24.9.2019. Autor: Željko Marušić/Autozeitung.de

BMW 320d vs. 520d? Petica je bolja od Trice! Ili možda nije...

Dizelskih 1995 ccm, 190 KS i 400 Nm te 8-stupanjska ZF automatika, u srednjoj i višoj srednjoj premium klasi, novinari portala Autozeitung.de prednost su dali Seriji 5. Ali, temeljem uspoređenog i izmjerenog, naš 'palac gore' je, bez dvojbe, za Seriju 3!

520d je u usporedbi s 320d bolji BMW. Nudi više komfora, više prostora, izvrstan pogon, a u usporedbi s novom Tricom nema bitno lošiju dinamiku da bi to bilo presudno. 320d s paketom opreme M-Sport nije samo vrlo skup, nego je podešen sportski, pa se u usporedbi s 520d  morao znatno odreći udobnosti. Oni koji žele dinamiku, trenutačno ne mogu naći bolji sportski auto srednje klase, ocijenio je Michael Godde iz Autozeitung.de.

No treba se, prvo upitati zašto su usporedili neusporedivo. Naime BMW 320d u Njemačkoj kreće od 40.450 eura (hrvatska cijena 289.930 km) , sa 190 KS i 400 Nm iz bi-turbodizelaša, ali s ručnim, 6-stupanjskim šaltungom i 16 colnim alu felgama i gumama 205/60 (zahvalnim, jer su upola jeftinije, a sporije se troše od 18-colnih). 

Hrvatska je početna cijena 289.930 kn BMW 520d dolazi s istim motorom, ali već u osnovnoj cijeni (50.650 eura) ima i ZF-ov automatski mjenjač s osam stupnjeva. I sad, oba su s dodatnim opcijama, ali kod 'trice' u doplati je, uz ostalu, usporedivo i nebitno, ZF-ov 8-stupanjski automatski mjenjač i paket opreme M-Sport.  

Da se zadržalo s prvim, usporedba bi bila OK, ali s drugim dolaze sportska sjedala, sportski prilagođen automatski mjenjač i sportski snižen ovjes (-15 mm), očvrsnut i s elektroničkim podešavanjem tvrdoće te 18-colnim felgama te gumama 225/45 sprijeda i 255/40 straga. 


A to radi veliku razliku, jer povećava dinamičnost te poboljšava stabilnost i upravljivost, ali, logično je, smanjuje udobnost. I tu dolazimo do problema, jer umjesto usporedbe jabuka, srednje velike i malo veće, dolazimo u područje usporedbe krušaka i jabuka. 

Trica je napucana do 50.880 eura, a Petica do 56.780 eura, pa cjenovna razlika među njima prestaje biti upečatljiva i navodi na zaključak kakav je prezentiran u Autozeitung.de. Novi BMW Serije 5 (G30) došao je na proljeće 2017., a BMW Serije 3 (G20) krajem prošle godine. 

A evo što pokazuju njihove izmjere. Dodatnim je opcijama izmjerena masa, dizelska Trica, u usporedbi s deklariranih 1455 povišena na 1637 kg. Petica, umjesto deklariranih 1540 na vagu donosi čak 1713 kg. Sjetite se da smo više puta navodili kakao je hvaljeni 'downsizing' - magla!

E, a sad dolazimo do ubrzanja, a što se kod BMW-a najviše traži i cijeni. Ubrzanje, naravno. Trica stotku hvata za 6,9 s, a 'Petica' troši 7,4 s. Do 150 km/h razlika je cijelu sekundu, 15,8 prema 16,8 s. Prevedimo to u metre - na 100 km/h Trica pobjegne Petici za 13,9 m, a kad uhvati 150 km/h, Petica zaostaje 41,7 metara. 

A najveća brzina je 240 prema 235 km/h. Usto je Trica osjetno štedljivija - 6,6 prema 7,4 litara na 100 km, a usto i bolje koči (hladno/toplo od 100 km/h do 0) - 34,5/33,7 prema 35,4/34,3 metara.


Testni vozači priznaju da Trica znatno bolje leži, sportskija je, ali 'Petica' je udobnija i, naravno, straga od koljena do naslona prednjih sjedala kad su gurnuta unatrag ne pretječe pet, nego 15 cm. 

E, znate kad bismo prednost dali Peticu, prema Trici, kad se uzme sve gore navedeno? Nikad, vjerojatno ni tad. A ako bi netko koga vozimo straga počeo prigovarati na komforu, zaustavili bismo na prvom proširenju rekli: hoćete da nazovemo Uber, Bolt Eko taxi... ili ćete pješice...

Kako su bodove udijelili njemački novinarima, za kategorije Karoserija, Vozni komfor, Motor/mjenjač, Vozna dinamika, pogledajte u sljedećoj tablici. Te četiri kategorije daju zbroj za međukategoriju Ocjenjivanje svojstava, što je mjerodavno. 

Potom se pridodaje, kao svojevrsna 'utješna kategorija' Troškovi/ekologija, gdje je Trica u prednosti. U ukupnom zbiru, Autozeitung.de ocjenjuje: Trica - 3160, Petica -3170, od maksimalnih 5000 bodova.

 Naš bi sud bio upravo - suprotan!


Izvor: Autozeitung.de






Gulf

Tembo