22.5.2019. Autor: Dino Milić-Jakovlić

22. svibnja 1955., na VN Monaka, Alberto Ascari sletio u more

U čitavoj su povijesti utrka u monegaškoj luci, gotovo nevjerojatno, samo dvojica vozača uspjeli bolidima sletjeti u more. Jedini kome je to uspjelo tijekom utrke Formule 1 veliki je talijanski vozač...

Velika nagrada Monaka tradicionalno se vozi u drugom dijelu svibnja, što je i razlog zašto se ovih dana intenzivno prisjećamo događanja s te, možda i najpoznatije svjetske utrke. U čitavoj su povijesti utrka u monegaškoj luci, gotovo nevjerojatno, samo dvojica vozača uspjeli bolidima sletjeti u more. 

Jedini kome je to uspjelo tijekom utrke Formule 1 veliki je talijanski vozač Alberto Ascari. Nakon dvije osvojene titule s Ferrarijem Ascari je odlučio potražiti nove izazove (čemu je u velikoj mjeri pridonijelo i razmimoilaženje s Enzom Ferrarijem oko novog ugovora) te je zajedno s velikim prijateljem Villoresijem pristupio momčadi Lancije. 

Torinska je tvrtka spremala revolucionarni model D50, posljednji dizajn Vittoria Jana, ali taj bolid još nije bio do kraja razvijen.

Ascari je odlučio kockati se i pristati na propuštanje većeg dijela 1954, uvjeren da će D50 postati pobjednički bolid, dovoljno dobar da potuče Mercedesove 'srebrne strijele', koje su bile nepobjedive te sezone. I uistinu, početkom sljedeće sezone, na utrci u Monaku 22. svibnja 1955. Ascari je pokazao potencijal Lancie, povevši utrku. 

Vodio je i u trenutku kada je nakon izlaska iz tunela izgubio kontrolu i, u jednom od najspektakularnijih incidenata u povijesti utrka, odletio u more. Začudo, osim slomljenog nosa ništa se lošega nije desilo i Ascari je već četiri dana kasnije ponovo bio za volanom. Nažalost...







BMW banner