VOZILI SMO: VOLKSWAGEN JETTA

Nova Jetta je jeftinija i bolje opremljena od prethodne, start od 20460 eura na više

Objavljeno: 25.02.2011 - 20:00 Kratki link na ovaj članak: Error: Rate limit exceeded - please wait 1 minute before shortening further URLs.


Prvobitno originalna Jetta bila je zamišljena kao trodijelna limuzinska verzija sa četvora vrata planetarno popularne kombi-limuzine Golf s kojom je dijelila sve iste dijelove osim karoserijskog repa vozila. Vremena se mijenjaju, a mijenjaju se i zahtjevi kupaca, te je kroz 6 generacija model Jetta evoluirao uz značajne razlike u odnosu na prvu generaciju. Da odmah raščistimo, nova šest generacija VW Jette kompletno je novo koncipirana trodijelna limuzina sa četvora vrata i više ju ne možemo nazvati ‘Golf s prtljažnikom’. Najnovija generacija VW Jette konstruirana je i dizajnirana prije svega za tržište Sjeverne Amerike, te se proizvodi u Volkswagenovoj tvornici u gradu Puebla u Meksiku, otkuda i dolazi na europsko tržište.

Nova VW Jetta je poslovna limuzina za niže rangirane menadžere, koji po svom statusu u tvrtki ne smiju voziti službeni automobil koji je veći, na primjer VW Passat

S obzirom da je konstruirana za sjevernoameričko tržište, oblikom se razlikuje od sličnih limuzina u klasi, a koje su prije svega oblikovane po ukusu europskog kupca. Tako nova Jetta ima klasično oblikovana prednja svijetla, nema hirovitih cirkusantskih detalja poput LED dnevnih svjetla... smireniji dizajn s ravnijim i čistim linijama i plohama, te je mogli bismo reći uvjetno ‘konzervativnije’ oblikovan dizajn karoserije. No, u Volkswagenu nema straha da bi zbog ovakvog oblika Jetta loše prošla na tržištu. Želje kupca dobro su istražene i ovaj dizajn Jette, koji potpisuju Walter de Silva(VW grupacija) i Klaus Bischoff(VW marka), izdržat će sve tamo do 2017. godine. Ostati će jednako svjež, te kako u VW-u kažu bit će ‘bezvremenski’.
 

VW Jetta šeste generacije prva je Jetta koja više nije izvedenica iz Golfa

No, prije nego predstavimo novu VW Jettu koju smo imali prilike voziti na domaćoj nacionalnoj prezentaciji na relaciji od 250 km, pogledajmo povijest automobila Jetta. Prva generacija Jette proizvodila se od 1979. do 1984. godine, te se minimalno razlikovala dizajnerski od druge generacije Jette koja se proizvodila od 1984. do 1991. godine. Prve dvije generacije nastale su iz Golfa kao dodatna karoserijska verzija. Jetta je bila zamišljena kao trodijelna limuzinska verzija sa četvora vrata kombi-limuzine Golf s kojom je dijelila sve iste dijelove osim karoserijskog repa vozila. Treća generacija Jette proizvodila se pod imenom Vento od 1991. do 1998. godine., a s njom je VW pokušao napraviti veći odmah od Golfa pa je korišteno novo ime Vento, te je Vento dobio poboljšanu serijsku opremu (između ostalog djeljivu stražnju klupu), i snažniji početni motor (75 KS umjesto 60 KS). U ponudi je bio samo kao model sa četvora vrata.



Četvrta generacija proizvodila se od 1998. do 2005. godine, te je opet dobila novo ime – Bora. VW Bora pozicionirana je u nižoj srednjoj klasi s poboljšanom serijskom opremom i samostalnim elementima dizajna. Na tržište je uveden snažniji početni motor (105 KS), ali 75 KS motor također je bio u ponudi kako bi se osigurala količina. Uvođenjem karavana VW Bore Variant 1999. godine ponuda modela Bora je proširena za još jedan derivat. Peta generacija koja se proizvodila od 2005. do 2010. godine ponovno vraća prvo ime Jetta u upotrebu i to prije svega na sjeverno-američkom tržištu, te slijedi nastavak samostalnog pozicioniranja u A-segmentu.

Proizvedeno vozila (do 11.2010):
Jetta I 1979-1984 – 2,327.600
Jetta II 1984-1991 – 2,208.600
Jetta III (Vento) 1991-1998 – 1,172.600
Jetta IV (Bora) 1998-2005 – 2,851.700
Jetta V 2005-2010 – 1,516.300
Jetta VI - 26.700

Ukupno: 10,103.500



Ove godine došla je šesta generacija Jette koja bi trebala poživjeti sve do 2017. godine. Razvijena je za američko tržište i dodatno će se nuditi i u drugim zemljama. Za europsko tržište sa specijalno razvijenim elementima na vozilu. Razlike između verzije VW Jette za američko i europsko tržište na prvi pogled nisu vidljive, ali su značajne. Američka verzija ima straga polukruti stražnji ovjes, dok europska Jetta ima višestruki multilink. Američka i europska verzija imaju kompletno drugačije izvedenu električnu instalaciju, zbog sigurnosnih propisa na pojedinim tržištima. Američka verzija Jette na stražnjim kotačima serijski ima bubanj kočnice, osim s najsnažnijim motorom kada ima diskove, a sve europske verzije Jette bez obzira na motorizaciju straga imaju disk kočnice.

Usporedba Jetta I i Jetta VI:


Nova VW Jetta kompletno je novo koncipirana limuzina sportsko elegantnog dizajna. Svojom dužinom od 4644 mm spada među najduže limuzina u svojoj klasi. U odnosu na svoju prethodnicu karoserija je duža za 9 cm, a međuosovinski razmak je povećan za 7,3 cm. Povećanjem vanjskih dimenzija i dimenzije unutrašnjeg prostora postale su superiornije konkurentima. Tako je prostor za noge straga povećan za odličnih 6 cm. Prtljažni prostor ima obujam 510 litara. Nova Jetta serijski ima šest zračnih jastuka i automatske sigurnosne pojaseve s tri točke, disk kočnice sprijeda i straga, a serijski je i ESP koji nema prekidač kojim bi se moglo isključiti. Dostupna su tri paketa opreme: Trendline, Comfortline i Highline. S paketima Trendline i Comfortline dolaze 16” čelični naplatci s ukrasnim poklopcima kotača, a uz paket opreme Highline dolaze laki naplatci od 16”. I unutrašnjost nove Jette je nova i nije ista kao kod Golfa, premda se mogu naći pojedini detalji iz drugih VW-ovih aktualnih modela. Tako je na primjer upravljač od Passata, neki instrumenti us od Golfa, a prekidači na unutrašnjoj oblozi vrata su od Pola. Ovjes je novokonstruiran i mješavina je ovjesa Golfa i Passata.

Motori i mjenjači nove VW Jette:

 
Novu Jettu pokreću moderni već poznati agregati – četiri benzinskih TSI motora (1,2; 1,4; 2,0), te dva dizelska 1.6 TDI i  2.0 TDI Common-Rail posljednje generacije. Svi motori u ponudi su turbo, te nema više atmosferskih motora. Za prijenos snage koriste se mjenjači s dvostrukom spojkom DSG sa 6 ili 7 brzina zavisno od motora. Prema predviđanjima segment kojemu pripada Jetta će u narednih 10 godina porasti čak 2,5 puta. U posebno pripremljenim tablicama s cijenom možete se uvjeriti kako je nova VW Jetta jeftinija i bolje opremljena od prethodnice. Početni model Jetta1,2 TSI 105 KS košta 20.460 eura, što u odnosu na sada stari model Jette donosi uštedu od 1152 eura, a kod najbogatijeg paketa opreme Highline ušteda je čak 1886 eura u odnosu na stari model. Nova VW Jetta nalazi se na domaćem tržištu u prodaji, a za očekivati je kako će se dobro pozicionirati, te biti poslovna limuzina za niže rangirane menadžere, koji po svom statusu u tvrtki ne smiju voziti službeni automobil koji je veći, na primjer VW Passat.

Davor Kindy

Usporedba dimenzija:

Galerija slika

{image_title} {image_title} {image_title} {image_title} {image_title} {image_title} {image_title} {image_title} {image_title} {image_title} {image_title} {image_title} {image_title} {image_title} {image_title} {image_title} {image_title} {image_title} {image_title} {image_title}
 

Vezane vijesti

TOYOTA ROBOTE ZAMJENJUJE LJUDIMA Japanska tvrtka će u idućim godinama proizvoditi manje automobila
VOLKSWAGEN RADI NOVU TVORNICU U POLJSKOJ ZA GOSPODARSKA VOZILA Proizvodit će se nasljednik modela Crafter
DOGODILO SE NA DANAŠNJI DAN - 30.3. 2008. - U nesreći zrakoplova poginuli Richard Lloyd i David Leslie
VW EOS ODLAZI U MIROVINU Zbog svega 8.000 prodanih primjeraka prošle godine, nije isplativ daljnji razvoj
PRODAJA AUTOMOBILA U EUROPI POVEĆALA SE ZA 7.6 POSTO Toyotine prodajne brojke skočile su za 14 posto
VW TIGUAN IDUĆE GENERACIJE DOLAZI 2016. Za dvije godine stiže i nova Porsche Panamera
PORSCHEU NAJVEĆA ZARADA PO PRODANOM PRIMJERKU Prvi je među luksuznim brandovima, 27 puta više nego VW
DOGODILO SE NA DANAŠNJI DAN - 17.3. 1949. - Svjetska prezentacija prvog automobila marke Porsche
 

Top vijesti

LAFERRARI DOBIJA JOŠ BRUTALNIJU IZVEDBU Maranello službeno potvrdio 250 kg lakšu verziju po uzoru na FXX
PORSCHE POKUŠAVA OBJASNITI PROBLEM VLASNICIMA 911 GT3 Posjet predstavnika, produženo jamstvo, certifikat i novi motor za auto
PSA PEUGEOT CITROEN SMANJUJE PONUDU Do 2020. broj modela u gami će sa 45 pasti na 26
PREDSTAVLJEN NISSAN MURANO TREĆE GENERACIJE Ispod haube se nalazi 3.5 V6 s 260 KS
AUDI, BMW I MERCEDES RUŠE REKORDE BMW je u prva tri mjeseca prodao 428.259 automobila
 

Najnoviji članci

ORIGINALAN VOLAN IZ F1 PRODAJE SE NA INTERNETU Iz bolida MP4/17D koji je te sezone vozio legendarni Kimi
LAFERRARI DOBIJA JOŠ BRUTALNIJU IZVEDBU Maranello službeno potvrdio 250 kg lakšu verziju po uzoru na FXX
PORSCHE POKUŠAVA OBJASNITI PROBLEM VLASNICIMA 911 GT3 Posjet predstavnika, produženo jamstvo, certifikat i novi motor za auto
PSA PEUGEOT CITROEN SMANJUJE PONUDU Do 2020. broj modela u gami će sa 45 pasti na 26
DANAS POČINJE PRODAJNA AKCIJA U HONDI Bogato opremljen Civic 1.4 od 120.000, a 1.8 od 136.000 kuna
 

Najnoviji članci - Test

TEST: AUDI A3 SEDAN 2.0 TDI AMBITION COMFORT Za broj manji, a u svemu bitnom nimalo lošiji od A4, s dizelašem od 150 KS pokazuje sportski temperament
TEST: DACIA LOGAN MCV 1.5 DCI LAUREATE, NAJJEFTINIJI OZBILJAN DIZELSKI KARAVAN Izgleda OK, komforan je i s golemim prtljažnikom, štedljivi dizelaš sa 75 KS vuče bolje od očekivanja, a cijena je super
TEST: HYUNDAI ix35 1.7 CRDi iLIKE, NAKON REDIZAJNA ZANIMLJIV IZBOR ZA 24.050 EURA Osvježen i bolje opremljen, s dizelašem od 116 KS solidno vuče i prihvatljivo troši, ali smeta škriputava unutrašnjost
RABLJENI: VOLVO S60 D5 KINETIC A/T (2004. - 163.985 km) Švedski čelik potvrđuje vrijednost i nakon 10 godina, s izdržljivim ne i štedljivim 5-cilindarskim dizelašem od 163 KS
TEST: CITROËN C4 PICASSO E-HDI 115 INTENSIVE, POŽELJAN ZA OBITELJ I POSAO Prostran i ugodan, a dizelaš sa 115 KS pruža dobre performanse uz povoljnu potrošnju. Jedina mana: 'hrapav' mjenjač
 


alfisti.hr