18.10.2019. Autor: Dino Milić-Jakovlić

18. listopada 1919. rođen Hans Klenk, njemački vozač i konstruktor

Svoje dvadesete proveo je leteći na Messerschmittima, no po završetku rata karijera vojnog pilota nije se činila osobito prosperitetnom u Njemačkoj, pa se posvetio konstrukciji i, na nagovor prijatelja Karla Klinga, utrkama automobila...

Ponekad je u moru proturječnih podataka teško razlučiti pravu istinu o datumima kada se nešto odvilo, pa se nemojte iznenaditi ako negdje naiđete ne drukčiji datum rođenja Hansa Klenka. 

On se utrkama bavio razmjerno kratko vrijeme, no svejedno je imao vrlo zanimljivu životnu priču. Svoje dvadesete proveo je leteći na Messerschmittima, no po završetku rata karijera vojnog pilota nije se činila osobito prosperitetnom u Njemačkoj, pa se posvetio konstrukciji i, na nagovor prijatelja Karla Klinga, utrkama automobila. 

Kupio je i značajno preuredio jedan primjerak Veritasa i od njega napravio prilično uspješan jednosjed, s kojim je nastupio na VN Njemačke 1952. Theo Helfrich je s istim bolidom, tada već pod nazivom Klenk Meteor, nastupio na istoj utrci dvije godine potom, dajući Hansu Klenku titulu jedinog čovjeka u povijesti Formule 1 koji je samo po jednom nastupio u utrkama Svjetskog prvenstva i kao vozač i kao konstruktor.

Kling je preporučio Klenka Alfredu Neubaueru, pa je počeo nastupati za tvorničku momčad Mercedesa u utrkama sportskih automobila kada je predstavljen 300 SL. Ponekad bi vozio, a na većim utrkama je bio suvozač Klingu. 

Na Mille Miglia 1952. počeo je voditi svojevrsnu preteču današnjih relijaških bilješki o stazi i čitati ih Klingu kako su prolazili dijelove staze. Nakon dugotrajne zamjene kotača završili su kao drugi, no nije mnogo nedostajalo ni do pobjede. 

Nju su ostvarili na utrci Carrera Panamericana krajem iste sezone. Upravo se na toj Carreri dogodila jedna od najbizarnijih nesreća u povijesti utrka, kada se lešinar zabio u vjetrobransko staklo Mercedesa, nokautiravši pritom Klenka. 

Uvjerivši se da je Klenk samo onesviješten Kling je nastavio voziti i stigao do cilja etape, a Mercedes je već za iduću na vjetrobran namontirao čeličnu mrežu, kako bi se spriječilo ponavljanje takvih incidenata. Nakon teške nesreće na jednom testiranju modela 300 SL 1953. Klenk se povukao s utrka. 

Umro je 2009.






Mazda


Gulf

Tembo