24.6.2019. Autor: Željko Marušić

Dvije važne pouke policijske potjere za obijesnim prometnim prekršiteljem u Splitu

Za bježanje policiji nakon počinjenja teškog prekršaja, uz ostalo, treba uvesti 12 kaznenih bodova, dakle izravno poništenje vozačke dozvole, a policijska vozila trebaju imati više snage, na tome se ne smije štedjeti!

Vozaču koji u jednoj situaciji bezobzirno napravi niz najtežih prometnih prekršaja i kaznenih dijela, pogotovo ako bježi policiji, ne treba dati drugu šansu u prometu! 

Uz ostale mjere,treba mu smjesta poništiti vozačku dozvolu. Po modelu izravnog crvenog kartona u nogometu treba dobiti 12 kaznenih bodova, što znači izravno poništenje vozačke dozvole (ne oduzimanje)! 

To je prva važna pouka policijske potjere koju je objavio Index.hr, u Splitu, 20. lipnja 2019. u 5:40, policijskog vozila Ford Focus Turnier 1.5 TDCi za Volkswagen Polom, kojim je upravljao krajnje neodgovorni, obijesni 21-godišnjak, prethodno zaustavljen nakon prolaska kroz crveno svjetlo. 

Bude li prijepora i otpora uvođenju te mjere, objavljena snimka može poslužiti kao školski primjer nužnosti. Ovo je prometno nedjelo 'par excellence' za 12 kaznenih bodova, dakle izravno poništenje vozačke dozvole.

Drugi je važan poučak iz snimke višekratni neuspješni pokušaj policije da pretekne obijesnog, krajnje bezobzirnog vozača, čime se znatno otežao i zakomplicirao policijski postupak te povećali rizici nesreće u postupku potjere odnosno produžetku obijesne vožnje nakon što je neodgovorni vozač uspio pobjeći.

Usto se smanjila izvjesnost i zakomplicirao postupak hvatanja i zaustavljanja obijesnog vozača, uz trošenje dodatnih policijskih resursa, goriva, opreme, djelatnika...

Često sam ukazivao kako je višestruko nepametno štedjeti na snazi policijskih vozila te u specifikaciji snage, pri sljedećoj javnoj nabavi treba ići barem stepenice više! 

Da je policijski Ford Focus Turnier umjesto turbodizelašem 1.5 TDCi najveće snage 120 KS i okretnog momenta 270 Nm bio upregnut s 2.0 TDCi snage 150 KS i momenta 370 Nm, koji je u standardnoj ponudi (!), bila bi to druga priča, neusporedivo povoljnija za policiju i sve sudionike u prometu. 

Policija bi već u prvom pokušaju (koji je propao zbog nedostatka snage) pretekla, blokirala i zaustavila obijesnog prekršitelja, bitno smanjujući rizike nesreće u potjeri te štedeći resurse i povećavajući izvjesnost hvatanja.

Pobogu, to je abeceda policijskog zanata, policija svugdje u svijetu vozi najsnažnije specifikacije konkretnog modela. Razlika u osnovnoj cijeni (bez davanja) tih modela je zanemariva, a bitnu razliku u tržišnoj cijeni čine porezi i trošarina, koje država ionako plaća sama sebi!  

Pa gdje je tu logika? Na snazi motora i gumama policijskih vozila, na izvedbi sanitetskih i vatrogasnih vozila ne smije se štedjeti, jer se štednja naprosto ne isplati, to je 'školski' pokazao splitski slučaj...