24.6.2019. Autor: Željko Marušić/Autozeitung

Autozeitung.de: BMW 320d u usporednom testu uvjerljivo pobijedio Alfa Romeo Giuliju 2.2 D!

Pobogu, Giulia 100 km/h hvata za 6,6 s, a 150 km/h za 14,2 s, dok 320d treba 7,1 s, odnosno 15,4 s. Usto je 'Bella macchina' štedljivija, a na testu u svim kategorijama lošija! Objektivnost, objektivnost, Quattroruote bi zasigurno ocijenio suprotno...

Autozeitung.de objavio je zanimljiv i intrigantni usporedni test Alfa Romeo Giulije 2.2 D i BMW-a 320d. Riječ je o premium limuzinama srednje klase (D-segmenta), sličnih karakteristika i koncepcije, s motorom uzdužno sprijeda i pogonom straga. 

Srećom, nasljednik modela 156 i 159, koji su, za 'Alfiste' neoprostivo, zabrazdili u 'konfekcijsku' koncepciju, s motorom poprečno i prednjim pogonom. Izvorna Giulia uspješno se vratila, što smo se uvjerili na testu modela 2.2 D, ali sa 180 KS i 450 Nm. 

Model iz njemačkog usporednog testa jednakog je vršnog momenta, ali s 10 KS više. S njemačke je strane novi BMW 320d, sedme generacije (G20). Oba su 4-cilindarska DOHC turbodizelaša snage 190 KS, samo što Alfin ima 2143 ccm, a BMW-ov 1995 ccm, a značajna je razlika u okretnom momentu, na talijanskoj strani, 450 prema 400 Nm. 

Oba snagu na stražnje kotače usmjeravaju ZF-ovim automatskim mjenjačem s osam stupnjeva, oba imaju 19-colne alu felge, s gumama 235/40. Zanimljivo, cijena Alfe, bez doplata je 42.000 eura, a BMW-a 40.450 eura. S doplatama 49.750 eura (Veloce), prema 50.880 eura (M paket). Oba su opremljena adaptivnim amortizerima (dakle promjenjive tvrdoće).

Prije nego smo se udubili u  usporedni test, sjetio sam se čestog zaključka uređivačkog odbora Auto kluba, u kojem sam bio sredinom 1990-ih: u njemačkom usporednom testu pobjeđuje njemački auto, u francuskom francuski, a u talijanskom talijanski. Dakle, patriotizam ispred stručnosti i objektivnosti!


Oba modela imaju po 190 KS na stražnjim kotačima, ali Giulia oštrije starta i dinamičnije potegne pri srednjim, a pogotovo nižim okretajima. Na strani BMW-a su okretnost i stabilnost...

No, krenimo u kategoriju 'Karoserija'. Oba nude pristojan komforsportski ugođaj, ali no njemačkom ukusu, 'Bavarac' je uglađeniji, preciznije izrađen, usto nešto komforniji (posebice straga) i tiši. Jest, ugođaj za Volanom Alfe je nešto sportskiji, dinamičniji, ali kao da je to u ovoj klasi važno?! 

U prvi se plan ističe 'sirovost' i bučnost moćnog Alfinog dizelaša... U prvoj kategoriji 'Karoserija', od mogućih 1000, Alfa zaslužuje 699, a BMW 658 bodova, a u drugoj 'Komfor vožnje omjer je 737 prema 786, jasno, u korist BMW-a. 

Ali ima tu dosta subjektivnog i kao što su testni vozači kod Alfe ocijenili lošijim (tvrđi, 'nervozniji ovjes'), kao i manje precizan, ali izravniji volan, u Italiji bi vjerojatno ocijenili suprotno. Pogotovo što se, vozač i suvozač bolje osjećaju u Alfi, a grafika instrumenata kod Alfe je više tradicionalna, zamotana u suvremeni 'celofan', s atraktivnom crvenom iluminacijom, a kod BMW-a je više 'hi-tech' perfekcija.

E, a sad smo u kategoriji 'Motor/mjenjač'. Kako oba, srećom, imaju isti ZF automatski mjenjač s osam stupnjeva, neosporno, Alfin je motor, žešći i to osjetno. Do stotke omogućava ubrzanje za 6,6 s, a BMW-u treba pola sekunde više (7,1 s), što donosi razliku od blizu 15 metara. 

Do 150 km/h Alfa stiže za 14,2 s, a 320d troši 15,4 s i tu je već razlika 52 metra. Dovoljno da svaki 'Alfist' u Giuliji posrami vlasnika konkretne Serije 3. Jest, BMW može potegnuti 240 km/h, a Alfa 'tek' 230 km/h. No, tu smo već u području koji je neiskoristiv iz perspektive prometnih zakona.

Ta je njemačka prednost daleko manje iskoristiva od talijanske u ubrzanjima. Alfa u području srednjih, a pogotovo nižih okretaja odlučnije, žešće reagira na gas. Usto, oba modela imaju realnu masu 1,6 tona, Alfa je na testu trošila 6,6, a BMW 6,8 litara na 100 km. 


Tehničkim karakteristikama su slični, uz istu snagu Alfa ima 12,5 posto veći okretni moment, osjetno bolje ubrzava, ali ima i osjetno nižu 'špicu', zanimljivo, Alfa ima 136 kg veću masu od deklarirane, a BMW 93 kg više...

Jest, Alfin motor je bučniji, 'siroviji', žešće reagira na gas i... 'suma sumarum', pobjeda je, pogađate, na njemačkoj strani 665 prema 687 bodova (sic!).

I kad je 'Dinamika vožnje' u pitanju, jedino što se objektivizira je put kočenja pri 100 km/h: kod Alfe hladno/vruće izmjereno je 35,1/34,5, a kod BMW-a 34,3/33,3 metara. 

Naglašava se bolji BMW-ov statički balans sprijeda/straga 50/50, ESP koji se može bolje prilagoditi dinamici vožnje BMW, ističe se i bolje bavarsko držanje cette, veće sile na komandama (kao da je to neosporna prednost), prednosti u vožnjama po slalomu i zadanoj ruti.

 No, to, koliko o vozilu, ovisi i o vozaču, Kladimo se da bi na bilo kojoj talijanskoj stazi s talijanskim vozačima prednosti bile na strani Alfe. Naravno, Alfa je u ovoj kategoriji skupila 657, a BMW čak 710.

Dakle Alfa je skupila 2658, a BMW lijepih 2841 bod, no, kako obično biva, postoje i 'utješne nagrade'... 

U kategoriji 'Troškovi/ekologija', gdje se dobiva najmanje bodova, jer je riječ o razmjerno skupim modelima, koji ne mogu biti baš štedljivi, da bi se sve pokrilo 'objektivnošću', Alfa zaslužuje 335 bodova, a BMW šest manje, 329. 

Ukupan je zbir Alfa 2993, BMW 3170. Bilo bi zanimljivo vidjeti isti usporedni test u režiji Quattroruotea...


Već 14 godina neprestano najčitaniji samostalni hrvatski automobilski portal...