21.10.2019. Autor: Dino Milić-Jakovlić

21. listopada 1990. bio je drugi sudar Senne i Prosta, u odlučujućoj utrci sezone

Pobjeda Piqueta u Bennetonu i postolja za Morena i Suzukija na VN Japana ostali su u sjeni incidenta u prvom zavoju, kojeg je izazvao Senna. Nije bilo sankcija pa je bijesni Prost nekoliko dana potom razmišljao o povlačenju iz Formule 1, ali to ipak nije napravio...

Nakon što je sezona 1989. završila velikim skandalom, sudarom Ayrtona Senne i Alaina Prosta na utrci u Suzuki, pa diskvalifikacijom Brazilca i optužbama da FIA favorizira Prosta, bilo je jasno da će i sljedeća sezona biti vatrena. Senna je ostao u McLarenu, a Prost prešao u Ferrari

U pretposljednju utrku sezone Senna je ušao s devet bodova prednosti, a i na treningu je bio najbrži. No Brazilac je bio bijesan, jer organizatori utrke nisu uvažili njegov zahtjev za promjenom startnih pozicija, tako da je prvoplasirani startao s prljave strane staze. 

I prije utrke Senna je najavio kako, s obzirom na to da FIA favorizira Prosta, koji će vjerojatno s čiste strane prvi doći do prvog zavoja, on nema namjeru popustiti, te će u prvom zavoju pokušati vratiti zasluženo vodstvo, bez obzira na posljedice.

Tako je i bilo. Prost je na čistoj strani staze bolje startao, Senna je do prvog zavoja bio malo iza njega, ali nije pustio gas nego se zabio u crveni bolid, pa su neminovno obojica završila u šljunku pored staze. Utrka je za njih bila gotova, a Senna je osvojio titulu prvaka svijeta. 

Pobjeda Piqueta u Bennetonu i postolja za Morena i Suzukija ostali su duboko u sjeni tog incidenta na prvom zavoju. Nije bilo nikakvih kasnijih sankcija protiv Senne, furiozni Prost je nekoliko dana razmišljao o povlačenju iz svijeta utrka pa naposljetku ipak odustao... 

Njih će se dvojica pomiriti tek nakon posljednje Prostove utrke, u zadnjim mjesecima Senninog života. A Formula 1 tog je dana u Suzuki zauvijek promijenila obličje. Sudar prethodne godine mogao se nazvati trkaćim incidentom, ali ovo je bilo namjerno, čak i unaprijed najavljeno izbacivanje konkurenta sa staze. 


Potez bez presedana, ravnopravan s Maradoninom 'Božjom rukom' u konačnom zatiranju ideja fair playa i viteštva u profesionalnom sportu. Počelo je novo, makijavelističko doba, otvorena su vrata za Michaela Schumachera i novu eru Formule 1.

Sportski aspekt utrka ostao je nostalgična niša za ljubitelje nekih boljih, davno prošlih vremena. Ayrton Senna ovako je objasnio zloglasni sudar u prvom krugu utrke za VN Japana 1990.:







Mazda


Gulf

Tembo