8.7.2019. Autor: Željko Marušić

ACIS (Advanced Corona Ignition): Plazma šalje svjećice u muzej!

Za razliku od svjećice, na kojoj se generira napon veći od 25.000 V, koristi se rezonancija strujnim valom od 1000 V, koja stvara elektromagnetski val od 1 MHz. Time se postiže pet puta veća učinkovitost te omogućava smanjenje potrošnje goriva i emisije štetnih plinova za 10 posto...

Američka tvrtka Federal-Mogul najavljuje revoluciju u konstrukciji benzinskog (otto) motora. Advanced Corona Ignition (ACIS) je sustav paljenja smjese goriva i zraka, na kraju drugog takta, plazmom (visoko ioniziranim plinom) umjesto svjećicom, koja se koristi od kraja 19. stoljeća. 

Kod otto motora se komprimiranjem na 25 do 30 bara postižu temperature smjese od 450 do 500°C, nedovoljne na samozapaljenje, kao kod dizelskog. Zamjenom svjećice visokofrekventnim sklopom za generiranje plazme, koja stvara lokalne temperature kao na površini Sunca, postiže se bolje zapaljenje smjese.

Za razliku od svjećice, na kojoj se generira napon veći od 25.000 V, koristi se rezonancija strujnim valom od 1000 V, koja stvara elektromagnetski val od 1 MHz. Time se postiže 5x veća učinkovitost te omogućava smanjenje potrošnje goriva i emisije štetnih plinova za 10 posto. Dakle, svjećica za paljenje benzinskih motora ubrzo bi mogla - u muzej.

Sustav koji je predstavljen 2013., nakon temeljitog istraživanja konačno najavljuje ugradnju u serijske motore. Za patent su pokazali interes u Daimleru i BMW-u. To bi moglo produljiti vijek otto motoru u nezaustavljivom naletu električnih pogona...