15.8.2019. Autor: Dino Milić-Jakovlić

15. kolovoza 1938. umro Nicola Romeo, talijanski industrijalac, automobilski magnat

Napolitanski biznismen gustih crnih brkova, po kome je Alfa Romeo dobio drugi dio imena, nakon što se obogatio u rudarstvu, 1915. je kupio etabliranu milansku tvrtku A.L.F.A., radi uključivanja u unosni biznis s proizvodnjom ratne opreme...

Iza velikih automobilskih marki obično stoje entuzijasti koji su u proizvode tvrtke ugradili svoje ideje i osobni ukus. No ima i iznimki...

Inženjer Nicola Romeo (1876. - 1938.), koji je umro na današnji dan prije 81 godinu, slavnoj tvrtki Alfa Romeo dao je drugi dio imena. No, vratimo se u povijest... 

Milanski aristokrat Ugo Stella odlučio je sa skupinom prijatelja 1910. kupiti tvornicu Darracq i osnovati Anonima Lombarda Fabbrica Automobili, ili skraćeno A.L.F.A. 

Nova je tvrtka pokrenuta 24. lipnja 1910. i to je datum koji slavimo kao rođendan Alfa Romea, premda će svoj zvučni drugi dio imena dobiti tek deset godina kasnije, zahvaljujući napolitanskom biznismenu gustih crnih brkova.

Nicola Romeo se obogatio proizvodnjom rudarske opreme te je 1915. kupio tvrtku A.L.F.A. Nije to učinio zbog nekog velikog ugleda, premda su Alfini modeli imali solidne trkaće i prodajne rezultate, 


Romeo je primarno bio zainteresiran za tvornice, koje su mu bile potrebne za proizvodnju municije i vojne opreme. Čak i nakon rata, vojne narudžbe ostale su prioritet.

Čovjek koji je dao prezime tvrtki koja se proslavila 1950., kad je Giuseppe Nino Farina, bolidom Alfa Romeo 158, osvojio prvo prvenstvo Formule 1, zapravo uopće nije želio ponovo krenuti u proizvodnju automobila.

Predomislio se kad je shvatio da na lageru postoje dijelovi potrebni za sklapanje stotinjak predratnih modela. Romeo je vodio tvrtku dokle god je bilo vojnih narudžbi, a kad su one nestale, 1928.se  povukao iz priče koja ga, zapravo, nije pretjerano zanimala. 

Zapravo, godinu dana ranije bio je spreman i likvidirati tvrtku. No ipak, mora mu se priznati da je upravo on u svrhu promocije Alfa Romea odlučio financirati ozbiljnu tvorničku trkaću momčad i platiti najboljim Fiatovim inženjerima da pređu u Milano. 

Tako da priča o usponu tvrtke na vrh trkaćeg svijeta datira upravo u njegovo vrijeme, a na njoj je kasnije sagrađena legenda milanske tvrtke. Nicola Romeo umro je 1938. u vili na jezeru Como, a danas se po njemu zove jedna ulica u rodnom Napulju.







Gulf

Tembo