28.5.2019. Autor: Dino Milič-Jakovlič

28. svibnja 1928. tvrtka Dodge Brothers postala je dio rastuće korporacije Chrysler

Uz novoosnovane Plymouth i De Soto, kupnja naprednog Dodgea savršeno je zaokružila Chryslerovu ponudu, prvi je na američko tržište uveo zatvorenu čeličnu karoseriju, a ime je uspjelo opstati sve do danas...

Za vrijeme dok su osnivači vodili tvrtku, Dodge je postao drugi najveći američki proizvođač automobila, no nakon što su 1920. preminuli prvo John, a potom i Horace Dodge, nastupila su teža vremena. 

Udovice su postavile Fredericka Haynesa na čelo, no nedostatak prave vizije i novih modela doveo je do strmoglavog pada tržišnog udjela. 

Srećom, paralelno je ipak tvrtka nastavila nizati uspjehe u poslu s kamionima. 


1925. je novi vlasnik postala investicijska banka Dillon, Read & Co., napokon su financirani novi modeli i motori sa 6 cilindara, u skladu sa zahtjevima vremena, no trend opadanja nije zaustavljen i Dodge je 1927. završio na niskom sedmom mjestu na američkom tržištu. 

U priču se tada uključila brzorastuća korporacija Chrysler, koja je željela portfelju priključiti nekoliko jeftinijih marki, u svojevrsnoj imitaciji strukture General Motors. 

Uz novoosnovane Plymouth i De Soto, kupnja Dodgea savršeno je zaokružila Chryslerovu ponudu, a ime je uspjelo opstati sve do danas.






Mazda


Gulf

Tembo