45. godišnjica: Volvo 240/260, švedska ikona i automobil-tenk

Proizvodio se 19 godina, a 1976. je uveo regulirani katalizator s lambda sondom, bila je to limuzina ‘par excellemce’, ozbiljno usporediva s Mercedes-Benzom 200
Od svih Mercedesa najbolji je – Volvo! Ta anegdota dobro opisuje švedsku limuzinu serije 240. predstavljenu 21.8.1974., koja je zamijenila seriju 140 (1966. – 1974.). Da se radi o najuspješnijoj švedskoj obitelji automobila potvrđuje i činjenica da je sve počelo modelom Amazon, serije 120 (1956. – 1970.), podjednako uspješnom u limuzinskoj i karavanskoj verziji.
Bila je to ‘luda’ godina za Švedsku – grupa ABBA je pjesmom ‘Waterloo’ pobijedila na pjesmi Eurovizije i krenula prema svjetskom vrhu, 18-godišnji Björn Borg postao je teniska mega-zvijezda, a Volvo predstavio automobil s velikim aspiracijama na europskom i američkom tržištu. Oznake su bile po istom ‘receptu’ za prethodne modele – druga je znamenka označavala broj cilindara (4 i 6), a treća broj vrata (2, 4 i 5, za karavan).
U sljedećih 19 godina proizvedeno je 2.685.171 primjerak serije 240, plus 177.402 serije 260. Ukupnih 2.862.573 primjerka više je od bilo koje druge Volvove serije, a i među najboljim rezultatima u visokoj srednjoj klasi. Zanimljivo, serija 740. uvedena 1982. trebala je zamijeniti 240, ali dobra je prodaja staru seriju održala na životu. Na opće iznenađenje nastavila se bolje prodavati, pa se u prodaji zadržala do početka 1994., godinu duže od serije 740. Dužinom 482, širinom 172 i visinom od 143 cm bio je to već ‘pošten komad auta’, uz razmjerno kratak međuosni razmak od 265 cm. Karoserija je stilom i konstrukcijom izvedena iz prethodne serije 140, a sigurnosne je značajke naglašavao masivni, produženi prednji dio s istaknutim branicima. Vrata su imala dijagonalna ojačanja, a prepoznatljivi su bili rešetkasti nasloni za glavu na prednjim sjedalima.
Volvo 240 postao je sinonim za sigurnost na zahtjevnom američkom tržištu te je 1993. proglašen automobilom koji je od 1988. do 1992. imao najmanje nesreća s tragičnim ishodom. Ukratko, bio je to ‘automobil-tenk’, a istodobno dobrih performansi i upravljivosti te prihvatljive potrošnje. Posebno je bio zanimljiv karavan, a u ponudi je bio i statusni coupe 262 C, kojeg je dizajnirao Bertone. Ovaj je model 1976. uveo regulirani katalizator s lambda sondom.
Serija 240 se u početku pokretala dvolitrenim motorima serije B20 s bregastim vratilom u bloku, snage 93 KS, koji je uveden 1966. u modelu 144. No ubrzo je uveden motor nove  OHC serije (s bregastim vratilom u glavi), obujma 1986 ccm, 2127 ccm i 2316 ccm, snage od 97 do 123 KS, a serija 260 pokretala se PRV V6 motorom obujma 2664 ccm i snage 136 KS, kojeg su zajedno razvili i proizvodili Peugeot, Renault i Volvo. Uvedena je i njegova veća serija 2.9 V6.
Paleta motora obogaćena je Volkswagenovim 5-cilindarskim dizelašima D20 sa 1986 cm i 68 KS te 6-cilindarskim D24 sa 2383 ccm i 82 KS. Izvedeni su iz legendarnog Golfovog 4-cilindarskog dizelaša 1.6 D sa 54 KS. Oprema je bila rangirana u paketima L (Luxe), DL (De Luxe), GL (Grand Luxe), GLE (Grand Luxe Executive) i GLT (Grand Luxe Touring).
Bila su to ‘zlatna’ vremena za švedsku autoindustriju, poznata i po anegdoti s kojom je počeo ovaj prilog: ‘Od svih Mercedesa najbolji je – Volvo’! Serija 200 bila je ‘neuništiva’ te nisu rijetki primjerci koji su bez većih problema prešli više od milijun kilometara.
 

Autor

Preporučeni sadržaj

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

OsigurajMe-logo