2.10.2019. Autor: Željko Marušić

Dobro je znati: uzrok povećanog sadržaja CO u ispušnim plinovima benzinskog motora

Problem je u sustavu za ubrizgavanje, istrošenosti motora, prevelika količina goriva ne može pravilno ni potpuno izgorjeti...

Mnogi malopovišen sadržaj otrovnog CO (ugljičnog monoksida) doživljavaju kao mali, a radi se o velikom problemu, odnosno neispravnom motoru. 

Naime, dozvoljene su vrijednosti vrlo visoke - 0,5 posto u praznom hodu i 0,3 posto pri povišenoj brzini vrtnje motora, a ispravan motor, proizveden nakon 2000., treba ispuhivati samo 0,01 do 0,05 posto CO.

Kod neispravnosti sustava za ubrizgavanje, usisavanje ili pročišćavanje, odnosno istrošenosti motora, u ispuhu se povećava njegov udio. Kako bi se stanje normaliziralo, potrebna je mehanička ispravnost motora, ispravna elektronička regulacija i dobar katalizator.

U tom je slučaju nužan temeljit pregled i servis, a za početak treba izmijeniti  svjećice, filtar zraka i lambda sondu. Ako udio CO  tada ne padne ispod dozvoljene granice, nužan je ozbiljniji zahvat...






Gulf

Tembo