2.7.2011. Autor: Željko Marušić

Crash-test: pokazatelj pasivne sigurnosti automobila

Namjerni sudari u svrhu ispitivanja, temelj za Euro NCAP, koje je 1948. sustavno počeo provoditi Daimler-Benz...

Crash-test, testovi sigurnosti automobila u sudaru, koje je Mercedes-Benz počeo 1948. modelom 170 S (na slici). 

Od 1997. su propisani standardom Euro NCAP (New Car Assessment Programme). Najvažnije je ispitivanje u frontalnom offset sudaru s nepokretnom deformabilnom preprekom i 40-postotnim prekrivanjem, pri 64 km/h (40 mph). 

Takvo ispitivanje simulira najčešće sudare u prometu. ispituje se i bočni udarac, kada u nepokretan automobil udara kruta konstrukcija brzinom 48 km/h (30 mph). Najzahtjevniji je bočni udar u stup, a u posljednje se vrijeme dosta vodi računa o sigurnosti pješaka. 

Vozila se biraju nasumce iz prodajne mreže, kako bi se spriječilo naštimavanje.









Mazda


Gulf

Tembo