7.9.2019. Autor: Željko Marušić

Dieselgate? Kako smo se samo dali 'navući'! Pogledajte što rade Ameri

GMC Sierra Denali, Ford F-150 i Ram 150 okreću se moćnim i razmjerno štedljivim turbodizelašima, na tržištu gdje u toj klasi dizelaša donedavno, praktički, nije bilo...

Hajka protiv dizelaša, o tome smo višekratno pisali, više je pitanje politike i geostrateških interesa velikih igrača na sceni, nego što ima stvarno utemeljenje u ekološkim i ostalim efektima. 

I nakon što se 'ispuhao' početni balon, a čini se da se Toyota zaletjela prerano otpisavši 1.4 D-4D, koji je bio upravo 'pogođen' za europski B i C segment (zbog toga su izgubili velik dio flotnih narudžbi), na tržištu SAD-a događa se čudesan preokret. 

Na tržištu truck, odnosno velikih pickup modela u prvi plan dolazi turbodizelski pogon!

To dokazuje serija njihovih najpopularnijih vozila, klase truck, odnosno pickup, kakvih je 49 posto na tržištu. Posljednji adut je GMC Sierra 1500 Diesel AT4 Crew Cab, koji je osim s benzinskim mrcinama 5.3 V8 i 6.2 V8, opremljen 6-cilindarskim rednim turbodizelašem 3.0, snage 277 KS i momenta 624 Nm.

Preko 10-stupanjskog automatskog mjenjača pokreće sve kotače (4x4). Uz izvrsne vučne mogućnosti, to omogućava za američke prilike i koncepciju 2,5 tonskog pickupa nisku potrošnju: 10,7 l/100 km u gradu, 9,0 na otvorenom i 9,8 litara prosječno. Cijena 56.000 dolara (50.450 eura). 

Time nadmašuje ostali dvojac iz klase, također s dizelskim motorom, Ford F-150 i Ram 150.