30.7.2019. Autor: Dino Milić-Jakovlić

30. srpnja 2003., u meksičkoj Puebli, proizvedena posljednja Volkswagen Buba, rednog broja 21.529.464

Završni se čin ove prekrasne priče odvio krajem 2012., kad su posljednji primjerci legendarne Bube, zbog ekoloških i sigurnosnih razloga, morali prestati taksirati u Ciudad Mexicu, koji je tako zauvijek izgubio svoj možda i globalno najprepoznatljiviji simbol...

Priča o Volkswagenovoj Bubi, možda i najpoznatijem automobilu na svijetu, dobro je znana, a počela je 22. lipnja 1934., kad je potpisan ugovor o razvoju automobila KdF-Wagen.

Prvi proizvedeni primjerci predstavljeni su 26. svibnja 1938., u Fallerslebenu, ali ubrzo počinje rat, civilna se proizvodnja zamrzava, a u prvi plan dolaze ratne inačice

Nakon rata Buba umalo odlazi u ropotarnicu povijesti, ali zaslugom britanskog majora Hirsta nastane preokret i početak najuspješnije automobilske priče u povijesti. 

Volkswagen Buba 17. veljače 1972. postaje najprodavaniji automobil svih vremena, a 19. siječnja 1978., proizvedena je posljednja Buba u Europi. No, proizvodnja se nastavlja u Brazilu i Meksiku.

Na današnji dan prije 16 godina s proizvodne je linije u meksičkom gradu Puebla sišla svijetlo plava Volkswagen Buba rednog broja 21.529.464, posljednji primjerak ikada proizveden. 

No dok mi u Europi već neko vrijeme na nju gledamo kao na oldtimer, premda i dalje svakodnevnu pojavu na cestama, u latinoameričkim je zemljama još uvelike u prometu.

Ovaj se konkretni primjerak danas nalazi u tvorničkom muzeju u Wolfsburgu, a bio je, možete li to zamisliti, serijski opremljen CD playerom s četiri zvučnika! 

Zanimljivo je da se Volkswagen Sedán Última Edición, kako se službeno nazivalo posljednjih 3000 primjeraka, vodio kao model za 2004., tako da ponegdje možete i tu godinu pronaći zavedenu kao zadnju.

Dakako, Buba je toliko univerzalna, prepoznatljiva i popularna diljem svijeta da je teško možemo povezivati samo s jednom nacijom ili kulturom, no moramo li baš odabrati, svakako bi nam Meksiko trebala biti prva asocijacija. 


Ondje je ovo u pravom smislu riječi automobil koji je motorizirao naciju, od trenutka kada je princ Alfonso de Hohenlohe prijavio sedam Buba za utrku Carrera Panamericana 1954., pa sve do kraja proizvodnje u Puebli. 

Završni se čin ove prekrasne priče odvio krajem 2012., kad su posljednji primjerci Volkswagen Bube morali prestati taksirati u Ciudad Mexicu, koji je tako zauvijek izgubio svoj možda i globalno najprepoznatljiviji simbol. 

Premda nimalo ne sumnjamo da ćete još mnogo godina svakodnevno viđati Bube na cestama, kako u Meksiku, tako i kod nas i u gotovo svakom dijelu svijeta...








Gulf

Tembo