24.8.2019. Autor: Dino Milić-Jakovlić

24. kolovoza 1881. rođen Vicenzo Lancia, talijanski vozač, konstruktor i industrijalac

Imao je samo 25 godina kad je 1906. osnovao vlastitu tvrtku Lancia, no s njom nije nastupao na utrkama - premda su bili tržišni konkurenti, u Fiatu su ga toliko cijenili kao vozača, da je nastavio nastupati za njihov trkaći tim...

Vincenzo Lancia (1881. - 1937.) podrijetlom je iz bogate kapitalističke obitelji, a za mladih se dana proslavio vozeći utrke za Ceirano i Fiat. Zanimljivo, školovao se za knjigovođu, te je to bio prvi posao koji je obavljao kod Ceirana. 

Smatramo ga jednim od najboljih vozača s početka prošlog stoljeća, premda je razmjerno rijetko pobjeđivao. Najveća mu je pobjeda bila na Coppa Florio 1904., no mnogo je puta odustajao iz uvjerljivog vodstva, pa i na najvećim svjetskim utrkama. 

Nije bio nježan prema automobilima koje je vozio, a i vozački je bio sklon nestrpljivosti i odlukama vruće glave, tako da je vodstva gubio nekad zbog mehaničkih kvarova, a nekad zbog sudara.

Imao je samo 25 godina kad je 1906. osnovao vlastitu tvrtku Lancia, no s njom nije nastupao na utrkama - premda su bili tržišni konkurenti, u Fiatu su ga toliko cijenili kao vozača, da je nastavio nastupati za njihov trkaći tim. 

No u povijest automobilizma ponajprije se upisao fascinantnim, revolucionarnim modelima svoje tvrtke, pogotovo modelom Lambda iz 1922. s neovisnim prednjim ovjesom, samonosećom karoserijom i V4 motorom. 

Preminuo je  od srčanog udara, jedva vidjevši premijeru također iznimno naprednog modela Aurelia, zadnjeg modela na čijem je razvoju osobno radio.

Zašto je Vedran Ćorluka za svadbu odabrao talijanski klasik? Evo što je presudilo

Lancia Fulvia Coupé (1965. - 1976.): s prednjim pogonom u osvajanje relija

Lancia Beta (1972. - 1984.), u središtu skandala s prohrđavanjem

30. godina: Lancia Delta Integrale (1988. - 1993.), zakon relija






Mazda


Gulf

Tembo