13.9.2019. Autor: Željko Marušić

13. rujna 1925. britansko Ministarstvo transporta propisalo bijele trake za odvajanje pješačkih staza

U vremenima prije pločnika ova je mjera trebala smanjiti rizike naleta vozila na pješake, posebice djecu, ta se mjera pokazala vrlo korisnom te se ubrzo proširila na sve veće gradove britanskih kolonija i svijeta...

Tijekom 1920-ih automobilski je promet, zbog porasta brzine vozila na 80 km/h, a boljih i na više od 100 km/h, postao sve pogibeljniji, za vozače i putnike u vozilima te pješake.. 

Posebno je postao problem sve češće stradavanje djece uz rub asfaltiranih prometnica, koje su se uvodile na najfrekventnijim pravcima, omogućavale su razmjerno velike brzine, a u pravilu nisu imali uzdignute rubne pločnike za pješake. 

Zbog toga je na današnji dan prije 94 godine britansko Ministarstvo transporta propisalo bojanje bijelih trake za odvajanje rubnih pješačkih staza. Rješenje se pokazalo vrlo korisnim, jer je discipliniralo i vozače i pješake te se ubrzo proširilo na britanske kolonije i ostatak svijeta.

To je dovelo i do početka izgradnje uzdignutih pješačkih pločnika, što je sredinom 1930-ih postao standard u većim gradovima razvijenih zemalja svijeta.






Gulf

Tembo