24.8.2019. Autor: Dino Milić-Jakovlić

24. kolovoza 1967. preminuo Henry J. Kaiser, američki brodski i automobilski magnat

Osmislio je način brze izgradnje teretnih brodova, koji je značajno pomogao američkim vojnim potrebama tijekom II. svjetskog rata, a potom ztemeljuje uspješnu tvrtku Kaiser-Fazer...

Henry J. Kaiser, rođen 9. svibnja 1882., smatra se ocem američke brodogradnje, a u poslijeratnoj povijesti automobilske industrije u SAD našao se najbliže priključivanju detroitskoj Velikoj trojci

Osmislio je način brze izgradnje teretnih brodova, koji je značajno pomogao američkim vojnim potrebama tijekom II. svjetskog rata, a rekordno vrijeme izrade funkcionalnog broda bilo je samo četiri dana! 

Po završetku rata odlučio je neke od ideja primijeniti i u automobilskoj industriji, u čemu mu je desna ruka trebao biti Joseph Frazer, ranije čelnik ugasle, ali do rata prilično ugledne tvrtke Graham-Paige

Oni su prodavali automobile inovativnog pontonskog tipa karoserije pod brendovima Kaiser i Fraser, a nakon Fraserovog odlaska Kaiser je pokrenuo i marku Henry J. Prodaja je bila iznimno dobra i činilo se da je Amerika dobila novog ozbiljnog igrača na polju osobnih automobila.




Kaiser je doveo u industriju jedno od prvih rješenja onoga što danas nazivamo petim vratima, značajno je proširio paletu boja, natjeravši i Veliku trojku da to učini, a čak je u suradnji s robnim lancem Allstate osmislio i revolucionaran način prodaje automobila u supermarketima. 

No sve to nije bilo dostatno, razvojna sredstva bila su manja nego kod konkurencije, modeli su predugo trajali bez zamjene i Kaiser je 1955. zatvorio pogone. 

Proizvodnja je nastavljena u Južnoj Americi, no Kaiser je i u SAD do smrti na Havajima 1967. ostao vezan za industriju, kao vlasnik tvrtke Willys, proizvođača legendarnog Jeepa. Porodično bogatstvo ostavio je sinovima, a nasljednici su i danas ugledni američki industrijalci.