23.8.2018. Autor: Dino Milić-Jakovlić

Bizarno: Andrea de Cesaris (1959. - 2014.), zvan 'de Crasheris', uknjižio najviše nastupa u Formuli 1 bez pobjede

U početku vrlo sklon sudarima i izlijetanjima,u 208 startova pet je puta završio na podiju, imao po jedno prvo startno mjesto i najbrži krug, potom je postao uspješan broker u Monte Carlu i na kraju poginuo na motociklu

Andrea de Cesaris, jedan od najpopularnijih vozača 1980-ih  rođen je u Rimu 1959., a poginuo u motociklističkoj nesreći u istom gradu 2014. Nažalost, ovaj Talijan nije upamćen po pobjedama nego po posvemašnjem izostanku dobrih rezultata, premda su mu talent i zasluženost mjesta u oktanskom cirkusu rijetko dovođeni u pitanje. 

U Formulu 1 je stigao 1980. u momčad Alfa Romea, a do povlačenja 1994. nastupao je i za McLaren, Ligier, Minardi, Brabham, Rial, Dallaru, Jordan, Tyrrell i Sauber. S iznimkom Minardija osvajao je bodove za svaku momčad u kojoj je nastupao, no u čitavoj ih je karijeri skupio samo 59. Njegovih 208 startova i dalje su rekord za vozača koji nikada nije uspio pobijediti. 

Samo je pet puta završio na podiju, ostvarivši po jedno prvo startno mjesto i najbrži krug utrke. De Cesaris drži još nekoliko neslavnih rekorda: dvadeset i dva odustajanja zaredom, dvanaest odustajanja zaredom u istoj sezoni i četrnaest odustajanja u sezoni od šesnaest utrka. Ukupno rekordnih 148 puta nije završavao utrke, a njegovih 12 odustajanja u prvom krugu nadmašit će tek Trulli i Barrichello. 

Dodajmo da ga je kroz čitavu karijeru pratio nadimak 'Andrea de Crasheris', premda je od sklonosti sudarima i izlijetanjima u nastavku karijere sazreo u prilično pouzdanog vozača. Neki su smatrali da ga u F1 drži to što je bio miljenik Philip Morrisa, no većina se analitičara i gledatelja slagala kako je riječ o jako brzom vozaču kojem uistinu nedostaje sreće. S vremenom je dobio kultni status i postao jedan od vozača s najvećim brojem obožavatelja na gridu, a godinama su se svi nadali kako će mu stići i ta pobjeda, no do toga nikada nije došlo. 

Usprkos tome, zaradio je silne novce te je nakon završetka karijere postao uspješan financijski broker u Monte Carlu. Pričalo se da se time bavi šest mjeseci u godini, a preostalih šest surfa i jedri morima širom svijeta. Nakon tsunamija 2004. u Indijskom oceanu dao je veliku donaciju proizvođaču jedrilica u Sri Lanki, čija je tvornica uništena u potresu. 

Osim jednog kratkog pokušaja u Grand Prix Masters seriji nije se vraćao utrkama, a rijetko ih je i posjećivao, no kada bi došao na neku bio bi euforično pozdravljen od strane publike i ljudi uključenih u oktanski cirkus. Jer je Andrea de Cesaris bio jedna od istinskih legendi ovog sporta i dokaz da pobjede uistinu nisu jedino što se pamti i dovodi nekog vozača u srca ljubitelja ovog sporta.

Slika: Autosport

Andrea de Cesaris - KOMPILACIJA SUDARA