25.6.2016. Autor: Kristian Sikavičev

Alfa Romeo Giulia puca iznad glave BMW-a Serije 3

Prva vozačka Alfa nakon 20 godina reinkarnirala slavno ime

Naslov Vam se čini ambiciozan? Ne budite tako sigurni… Prva Alfa Romeo Giulija (1962. - 1978.) bila je teška šminka, a ujedno i huligan za klasu oštrijih performansi od BMW-a. Početkom 60-ih BMW se dizao iz pepela, Audi novog doba nije ni postojao, Opel, Ford, Peugeot, Volvo... počeli su, s više ili manje uspjeha, lansirati sportske verzije. Pomorci i povratnici iz inozemstva, uz uvozne dozvole kupovali su MG MGB, Triumph Spitfire i Mini Cooper S. Ali neupitna sportska ikona bio je Alfa Romeo Giulia, omiljen izbor uspješnih odvjetnika, liječnika i nogometaša, ukratko - auto snova. 

Dok su ceste bile prepune automobila s 3-stupanjskim mjenjačem, sportski modeli imali su četiri, a pet Alfe i Porsche 911. Povijesni iskorak prvog modela, Talijani pokušavaju ponoviti. Nakon prekrasne 156-ice, jednako atraktivne, ali previše masivne i trome 159-ke, Giulija vraća stražnji pogon u prvi plan, u maniri najboljih modela u 106 godina dugačkoj povijesti. Dugo očekivana premijera održana je u muzeju Alfa Romea u Areseu, u okolici Milana, a svi prisutni bili su oduševljeni. Nepisano pravilo autoindustrije je da prvo stigne model u standardnoj izvedbi, a tek u prosjeku dvije godine kasnije bude premijera najsnažnije izvedbe. Alfini marketinški stručnjaci to ne prihvaćaju. Na pozornicu do parkirali top izvedbu QV koja donosi performanse od kojih se BMW-u M3 (431 KS, 4,1 s, 250 km/h) i Mercedes-Benzu C63 AMG (476 KS, 4,1 s, 250 km/h), s razlogom, 'tresu gaće'. Stotka za 3,9 s i špica od 307 km/h osjetno su ozbiljnije performanse. Pod haubom se krije motor koji potpisuje Ferrari. Riječ je o trolitrenom Twin-Turbo V6 sa 510 KS i 630 Nm, koji u standardnom Ghibliju razvija 330 KS i 500 Nm, a u S izvedbi 409 KS i 550 Nm. 

Cijenom će Giulija biti 10-ak posto povoljnija, dok je dužinom od 463 cm identična BMW-u Serije 3, a smješta se ispod Audija A4 (473 cm) i Mercedes-Benza C-klase (469 cm). Straga ne nudi rekordnu prostranost (isti problem ima i Ghibli, koji je donirao platformu s rasporedom mase 50:50), ali dojam funkcionalnosti popravlja prtljažnik obujma 490 litara. Najtraženiji će biti 2.2-litreni dizelaš sa 150 i 180 KS, koji dobro vuče, a realno će trošiti manje od šest litara. Ljubiteljima benzinaca plićeg džepa namijenjen je dvolitreni stroj sa 200 KS. Kasnije će se u ponudu uvrstiti turbobenzinac 1.75 sa 240 KS (iz Alfe 4C) te trolitreni dizelaš V6 sa 275 KS. Razvoj nove Giulije vodio je Philippe Krief, kojeg je Sergio Marchionne zadužio da zajedno sa 10 vrsnih inženjera stvori model, koji će revitalizirati brend. U tome su itekako uspjeli, razvoj je trajao svega 2,5 godine, a pritom su na raspolaganju imali kompletan 'know-how' Maseratija i Ferrarija. 

Najsnažnija izvedba QV ima masu manju od 1500 kg, dok će bazne izvedbe imati tek nešto više od 1350. Jamstvo je to iznimne agilnosti i usmjerenosti performansama. Bez obzira na malu masu konstrukcije je iznimno čvrsta, a sustavi sigurnosti na najvišoj razini. Dokaz tome je uvjerljivo osvajanje pet Euro NCAP zvjezdica.

Bazne izvedbe imat će stražnji pogon i 6-stupanjski ručni mjenjač, dok će se snažnije, uz doplatu nuditi i s pogonom 4x4 te izvrsnim ZF-ovim 8-stupanjskim automatskim mjenjačem. Sustav DNA, koji upravlja odzivom gasa, volana i amortizera, vozaču na izbor nudi programe: Dynamic, Natural, Advanced Efficient i Racing. Maseratijevo podvozje, precizno vektoriranje snage i već tradicionalno izvrstan vozački osjećaj za volanom najavljuju kako je nova Giulija pogodak 'u sridu' te kako se Alfa na scenu vraća u velikom stilu i ima pokriće za troboj s njemačkim premium adutima. 

Dizajn na najbolji način kombinira atraktivnost i sportsku eleganciju. Pogled s boka otkriva inspiriranost prekrasnom 156, koja se okitila naslovom Svjetskog automobila 1998. godine. Tradicionalna rešetka hladnjaka nudi prepoznatljivost, opremljeniji imaju prednja i stražnja svjetla u tehnologiji LED, a bokovi su naglašeno mišićavi. Uz 18 i 19-colne naplatke i stražnji difuzor čak i dizelaši djeluju kao da jure 300 km/h. Unutrašnjost je za oktavu kvalitetnija od svih dosadašnjih Alfi. Ergonomija, izbor materijala i dizajn ionako nikad nisu bili upitni. Sportsko-luksuzna kombinacija djeluje primamljivo i u baznoj izvedbi, a u skupljima je za čistu peticu. Dublje profilirana sjedala te kombinacija kože i alcantare svakako je isplativa doplata, jer jednom se živi, a Giulija je prepuna emocija. 

Dakle, Jedno od najslavnijih imena u povijesti Alfe (skraćenica od Anonima Lombarda Fabbrica Automobili) reinkarnirano je u velikom stilu. Klasu veći model, iste koncepcije, stiže početkom 2018., a napast će A6, Seriju 5 i E-klasu. Jedva čekamo….





Mazda kampanja

Izvor osiguranje kampanja

Mercedes kampanja



Vulkal gume