaultovi dizajneri hvale se kako su dizajn Clio karavana uobličili po uzoru na druge ‘sports tourere’ koji se prodaju na tržištu te da je konačan oblik Clio karavana inspiriran ‘shooting brakes’ izvedbama i naravno modelom DeZir. Novi karavan u ponudi B segmenta nastao je na osnovi Clia sa petora vrata, pri čemu je novi karavanski rep prikladno stavljen na standardni Clio, te je ukupni dojam vrlo solidan, za razliku od drugih nezgrapnih pokušaja drugih proizvođača kada iz kombi-limuzine rade karavane.

Clio i Clio karavan dijele istu osnovu, pa tako imaju isti međuosovinski razmak (2589 mm), jednako su široki i visoki, a razlikuju se u ukupnoj dužini koja je kod Clio karavana za 20 cm duža (426,7 cm). Obzirom da su kombi-limuzinski i karavanski Clio u prvoj polovici vozila identični, ukupna dužina vozila uglavnom je ‘potrošena’ na veći stražnji prevjes karoserije koji je sada 825 mm (duži za 204 mm). Naravno razlika je i u prtljažniku. Clio ima obujam prtljažnika 165 do 285 litara (maksimalno 959), dok Clio karavan ima prtljažnik obujma 443 litre te dodatnih 85 litara ispod dna prtljažnika, a može se preklapanjem djeljivog stražnjeg naslona (1:2) povećati do čak 1380 litara. Preklapanjem suvozačevog sjedala mogu se prevoziti predmeti dugački čak 2,48 metara. Za elegantniji oblik svi modeli Clio karavana imaju uzdužne krovne nosače, koji su kod nekih modela aluminijskog finiša.

Renault Clio karavan pokreću isti motori kao i Clio. Dva benzinska i tri dizelska motora su na raspolaganju. Benzinsku ponudu čine četveroventilski motori. Mali trocilindarski Energy TCe 90 koji iz obujma 898 ccm uz pomoć turbo punjača razvija 90 KS i 135 Nm te ima kombiniranu potrošnju od 4,5 l/100km. Drugi u benzinskoj ponudi je 1.2 16V atmosferski četverocilindarski motor sa 75 KS i 107 Nm i koji ima kombiniranu potrošnju 5,5 l/100km benzina.

Dizelsku ponudu čini četverocilindarski turbo motor obujma 1461 ccm koji dolazi sa tri snage. Prvi je dCi 75 sa 75 KS i 200 Nm te ima potrošnju u kombiniranoj vožnji od niskih 3,6 l/100km. Drugi u ponudi je Energy dCi 90 sa 90 KS i 220 Nm te kombiniranom potrošnjom od 3,4 l/100km. Isti motor u verziji energy dCi 90 83g troši samo 3,2 litre uz emisiju CO2 od samo 83 g/km. Renault najavljuje i EDC mjenjač s dvostrukom spojkom za motor TCe 120 koji bi se trebao pojaviti još u prvoj polovici 2013., a dolazio bi i u kombinaciji s motorom dCi 90 krajem 2013. godine.

Clio karavan ima velik broj pretinaca i držača 1,5 litrenih boca, a svakako treba istaknuti kako je novim oblikom krova na stražnjoj polovici karoserije za putnike na stražnjim sjedalima osigurano dodatnih 1,5 cm prostora za glave u odnosu na obični Clio. Uz doplatu se može dobiti i stakleni panorama krov. Od samog početka prodaje bit će dostupna dva multimedijska sustava Renault R-Link.

Ako se pitate tko su potencijalni kupci, možemo reći kako je istraživanje Renaulta na europskoj razini pokazalo kako se zadnjih pet godina oko 5 posto kupaca u B segmentu odlučuje za kupnju karavana, što godišnje daje tržište od 240.000 karavana. Karavan verzija Clia III koja se počela prodavati početkom 2009. godine držala je od 15 do 20 posto ukupne prodaje Clia u Europi, što daje Renaultu razlog za optimizam kako će i ovaj novi Clio karavan postići i bolje rezultate. Tipičan kupac trebao bi biti muškarac s mladom obitelji (jedno ili dva djeteta) koji treba više prostora od trodijelne limuzine za prijevoz dječjih kolica, bicikla i drugih predmeta. Stanje na hrvatskom tržištu sasvim je druga priča iz razumljivih razloga. Početak prodaje Renault Clio karavana u Hrvatskoj najavljen je za sredinu ožujka 2013.

Davor Kindy

Galerija slika

{image_title} {image_title} {image_title} {image_title} {image_title} {image_title} {image_title} {image_title} {image_title} {image_title} {image_title} {image_title} {image_title} {image_title} {image_title}
 

Vezane vijesti

 

Top vijesti

U IRSKOJ JE VRLO SKUPO PISATI SMS-OVE ZA VRIJEME VOŽNJE Prvi prekršaj je 1000 eura, drugi 2000 eura, a treći tri mjeseca zatvora
McLAREN NEĆE PROIZVODITI SUV MODELE 'Mi smo sportska marka i to ne želimo mijenjati', kažu iz britanske tvrtke
LAMBORGHINIJEV SUV STIŽE TEK 2018. Pokretat će ga hibridni pogon, V8 agregat i elektromotor kombinirane snage od 680 KS
BMW PREDSTAVIO NOVI KONCEPT Pregršt luksuza i mnoštvo novih IT tehnologija
AMG POTVRDIO HIBRIDNE MODELE Istraživanja su već u poodmakloj fazi, ali nije poznat datum izlaska
 

Najnoviji članci

BENTLEY PREDSTAVIO NOVI HIBRIDNI KONCEPT Baziran na Mulsannu, ima autonomiju od 50 km, a troši 25 posto manje
LEXUS NX SUV SPREMAN ZA BORBU S BMW-OM X3 I AUDIJEM Q5 Prvi put u svojoj povijesti japanski je proizvođač ugradio turbobenzinski motor
U IRSKOJ JE VRLO SKUPO PISATI SMS-OVE ZA VRIJEME VOŽNJE Prvi prekršaj je 1000 eura, drugi 2000 eura, a treći tri mjeseca zatvora
McLAREN NEĆE PROIZVODITI SUV MODELE 'Mi smo sportska marka i to ne želimo mijenjati', kažu iz britanske tvrtke
LAMBORGHINIJEV SUV STIŽE TEK 2018. Pokretat će ga hibridni pogon, V8 agregat i elektromotor kombinirane snage od 680 KS
 

Najnoviji članci - Novosti

BENTLEY PREDSTAVIO NOVI HIBRIDNI KONCEPT Baziran na Mulsannu, ima autonomiju od 50 km, a troši 25 posto manje
LEXUS NX SUV SPREMAN ZA BORBU S BMW-OM X3 I AUDIJEM Q5 Prvi put u svojoj povijesti japanski je proizvođač ugradio turbobenzinski motor
McLAREN NEĆE PROIZVODITI SUV MODELE 'Mi smo sportska marka i to ne želimo mijenjati', kažu iz britanske tvrtke
LAMBORGHINIJEV SUV STIŽE TEK 2018. Pokretat će ga hibridni pogon, V8 agregat i elektromotor kombinirane snage od 680 KS
BMW PREDSTAVIO NOVI KONCEPT Pregršt luksuza i mnoštvo novih IT tehnologija
 


alfisti.hr