27.10.2019. Autor: Željko Marušić

Clio 1.2 16V iz 2006. dobro vuče, ali teško pali

Mogući uzroci: pohabanost cilindara/karika i ventila/sjedišta ventila, nedovoljna količina goriva (zbog problema s pumpom, i slaba iskra na svjećicama...

Najprije želim pohvaliti vaše stručne i jasne odgovore koje sam čitao još dok ste pisali za Auto klub, Slobodnu Dalmaciju i Jutarnji list. Imam Renault Clio 1.2 16V sa 75 KS iz 2006., koji je dosad prešao 209.000 km. Radi i vuče dobro, ali teško pali, odnosno dugo vergla. Prosječno troši 7 do 8 litara. Što bi mogao biti uzrok?

Ivan V.

Tri su moguća uzroka slabog paljenja starog benzinca. Prvi je mehanička dotrajalost, drugi nedovoljna količina goriva na brizgaljkama, a treći slaba iskra na svjećicama. U vašem slučaju vjerojatno nije došlo do većeg istrošenja karika i cilindara, odnosno ventila i sjedišta, koji su uzrok propuštanja i nedovoljnog tlaka kompresije (donja je granica 8,5 bara). 

To je manje važno kod benzinskog, nego dizelskog motora. Drugi je problem izgledniji te najprije treba posumnjati na električnu pumpu goriva, koju je na toj kilometraži preporučljivo izmijeniti i preventivno te očistiti spremnik goriva. Treba provjeriti i regulator tlaka goriva i brizgaljke (preporučljivo je čišćenje). 

Treći je mogući uzrok u dotrajalim svjećicama, odnosno bobini i visokonaponskim vodovima. S obzirom na godine i kilometre poželjno je promijeniti i lambda sondu, jer će se bolje podešavati smjesa goriva i zraka, što će poboljšati performanse i smanjiti potrošnju, a motor će bolje paliti.





Mazda


Gulf

Tembo