22.5.2019. Autor: Roberto Baždo

Audi Q5 55 TFSI e prvi plug-in hibrid u carstvu prstenova

S quattro pogonom i moćnom mašinerijom od 367 KS, nudi i doseg na struju od 40 km

Novosti iz Ingolstadta. Audi Q5 55 TFSI e quattro stiže u rasnom pogonskom izdanju. Popularni SUV donosi 270 kW (367 KS) u plug-in hibridnom izdanju, time postaje prvi Audi takve motorizacijske koncepcije. Koncept vožnje obuhvaća motor s unutarnjim izgaranjem i elektromotor s inteligentnim regulatorom koji mu omogućuje da pokrije većinu svakodnevnih gradskih ruta preko baterija. WLTP cjelokupni električni domet je oko (realnih) 40 kilometara.

Litij-ionska baterija u Q5 se nalazi ispod poda prtljažnika. Sastoji se od 104 prizmatičnih ćelija i pohranjuje 14,1 kWh energije s naponom od 381 V. Za optimalnu temperaturnu kontrolu, njegov krug hlađenja spojen je s rashladnim sredstvom za sustav kontrole klime i rashladnom petljom za nisku temperaturu u koju je integrirani i električni motor. Sustav kontrole klime koristi visoko učinkovitu toplinsku crpku koja skuplja otpadnu toplinu iz visokonaponskih komponenti. S 1 kW električne energije, može generirati do 3 kW toplinske snage. To čini automobil učinkovitijim i pruža ugodniju klimu za putnike.


Osim hibridnog načina rada, vozač može birati između EV i načina očuvanja baterije. U EV modu, automobil se vozi isključivo električno, sve dok vozač ne pritisne papučicu gasa malo žustrije i izvan okvira električnog 'modea' prikazanog na digitalnom kokpitu. EV način rada je osnovna postavka pri svakom pokretanju vozila.

Službeno predstavljanje možemo očekivati u trećem kvartalu, dakle vrlo vjerojatno na jesen u Frankfurtu.






BMW banner