18.9.2019. Autor: Dino Milić-Jakovlić

18. rujna 1947. rođen Giancarlo Minardi, dugogodišnji vlasnik momčadi Formule 1

Sretan 72. rođendan: Više od 20 godina održavao je na životu jednu od najmanjih, najneuspješnijih, ali i svima najsimpatičnijih momčadi na gridu Formule 1...

Giancarlo Minardi vrlo je uporan čovjek. Više od 20 godina održavao je na životu jednu od najmanjih, najneuspješnijih, ali i svima najsimpatičnijih momčadi na gridu Formule 1. 

Upravo zbog toga, kao i zbog činjenice kako se nikada nije činilo da je Minardi na začelju zbog nedostatno dobrih konstrukcijskih rješenja, nego isključivo zbog manjka novca, momčad je imala neočekivano širok krug ljubitelja i navijača. 

Sam je Minardi rođen u Faenzi, u obitelji trgovaca automobilima, nastupao je na brdskim utrkama i relijima, no vrlo brzo prešao na vođenje momčadi. isprva u manjim formulama, kasnije i u najvišoj.

Kada je pritisnut financijskim nevoljama prodao prvo većinski udio, a potom i čitavu momčad, ostao je u njoj sve dok je nije kupio Red Bull i preimenovao u Toro Rosso

Kasnije je opet s uspjehom vodio neke momčadi u manjim formulama, a 2010. se kandidirao za gradonačelnika Faenze. neuspješno, dakako.


Momčad Minardi nastupila je u ukupno 345 Velikih nagrada, za čitavo to vrijeme osvojivši samo 38 bodova. 

Najuspješniji im je vozač bio prvi, Pierluigi Martini (čiji je ujak Giancarlo  vozio za Giancarla Minardija još ranih 1970-ih), osvojivši čak 16 bodova, drugo startno mjesto na VN SAD 1990., a vodio je i krug u Portugalu godinu ranije! 

Dva Martinijeva četvrta mjesta na cilju utrke, uz još jedno Christiana Fittipaldija, najbolji su rezultati u povijesti momčadi. No čak je pet kasnijih pobjednika F1 utrka debitiralo u Minardiju: Fernando Alonso, Mark Webber, Jarno Trulli, Giancarlo Fisichella i Alessandro Nannini.

A valja se prisjetiti i trojice koji će pobjeđivati u američkim Indy utrkama, Alexa Zanardija, Justina Wilsona i Christiana Fittipaldija. 

Giancarlu Minardiju, koji danas slavi 72. rođendan, ne može se poreći dobro oko za talente, a momčadi poput njegove snažno nedostaju današnjem korporativnom svijetu Formule 1.









Gulf

Tembo