9.11.2019. Autor: Dino Milić-Jakovlić

9. studenoga 1956. proizveden dvomilijunti automobil marke Opel, Kapitän

Počeci Opela datiraju još u 19. stoljeće, nerijetko bili su najprodavaniji njemački brend, pa ipak, trebalo im je čak 57 godina da proizvedu dva milijuna automobila, Kapitän ’56 sa 75 KS postaje najprodavaniji njemački 6-cilindraš...

To zapravo najbolje pokazuje kolika je bila razlika između Amerike i Europe, dva milijuna primjeraka je bila godišnja produkcija pojedinih američkih proizvođača još oko 1920! 

Riječ je o modelu šeste generacije koji će postati najprodavaniji njemački 6-cilindraš te će trasirati put slave za Opel, koji je stvori prvi Das Auto, slavni Opel Kadett B, a među nešto imućnijima i našim 'gastarbajterima' posebice popularan bio je Opel Rekord C.

Kapitän  ’39 proizvodio se od 1938. do 1940. Pokretao se rednim 6-cilindrašem 2.5 s 50 KS iz modela Super 6, s ručnim 3-stupanjskim mjenjačem, a uveo je samonoseću karoseriju i prednji neovisan ovjes, s dvostrukim poprečnim ramenima. Prodavao se kao 2-vratna limuzina (3575 RM), 4-vratna limuzina (3975 RM i kabriolet (4325 RM). Do jeseni 1940. proizvedeno je 25.371 primjerak.

Kapitän ’48 bio je blago dorađena verzija predratnog modela, motor je pojačan na 55 KS, što je bilo dovoljno za 126 km/h i ubrzanje do stotke za 29 s, uz potrošnju 13 litara. Kapitän ’50 dobio je ručici mjenjača uz volan, obogaćenu opremu i kompresiju motora povećanu sa 6,0 na 6,1.

Kapitän ’50 je snagu povećao na 58 KS, što mu je omogućavalo tada korektne performanse (24 s, 130 km/h) uz potrošnju od 12 litara.

Kapitän ’54 bio je nove izvedbe, s pontonskom (limuzinskom) karoserijom, pojačan je na 68 KS, što j najveću brzinu podiglo na 138 km/h. Do 1955. proizvedeno je 61.543 primjerka, koji su cijenu prvih serija od 9500 DM


Tada dolazi slavljenički model Kapitän ’56, amerikanizirane forme i snage motora podignute na 75 KS, zanimljiv je što je, po američkom receptu, uz 3-stupanjski mjenjač dobio produženi prijenos ‘overdrive’. Do srpnja 1958. proizvedeno ih je 92.555.

Njegova ekstenzija iz 1958 dobila je panoramska stakla i oznake P 2.5. Verzija P2 2.6 iz 1959. snagom povećanom na 90 KS mogao je potegnuti 150 km/h. Taj model je sa 145.616 prodanih primjeraka bio posljednji Opel, koji je bio najprodavaniji njemački 6-cilindraš.

 Potom je vodstvo preuzeo Mercedes-Benz. Opel Kapitän je potom stigao u Suvremenim serijama A (1964. – 1968.) i B (1969. – 1970.), pa je prepustio rolu luksuznog Opela modelima Admiral i Diplomat, koji se nisu proslavili na tržištu

OPEL ASCONA: 70-IH UGLEDNA LIMUZINA, DANAS GOTOVO ZABORAVLJENA

Opel Ascona A (1970. - 1975.) i srodnici

50 godina: Opel GT (1968. - 1973.), 'Baby Corvette' i 'lažni sportaš'







Mazda


Gulf

Tembo