2.8.2019. Autor: Željko Marušić

Dobro je znati: Jedanput skinuti remen ne smije se vraćati u motor...

... premda je naizgled u solidnom stanju, jer bi uz istu zateznu silu došlo do preopterećenja (već rastegnut na konačnu mjeru ne može se kontrolirano elastično deformirati u svrhu prigušenja dinamičkih udara) i povećanog rizika pucanja

Remenje u motorima ima iznimno važnu ulogu. Zupčasti remen pokreće razvodni mehanizam, odnosno bregasta vratila te su iznimno važni preciznost i funkcionalnost. 

Naime, da bi motor mogao funkcionirati, ventili se trebaju otvarati (za zatvaranje su zadužene opruge) u točno određenom ritmu, odnosno fazi. 

Ako se to poremeti, dolazi do sudara ventila i klipova, odnosno havarije. Običan, klinasti ili kanalni remen pokreće alternator i pumpu rashladne tekućine. U oba je slučaja važno funkcioniranje, ne i preciznost. 

Ako otkaže pokretanje alternatora, motor ostaje bez struje, a u slučaju zakazivanja pumpe rashladne tekućine otkazuje hlađenje te brzo dolazi do oštećenja, a potom i uništenja motora. Da bi dobro funkcionirao, svaki remen treba biti napet na točno određenu silu. 

Kad se jedanput skine, više se ne smije vratiti u motor, bez obzira što je naizgled u super stanju, jer bi uz istu zateznu silu došlo do preopterećenja (već rastegnut na konačnu mjeru, pa ne može doći do pada zatezne sile) i povećanog rizika pucanja. 

Nakon izmjene pumpe rashladne tekućine treba obvezno ugraditi novi zupčasti remen, čak i ako je nedavno bio izmijenjen. Prilikom izmjene zupčastog remena u sklopu treba izmijeniti vodilice, napinjač, prateće valjke, zupčasti remen te pumpu rashladne tekućine, ako je 'pod zupčastim remenom' (pokreće se njime).







Gulf

Tembo