Jeste li znali

Ovo niste znali: Cestovna vozila zagađuju tek 22 posto!

Premda mnogi misle drukčije, motorizirani promet (cestovni, željeznički, riječni, pomorski, zračni), zbirno uzrokuje manje od trećine ukupnog zagađenja

Long Island Motor Parkway (1908.), prva cesta samo za aute, betonirana

6.000.000 dolara utrošeno je od 1908. do 1911. za izgradnju 72 km ceste u američkom Long Islandu, cestarina je stajala dva dolara (današnjih 45), a brzina ograničena na 40 mph (65 km/h)

Kraj zabluda o željeznici, 81 posto teretnog prometa je kamionskog

Glavni razlog: kamioni prevoze robu ‘od vrata do vrata’, bez prekrcavanja, uz višestruke koristi i najmanje rizike

Jeste li znali da su žene pouzdaniji i sigurniji vozači od muškaraca?

Prema dugogodišnjim britanskom istraživanjima muškarci tijekom pet godina imaju 6,9 posto vjerojatnosti doživjeti tešku nesreću, a žene 5,3 posto

Koliko se isplati održavanje u ovlaštenom servisu nakon isteka garanci

Usporedbom originalnih i zamjenskih diskova vidi se da se razlikuju po materijalu i tehnologiji, što mnogi ne znaju ili zanemaruju. Viša cijena itekako ima opravdanje! Ali...

Jeste li znali da je Leonid Brežnjev uživao u ludim noćnim jurnjavama

Imao je fascinantnu zbirku od 324 auta, u Camp Davidu je 1973. od Richarda Nixona dobio Lincoln Continental te ga u vožnji na smrt preplašio i izludio osiguranje

Sustav grijanja automobila 1893. je patentirala inženjerka Margaret A.

Topao zrak iz motora sustavom cijevi grijao je noge vozača i putnika, ali bez regulacije, a prvi su učinkoviti uređaji zaživjeli 1920-ih

Mercedes-Benzovi dizelaši (1): Srcem kamiona napravili boom

Automobilska povijest na naftu počela je 1936.: tada ultimativni sedan 260 D, dugačak 439 cm, sa 4-cilindarskim pretkomornim OHV dizelašem 2545 ccm/45 KS postizao je 95 km/h i trošio 9,5 l

Aluminijski naplatci? Ovo su argumenti za i protiv

Automobil postaje šminka, povećavaju stabilnost i poboljšavaju hlađenje kočnica, ali su skupe i lako se oštećuju

Nepoznato o poznatom: Britanski major Ivan Hirst spasio Hitlerovu Bubu

Legendarni njemački 'narodni auto', koji je startao 1938., a u ratu zaustavljen i prebačen na ratne inačice, preživio je i potom se proslavio spletom sretnih okolnosti

Virtualni crash-testovi: Više simulacija, manje gužvanja lima

Računalna tehnologija omogućuje simulaciju crash-testova automobila čiji je razvoj tek počeo te bitno smanjuje troškove, skraćuje vrijeme razvoja i povećava sigurnost

Važni trenuci u povijesti nafte

Od Rumunjske do Švedske - zaboravljeni brat Nobel i najstarija rafinerija

Dobro je znati: Aktualni Mercedes-Benz S-klase korijene vuče iz 1954.

Od Pontona, Repaša, kultnog W108 i Europskog auta 1974., do posljednje serije W222 iz 2014., koja je upravo redizajnirana

Lekcija o Fiatu Nuova 500 za one koji ne znaju ili su u zabludi

Popularni talijanski mališan predmet je nekoliko krivih vjerovanja, a nikako nije 500, nego Nuova 500

Nepoznato o poznatom: Brisače je 1903. izumila rančerica i vinarka Mar

Od svog izuma nije zaradila ništa, jer se tada vjerovalo da će korištenje brisača odvraćati pozornost vozača te povećati rizik nesreća

Kad se kod automobila 6-voltna instalacija prebacila na 12V?

Većina marki na 12V prešla je 1950-ih, a 6V je najduže ostalo u Citroënu 2CV Spačeku, do 1966., i Volkswagen Bubi, do 1967.

Velikani iz sjene: Wifredo Ricart (1897. - 1974.), genijalac sklon ko

U Alfa Romeu zamijenio Vittorija Jana, ali nije nastavio njegov uspjeh, sportskim se modelima nije proslavio ni u Pegasu, ali jest gospodarskim

Nepoznato o poznatom: Holivudska zvijezda Florence Lawrence zadužila n

Buick je 1939. prvi počeo ugrađivao pokazivače smjera, no tek su ih 1950-ih, u standardnu opremu, uključili drugi proizvođači

Nepoznato o poznatom: Kako je ugrađen prvi retrovizor u automobil? Šof

Ray Harroun je 1911., uoči inauguralne utrke Indy 500, iznad komandne ploče ugradio zrcalo veličine 76,2 x 203,2 mm, koje mu je pomoglo da pobjedi

Jeste li znali, da Finci najtemeljitije servisiraju svoje automobile,

Poslije njih su Šveđani i Švicarci sa 14.000 i Nijemci sa 16.000, a na posljednjem su mjestu Talijani, s prosječnim servisnim intervalom od 35.000 km