21.10.2019. Autor: Željko Marušić

21. listopada 1997. švedski novinar Robert Collin prevrnuo Mercedes-Benz A-klase na 'Testu izbjegavanja losa'

Na današnji dan prije 22 godine nastao je jedan od najvećih skandala u povijesti autoindustrije, stručnjaci iz Stuttgarta u rekordnom su roku smanjili udaljenost od podloge, proširili trag stražnjih kotača, ukrutili opruge i amortizere, ojačali oslonce i selene, ugradili 15-colne naplatke, gume 195/50 i serijski ESP...

Na salonu u Ženevi početkom ožujka 1997., spektakularno je predstavljen Mercedes-Benz A-klase, čudo prostranosti i funkcionalnosti, u karoseriji oblika bumbara, dugačkoj 358 cm. Novinar Top Geara oborio je sjedala i legao u unutrašnjost, kao na bračni krevet. 

Bio je to prvi Mercedes-Benzov auto s prednjim pogonom i sve je izgledalo poput bajke, dok na današnji dan prije 22 godine švedski novinar Robert Collin nije teatralno prevrnuo A-klasu na Testu izbjegavanja losa

Nastao je skandal, jedan od najvećih u povijesti autoindustrije,koji je zaprijetio ugledu cijelog koncerna Daimler-Benz (danas Daimler). Stručnjaci iz Stuttgarta u rekordnom su roku preuredili podvozje... 

Smanjili su udaljenost podnice od podloge za 9 mm, proširili trag stražnjih kotača za 18 mm, učvrstili opruge i ukrutili amortizere, bolje utemeljili, povećali glavne oslonce i selen blokove, ugradili 15-colne naplatke i niskoprofilne gume 195/50 te serijski ugradili sustav ESP.

Riješili su problem dinamičke stabilnosti i sigurnosti, ali nauštrb udobnosti.








Mazda


Gulf

Tembo