Autoportal.hr - najstručniji portal u regiji | Autorevija - najstručniji auto magazin u regiji

Switch to desktop

TEST: OPEL ASTRA SPORTS TOURER 1.7 CDTI COSMO

Solidan i elegantan karavan, prava mjera za obitelj i posao

Nije običaj raditi ljepše karavane od osnovnog modela, a to je izgleda Opelov specijalitet, još od prvih Kadetta Caravan iz 60-ih. To je vrijedilo i za prethodne Astre, takva je sudbina i modela četvrte generacije, predstavljenog na jesen 2009. Premda je napravljen na temelju privlačne Insignije, dizajn nije glavna vrlina osnovne izvedbe Astre četvrte generacije. Privlačna karavanska izvedba, stoga je dobrodošla. Atraktivniji nastup najavljuje već nazivom Sports Tourer, a stilski je toliko pogođenija od kompaktne, da teško može stati u istu rečenicu s njom. Rastegnuta sa 442 na 470 cm došla je u područje srednje klase te je najduža od svih kompaktnih karavana. Zbog toga izgleda kao pošten komad auta, koji, pogotovo u dizelskoj izvedbi, pruža sve bitno za obiteljske i poslovne namjene.


Karavanska izvedba uzdanice iz Rüsselsheima skladnija je i funkcionalnija od osnovne, a žilav dizelaš od 125 KS najbolja je opcija

Lijepo uređen kokpit karavansku, a i osnovnu Astru približava većem modelu Insignia. Premda su prostranost i funkcionalnost bili prioriteti, nije se radilo nauštrb elegancije bočne siluete. Prtljažnik, koji u osnovnoj postavi prima 500, a preklapanjem stražnjih sjedala raste do 1550 litara, je velik, ali nije najveći u klasi (Octavia Combi pruža 580 do 1620 l). No, brojke nisu najvažnije, pogotovo što zbog pravilnog oblika i ravne podnice, dugačke 183,5 i široke 103 cm (kad se obore stražnja sjedala), prtljažnik zaslužuje peticu. Astra je, kako osnovna, tako i karavanska, najmasivnija u klasi te testni model ima 1550 kg (130 više od usporedivog Golfa Variant). To pogoršava ubrzanja i karavan čini tromijim, za koji decilitar povećava potrošnju, ali pruža ugodan osjećaj velike mase pod nogama, prigušuje vibracije i povećava udobnost. Svakako, i pasivnu sigurnost. Sve to doprinosi solidnosti te dojmu visoke kvalitete izvedbe. Nekima će to smetati, ali mnogi će kazati – to je ono pravo..


Premda obujmom od 500 do 1550 litara prtljažnik nije najveći u klasi, po funkcionalnosti je među najboljima, što poboljšava bogata oprema

Na test smo dobili bogato opremljenu verziju Cosmo, koja nudi dvozonsku klimu, sekundarne komande na upravljaču, višefunkcijski zaslon, satelitsku navigaciju, električnu parkirnu kočnicu... Za većinu naših kupaca oprema je i prebogata, što naglašavaju 18-colni aluminijski naplaci, kojima se teško popeti i na manji rubnjak. Pod haubom je srednji dizelaš u ponudi - Isuzuov 1.7 CDTi, u snažnijoj verzija sa 125 KS (osnovna ima 110), što je i najpogođeniji motor u ponudi. Osnovni 1.3 CDTI sa 95 KS za karavansku je Astru prenježan, a najsnažniji 2.0 CDTI sa 160 KS ima i više snage nego prosječnom kupcu treba. Solidna japanska konstrukcija poznata je već dva desetljeća, a dobre se performanse temelje na najvećem momentu od 280 Nm, koji se otpušta od 2000 do 2700/min. Premda masi od tone i pol treba vremena da se zahukta, motor pruža uvjerljive performanse. Čim okretaji prijeđu tu vrijednost, dizelska Astra uvjerljivo kreće naprijed.


Okrugli analogni instrumenti s crvenim osvjetljenjem djeluju atraktivno, a ekran putnog računala optimalne je veličine

S povećanjem okretaja početni sirovi zvuk postaje mekši, a performansama pogoduju povoljna aerodinamika te dobro odmjeren mjenjač sa šest stupnjeva. Po njemu se najbolje vidi napredak u koncepciji Astre, jer je hrapavi i neprecizan šaltung bio jedna od boljki prethodnih modela. Ubrzanje do stotke u 11,7 sekundi i najveća brzina od 192 km/h puna su šaka brade za ovakav auto. Podvozje zaslužuje visoku ocjenu, premda straga nije ugrađen multilink. Postignut je dobar kompromis udobnosti i stabilnosti. Zavoji se lijepo peglaju te su vozna svojstva uvjerljiva i kod punog opterećenja te je tek kod oštre vožnje potrebno blago povećavati usmjerenost u zavoj. Upravljač je precizniji i osjećajniji nego kod prethodne Astre, a kočnice grizu snažno. Svemu doprinosi ugodan osjećaj sigurnosti u masivnoj karoseriji.


Osovinski razmak od 268,5 cm i ugodno profilirana sjedala osiguravaju solidan komfor te mjesta ima kao u limuzini srednje klase

Potrošnja od 6,7 litara nije rekordno niska, ali je, računajući masivnu karoseriju i dobre performanse, prihvatljiva. Motor pruža dovoljno špirita za temperamentnu vožnju, a najbolje se ponaša u srednjem području okretaja, kad je i najštedljiviji. Dobar je i osjećaj upravljanja, a kvalitetan ovjes (premda straga polukrut, a ne multilink), osigurava sigurnu vožnju kroz kroz zavoje. Kvaliteta Opela raste iz godine u godinu, što se jasno uočava po svakom zatvaranju vrata (uz uvjerljivo ‘bup’) i svakom detalju unutrašnjosti. Da, ovo je najmasivniji i najsigurniji auto u klasi, što je dodatan argument za kupnju, a održavanje je, u usporedbi s izravnim konkurentima, povoljno. Najjeftinija dizelska Astra karavan je 1.7 CDTI Essentia, koja stoji 20.410 eura, a ponuda počinje s benzinskim modelom 1.4 sa 100 KS, za 16.890 eura. Dakle, dizelska je Astra karavan - OK.

dr. Željko Marušić


Užitak vožnje povećava bogat paket opreme Cosmo, premda i osnovni paket opreme pruža sve što treba

TEHNIČKE KARAKTERISTIKE

Motor: dizelski, ugrađen sprijeda poprečno, dva bregasta vratila (zupčasti remen), 16 ventila, blok od sivog lijeva, turbopunjač VNT, intercooler

Obujam: 1586 ccm

Provrt x hod: 79,0 x 86 mm

Kompresija: 8,8:1

Snaga: 92 kW/125 KS pri 4000/min

Moment: 280 Nm pri 2000 - 2700/min

Pogon: prednji

Mjenjač: ručni, 6 stupnjeva

Ovjes: sprijeda neovisan, McPherson opružne noge, poprečna ramena, stabilizator; straga: polukrut, Wattove poluge, stabilizator

Kočnice: samoventilirani diskovi 300, diskovi 292 mm, ABS/BAS/ESP

Gume: 215/50 R 17

Dimenzije: 469,8 x 181,4 x 153,5 cm
Osovinski razmak: 268,5 cm

Krug okretanja: 11,5 m

Prtljažnik: 500 - 1550 l
Spremnik goriva: 55 l

Masa/nosivost: 1550/560
Najveća brzina: 192 km/h

0-100 km/h: 11,7 s

Potrošnja: 5,7/4,1/4,7 l/100 km

Potrošnja na testu: 6,7 l/100 km

Cijena: 27.050 EUR (Auto Will)

Serijska oprema Cosmo
automatska klima* radio/CD s komandama na upravljaču* putno računalo* upravljač i ručica mjenjača u koži* upravljač podesiv po visini i dubini* središnje zaključavanje* putno računalo* tempomat* senzor kiše* prednja sjedala podesiva po visini * el. namjestivi i grijani vanjski retrovizori* el. podizači svih stakala* prednji naslon za ruku s pretincem* prednji i bočni zračni jastuci* bočne zračne zavjese* ESP/ABS * maglenke* alu felge 17 cola*

Ocijeni sadržaj
(0 glasova)

Web by KUHADA | Auto Portal © 2014 Sva prava pridržana

Vrh Desktop verzija

game_magazine_j30 Are you sure that you want to switch to desktop version?