12.7.2019. Autor: Željko Marušić

BMW je na naplatnim kućicama Sv. Helena u Škodu udario velikom brzinom, ali ipak ne sa 150 km/h

Položaj kazaljke brzinomjera nakon strahovitog udara nije mjerodavan, jer inercijom dolazi do otklona, naša analiza ukazuje da je vozač pri kraju ipak kočio te je BMW u stražnji dio Škode udario brzinom od 110 do 120 km/h...

Stravična nesreća koja  se danas dogodila na autocesti A4 (Zagreb -Goričan) na naplatnim kućicama Sveta Helena u smjeru Zagreba, kad se 35-godišnjak BMW-om zabio u Škodu mađarskih registarskih oznaka, koja je propisno usporavala te se odbačena nakon sudara udarila u betonski zid i naplatnu kućicu te se potom zabila u stražnji dio Audija mađarskih oznaka, pričem su teško ozlijeđene četiri osobe, tro su životno ugrožene, a među njima i dijete.

Sve ukazuje da je vozač BMW-a nesreću izazvao, teško i na više načina kršeći Zakon o sigurnosti prometa na cestama. Očito je, četiri puta prekršio stupnjevito znakovima ograničenu brzinu, čl. 54. st 1., na 100, 80, 60 i 40 km/h te je približavajući se naplatnim kućicama neprilagođenom brzinom kršio čl. 51. stavak 1. 

Očito je prevelikom brzinom i bez kontrole situacije došao na do naplatnih kućica, i prema prvim informacijama koristio je mobilni uređaj, kršeći čl. 196. st. 3. To je zasigurno pridonijelo pogubnom ishodu, no istraga će pokazati je li tome pridonijelo i kršenje čl. 199, odnosno je li vozio pod utjecajem alkohola, droga i lijekova. Ne može se isključiti ni utjecaj umora.

No, u strahu su velike oči i prve informacije da je BMW u Škodu udario Brzinom 150 km/h, temeljem položaja kazaljke brzinomjera nakon sudara neutemeljene su i nerealne.

Prvo, položaj kazaljke nakon sudara ne u kazuje u kojem je položaju bila u trenutku sraza, jer strahoviti udarac, uslijed inercije izaziva pomake i kazaljka se može zarotirati u bilo koji položaj, rijetko ostaje u početno,. 

Drugo, da je udarac bio brzinom 150 km/h, ne bi preživio ni vozač BMW-a niti itko u mađarskoj Škodi,a stradali bi, izvjesno, i djelatnici na naplati.

Treće, snimka nesreće pokazuje da se BMW prije sudara pokazuje da je brzina, premda vrlo velika, osjetno manja od 150 km/h.

Analizom posljedica nesreće i višestruki preglednom snimke brzinu ocjenjujemo na 110 do 120 km/h. Vozač je očito, neposredno prije nesreće postao svjestan situacije te je kočio, pričem se automatski isključuje tempomat, ako je bio uključen. No, vozio je prebrzo i bilo je prekasno da brzinu snizi na potrebnu razinu.

Slika je ilustracija