8.9.2019. Autor: Dino Milić-Jakovlić

8. kolovoza 1935. rođen Teddy Mayer, nekadašnji vođa momčadi McLaren

Bio je osnivač i suvlasnik 'Bruce McLaren Motor Racing Ltd', za kojeg je vozio njegov brat Timmy. Već u prvom nastupu Timmy Mayer je završio drugi, a Bruce McLaren treći, koji je postao ikona Formule 1....

Edward Everett 'Teddy' Mayer, rođen na današnji dan prije 83 godine, bio je Amerikanac, no u legendu utrka izrastao je s druge strane Atlantika. 

Uz, pretpostavit ćete koga, bio je osnivač i suvlasnik momčadi Bruce McLaren Motor Racing Ltd, za koju je vozio i njegov brat Timmy. Već u prvom nastupu nove momčadi Timmy Mayer je završio drugi, a Bruce McLaren treći. 

Momčad se uspinjala na vrh, no obilježile su je i tragedije: ni Timmy ni Bruce neće dočekati trenutak uspona na sam vrh. To se dogodilo u eri Teddyja Mayera koja je trajala od Bruceove pogibije 1970. do 1980. 

Model M23 odredio je trend u razvoju bolida tih godina, što se pokazalo u neuobičajeno dugom vijeku kompetitivnosti tog bolida. 

Koristio se s manjim izmjenama sve do 1976, donijevši prve dvije vozačke titule momčadi (Emerson Fittipaldi 1974. i James Hunt 1976.) uz čak 16 pobjeda. 

Također, od 1974. uz momčad je bio i novi glavni sponzor, Marlboro, a njihova će prepoznatljiva livreja ostati znak momčadi sve do sredine 1990-ih.

Loše razdoblje za momčad uslijedilo je krajem 1970-ih, kad se jako kasnilo u dinamičnom razvoju bolida s efektom prianjanja podlozi. Modeli M28 i M29 bili su nezgrapni, spori i nepouzdani. 

Nova vozačka nada Alain Prost mogao je krajem 1980. nekažnjeno raskinuti dvogodišnji ugovor jer je serija nesreća uzrokovana lomljenjem materijala bila uvjerljiv izgovor. 

Marlboro je uzeo krizu za povod da prilagodi McLaren zahtjevima vremena. Mclaren s Teddyjem Mayerom ujedinio se s timom Project Four, čiji je vlasnik bio mladi i ambiciozni manager Ron Dennis. 

Nastala je nova tvrtka McLaren International, no nakon godinu dana Mayer je zaključio da je njegovo vrijeme u momčadi prošlo i Ron Dennis postaje neprikosnoveni šef. 

Mayer je nastavio imati uspjeha s momčadima koje je vodio u SAD, a vodio je i ne baš uspješan pokušaj povratka u F1 s momčadi Lola-Haas

Umro je 2009. nakon dugogodišnje borbe s Parkinsonovom bolešću.


ž