6.7.2019. Autor: Dino Milić-Jakovlić

Bizarno: Volkswagen u Europi premium, u Americi jeftilen

Njemački je brend posve različito percipiran s dvije strane Atlantika, u SAD-u drže samo 2 posto tržišta, Amerikanci mjesečno kupuju više Mercedesa, BMW-a ili Subarua nego Volkswagena

U Europi danas doživljavamo Volkswagen kao svojevrsni 'polu-premium', marku koja nudi više prestiža i kvalitete od konfekcije, u startu je skuplja, ali mnogo bolje drži vrijednost. Iz naše se perspektive, neovisno o tome mislimo li da je takav glas utemeljen ili ne, čini kako je VW uistinu na putu pokoravanja svijeta i postajanja najvećim proizvođačem automobila na planetu. 

Slabije je poznato da je glavni problem na tom putu upravo ono tržište koje su 1960-ih tako impresivno pokorili, SAD. No Volkswagen je najveći ugled u SAD uživao u doba Woodstocka i Vijetnamskog rata. 1970. su ondje prodali 569.696 automobila, a potom je počeo nevjerojatan pad na manje od 50.000 1993. Glavni problemi bili su vezani za kontrolu kvalitete, posebice kod automobila sklapanih u Meksiku. 

Danas je prodaja stabilnija, no i dalje drže samo 2% tržišta. Amerikanci mjesečno kupuju više Mercedesa, BMW-a ili Subarua nego Volkswagena. Još iz vremena kada su hipiji krstarili cestama u Bubama i Bullijima brendu je ostao glas proizvođača jeftinih vozila koja kupujete ako nemate novca za bolje. Za razliku od japanskih i korejskih proizvođača, koji više ne moraju biti jeftiniji od drugih da bi našli kupce, ekipi iz Wolfsburga ondje to nije uspjelo. 

Golf je u Europi možda pojam, no preko bare ne prodaje se dobro, najpopularniji model je trovolumenska Jetta, a nakon nje Passat - no inicijalni zamah njihove prodaje 2012. i 2013. brzo je splasnuo, pri čemu ni afera Dieselgate nije pomogla brendu. Tipičan je primjer američke percepcije detalj da Golfa vozi i uvijek dekintirana Penny iz serije 'Teorija velikog praska', nemajući novca za pošten auto.