3.8.2019. Autor: Željko Marušić

Kompatibilnost u sudaru, sigurnosni adut najboljih mališana

Smart ForTwo je 'mali tenk', koji koristi deformacijsku zonu drugog auta i pruža pasivnu sigurnost poput velikog, mijenjajući dogme da je veličina presudna za sigurnost...

Je li maleni dvosjed Smart ForTwo, dugačak 269,5 cm, dovoljno siguran u sudaru? Itekako! Potvrđuju to četiri zvjezdice za sigurnost po Euro NCAP testu, a još više rezultati po sigurnosnim kategorijama. 

Za zaštitu odraslih zaslužio je 82%, za djecu 80%, za pješake 56% i sigurnosne sustave također 56%. Dakle, maleni je Smart ForTwo siguran poput velikog automobila. Upravo posljednja dva kriterija razlog su što izvana maleni, a iznutra vrlo prostrani dvosjed nije dobio maksimalnih pet zvjezdica. 

Jer, prva su dva, za mnoge i najvažnija, pokazuju izvrsna zaštitna svojstva. Za usporedbu, nova Opel Corsa, koju zbog masivnosti ubrajaju u najsigurnije aute niže klase, osvojila je 79, 77, 71 i 56 posto. Zbog toga ForTwo znalci nazivaju 'malim tenkom'. 

Neki će kazati da mu nedostaje 'deformacijska zona', područje za gužvanje, prvenstveno prednjeg dijela (uz zadržavanje postojanosti putničkog 'kaveza'), radi ublažavanja udara. U tome je 'fora'. Kod Smarta je ona minimalna, ali je koristi od drugog auta. 

Zanimljivi su bili crash-testovi Smarta i S-klase. Sukladnost konstrukcije zaslužna je za 'kompatibilnost' u sudaru, koja jamči visoku sigurnost u oba auta bitno različitih dimenzija. Masa 860 kg ukazuje na putnički 'kavez' višestruko ojačan okvirom od visokočvrstog čelika. 

Koncentracija mase znatno je veća kod Smarta, nego klasičnog auta, jer je dugačak samo 2,7 m. Glavni parametri sigurnosti po Euro NCAP-u, 82 i 80 posto zaštite za odrasle i djecu, kriteriji su za pet zvjezdica. 

Problem su pješaci (zaštita 56%), zbog za njih nepovoljnog oblika karoserije, sa slabim ublažavajućim svojstvima, pa je novi Smart ForTwo osvojio 'samo' četiri zvjezdice.





Mazda


Gulf

Tembo