9.1.2011. Autor: Željko Marušić

Abarth: Europski moto prvak postao genijalni konstruktor

Kako od Fiata 600, poznatijeg kao Fićo, napraviti maleni bolid...

Abarth, talijanska tvrtka za proizvodnju sportskih automobila, koji je 1949 osnovao Carlo Abarth, pravim imenom Karl Alberto Abarth. Rođen je 1908. u Austriji, a 1930-ih je osvojio pet titula motociklističkog prvaka Europe. Natjecati se završio 1938., nakon teške nesreće na utrci u Jugoslaviji. 

Karijeru mu je odredilo prijateljstvo s Ferdinandom Porscheom. Tijekom II. svjetskog rata osnovao je tvrtku CIS Italia, koja je bila i talijanski zastupnik Porschea, a potom je preimenuje u Abarth. Proslavila se doradama Fiata 600, koji se za naše tržište proizvodio u Kragujevcu, kao Zastava 750 - Fićo. 

Prvi model 750 Abarth iz 1956. imao je 41,5 KS i razvijao 135 km/h, a posljednji 1000 TCR iz 1971. (na slici), s kojima su se proslavili Veco Holjevac i Đani Šverko, bio je nabildan na 112 KS i jurio je 215 km/h. Ti su modeli bili poznati po dignutoj stražnjoj haubi (što su mnogi oponašali u friziranim Fićama), što se nije radilo zbog poboljšanja hlađenja motora, nego radi bolje aerodinamike! 

Tijekom 1960-ih uspješno je surađivao i sa Simcom: Simca-Abarthi godinama su bili nepobjedivi u klasi 1300. Na naše su ceste 1970-ih stigni modeli Autobianchi A112 Abarth, potom Fiati Ritmo Abarth i 131 Abarth, a nedavno Abarth Grande Punto i Abarth 500.






Mazda


Gulf

Tembo